ІНФОГРАФІКА:
Опалювальний сезон у Євросоюзі
Як Україна пройшла найважчий в історії опалювальний сезон
Яка мінімальна температура у приміщеннях у країнах Європи
Роз'яснення, як оплачувати комуналку під час війни
Що робити, якщо вдома холодні батареї
Стан інфраструктури «Укрзалізниці»
Перелік пільг на ЖКП, що передбачені для учасників бойових дій
Які нормативи використовуються при розрахунку субсидії
Як розраховується житлова субсидія та кому призначається
Скільки років має служити будинок, ліфт чи літак
Виробництво електроенергії з ВДЕ
Комунальним послугам змінюють статус
З 1 квітня завезти гуманітарну допомогу буде можливо лише з використанням онлайн-системи
Тепер платники податків можуть взаємодіяти з ДПС у режимі відеоконференції
Депутати узаконили онлайн спілкування платників із податковою
Не зважаючи на військовий стан, в якому вже понад три місяці живе Україна та функціонує державний апарат, Президентом України Петром Порошенком, Кабінетом Міністрів та Верховною Радою все ж таки здійснюються певні кроки, направлені на зміну принципів регулювання суспільних відносин в сфері житлово-комунального господарства. Експертами, суспільством та виконавцями житлово-комунальних послуг такі намагання влади змінити принципи гри на комунальному полі розцінюються неоднозначно: від відверто провальних кроків на кшталт прийняття Закону України №1198-VII «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення розрахунків за енергоносії», який фактично поховав реформу ЖКГ, до відносно позитивних рішень, таких як ліквідація Президентом Петром Порошенком Нацкомпослуг та НКРЕ України і створення на їх базі єдиної Національна комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики і комунальних послуг, що зробить процедуру встановлення тарифів більш прозорою та якісною.
Залежно від функціонального призначення житлово-комунальні послуги пропонується поділити на:
1) комунальні послуги (централізоване питне водопостачання; централізоване водовідведення; гаряче водопостачання; газопостачання; енергопостачання; постачання теплової енергії (теплопостачання); поводження з побутовими відходами);
Тож, послуги з утримання будинку та прибудинкової території, які надавалися ЖЕКами, відходить у минуле. Управління багатоквартирним будинком у разі прийняття законопроекту №4563а буде здійснюватись управителем (фізичною особою-підприємцем або юридичною особою) на підставі договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком. Такий договір з управителем багатоквартирного будинку від імені співвласників багатоквартирного будинку підписує співвласник, уповноважений на це зборами співвласників багатоквартирного будинку, або особа, уповноважена статутом ОСББ.
Зрозумівши нарешті, до енергозбереження починається з обліку ресурсів, уряд пропонує запровадити обов’язків комерційний облік за допомогою вузлів комерційного обліку, крім випадків, коли встановлення вузлів технологічно неможливо. При цьому фінансування робіт із встановлення у багатоквартирних будинках вузлів комерційного обліку, їх технічного обслуговування, періодичної повірки та ремонту засобів вимірювальної техніки здійснюватиметься за рахунок коштів суб’єктів господарювання, яким належать на підставі права власності або іншого речового права системи централізованого теплопостачання, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, так і за рахунок фізичних осіб, що є співвласниками або користувачами житлових приміщень у багатоквартирному будинку на принципі співфінансування.
Законопроектом №4563а також встановлюється порядок повідомлення споживача про зміну цін/тарифів на житлово-комунальні послуги за принципом «пост-фактум», не за 15 днів до введення в дію нових тарифів, як зараз, а не пізніше ніж через десять днів з дати введення їх у дію.
Прийняття законопроекту №4563а в найближчій перспективі істотно змінить правила гри та принципи взаємовідносин споживача житлово-комунальних послуг та виконавця. Однак, для того, щоб його норми не залишились декларативними, а новий Закон «Про житлово-комунальні послуги» ефективно діяв, потрібно вже зараз відмовитися від комунального популізму, загравання з населенням в «добрі тарифи» на комірне, розробити цілий комплекс заходів по вихованню відповідального власника, який готовий нести тягар утримання свого майна самотужки, а не чекати допомоги держави чи органів місцевого самоврядування.