ГоловнаКоментаріЗаконодавствоУкраїнська ГТС: продати не можна зберегти

Українська ГТС: продати не можна зберегти

Законопроект № 9429-1, серед іншого, передбачає встановлення заборони на приватизацію держпідприємств, дочірніх підприємств НАК «Нафтогаз України». Прийняття даного законопроекту викликало більш ніж гостру дискусію в сесійній залі

Верховна Рада вчора прийняла в першому читанні проект закону № 9429-1, ініційований Ю.Кармазіним, про внесення змін до закону України «Про трубопровідний транспорт» (щодо реформування нафтогазового комплексу). «За» проголосували 237 депутатів. Законопроект, серед іншого, передбачає встановлення заборони на приватизацію держпідприємств, дочірніх підприємств НАК «Нафтогаз України». Прийняття даного законопроекту викликало більш ніж гостру дискусію в сесійній залі.

Народні депутати з парламентської опозиції впевнені, що, незважаючи на прийняття в першому читанні опозиційного, а не урядового законопроекту про реформування нафтогазового комплексу, атака на український газопровід буде продовжуватися шляхом спроби внести зміни до цього законопроект у другому читанні. Таку думку, виступаючи з парламентської трибуни, висловив народний депутат від фракції НУ-НС Андрій Парубій.

«Незважаючи на те, що урядовий законопроект був знятий з розгляду, ми впевнені, що атака на український газопровід буде продовжуватися шляхом внесення змін до другого читання. Після прийняття «Харківських угод» сьогодні вони намагаються здати українську газотранспортну систему, адже українська ГТС сьогодні є єдиною гарантією енергетичної безпеки України.

Читайте також: Почому нині ГТС

Поки національна ГТС перебуватиме під контролем української держави, ми зможемо говорити про стабільні постачання «блакитного палива» для українських сімей.

Для транспортування газу до Європи немає і не буде альтернативи українській ГТС – унікальній системі транспортування газу довжиною 37 тис. кілометрів. Її унікальність полягає ще й у тому, що до неї входять п'ять підземних газових сховищ.

У разі продажу української ГТС наша держава позбудеться будь-яких важелів для регулювання ціни на газ на внутрішньому ринку. Україна може опинитися без важелів впливу на ціну на газ, як це сталося в Білорусі, яка продала 100% акцій «Белтрансгазу» російському «Газпрому».

Як підкреслив у своєму виступі А.Парубій, «Вже зрозуміло, що українську ГТС хочуть купити за зниженими цінами. Озвучена керівником «Газпрому» Олексієм Міллером ціна української ГТС у 20 млрд дол. є нахабно-спекулятивною. За оцінками експертів ціна (української ГТС – ред.) – 80 млрд дол. Українська ГТС була і буде належати українському народу», - упевнений нардеп.

Читайте також: Українській ГТС зарано співати заупокійну

А народний депутат від Партії регіонів Михайло Чечетов, у свою чергу, вважає, що прийняття законопроекту дозволить Україні реалізувати зобов'язання, взяті на себе перед Європейської енергетичної хартією, і розділити функції з видобутку, продажу і транспортування газу.

«Ми хочемо отримати гроші від євроструктур для модернізації газотранспортної труби? Отже, повинні виконувати Європейську енергетичну хартію, яка передбачає поділ функцій. Вона виключає монополізм і передбачає поділ функцій з видобутку газу, з продажу газу, з транспортування газу. Цей закон якраз спрямований на реалізацію Європейської енергетичної хартії в Україні з метою залучення європейських інвестицій для модернізації нашої ГТС».

Коментуючи заяву нардепа А.Парубія про те, що нібито в даний законопроект у другому читанні можуть бути внесені зміни, що передбачають приватизацію ГТС, Чечетов підкреслив: «Ніхто не приватизує українську газотранспортну систему».

Крім того, М.Чечетов не став оцінювати вартість української газотранспортної системи, зазначивши, що для цього існують спеціальні оціночні структури, які зможуть виконати це завдання.

 

Підготувала Катерина Селіванова

 
Коментарі (0)