Вітчизняні дороги руйнують перевантажені автомобілі, переконані в «Укравтодорі». За даними відомства, щорічно в Україні через перевантажений транспорт руйнується 2 тис. км доріг, а збитки від таких руйнувань досягають 2 млрд грн.
Найчастіше вагові норми порушують перевізники будівельних матеріалів, а в південних регіонах – перевізники зерна, лісу та металу, розповів у коментарі «Радіо Свобода» начальник відділу габаритно-вагового контролю «ДАК Автомобільні дороги України» Віктор Горошко.
«Настільки масовий характер набуло на сьогодні перевищення вагових параметрів, що для деяких підприємств це стало основою бізнесу. Вони інакше і не їздять. Перевезення 20 тонн зерна навіть не розглядається. Тільки 40 тонн, це мінімум, притому його власна вага 18 тонн. Тобто, іде такий собі залізничний вагон – йому по рейках їздити треба, а не по дорогах», – наголосив пан Горошко, додавши, що найбільш злісними порушниками вагових норм є саме українські перевізники.
Порушення ж можливі через корупцію при отриманні дозволів на перевезення вантажів, вважає радник президента Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України Володимир Бідах.
Читайте також: В уряді визнали проблеми вітчизняних доріг
«За кордоном жодна машина без вагового контролю не обходиться. А що це значить? Що там такі штрафи, що легше машину кинути й піти. А дороги руйнують наші – ті, які безконтрольно по Україні їздять. Ті, які перевозять мокрий ліс, чи ще гірше – гравій. Побори найстрашніші у перевізників при оформленні дозволів. Там такі гроші, що ніхто не буде цим питанням серйозно займатися», – зауважує пан Бідах.
У свою чергу заступник начальника управління Держконтролю за безпекою на наземному транспорті Олег Слободян, наголошує на важливості зміни законодавства, внаслідок чого, фотофіксація стане підставою для накладання штрафу на перевізника. Поки ж доведеться переважувати автомобіль-порушник на стаціонарному пункті.
«На сьогодні також вживаються заходи, якщо температура вище +28 градусів Цельсія, то вантажні автомобілі не мають права рухатися автомобільними дорогами загального користування», – додав пан Слободян.
Нагадаємо, на 24 кілометрі траси «Київ-Чоп» у селі Капітанівка на Київщині, встановили перші електронні ваги для великовантажного транспорту, які зважують автомобілі, не зупиняючи руху. Вмонтовані в асфальт датчики встановлюють вагу, довжину і швидкість транспортного засобу, а камери фіксують номерні знаки автомобіля і навіть обличчя водія.
Читайте також: За відремонтовані дороги варто заплатити
Зібрана інформація передається у ДАІ та «Укравтодор». На водіїв-порушників чекають штрафи, залежно від величини перевантаження та відстані просування шляхом. Сума може набігати навіть до 100 тис. грн.
Якщо ж експеримент із електронним пунктом виявиться вдалим, то до кінця 2014 року «Украавтодор» планує облаштувати ще 60 таких пунктів вартістю 3 млн грн кожний, на основних автомагістралях країни.
На сам кінець, слід зазначити, що згідно з правилами дорожнього руху в Україні, вага вантажного автомобіля не може перевищувати 38 т. Однак, українські перевізники перевантажують транспорт, у середньому, на 10-20 т.