ІНФОГРАФІКА:
Як військовим отримати пільги на комуналку?
Хто має звернутися за субсидією на наступний період?
Як працює державна програма єОселя
Опалювальний сезон у Євросоюзі
Як Україна пройшла найважчий в історії опалювальний сезон
Яка мінімальна температура у приміщеннях у країнах Європи
Роз'яснення, як оплачувати комуналку під час війни
Що робити, якщо вдома холодні батареї
Перелік пільг на ЖКП, що передбачені для учасників бойових дій
Які нормативи використовуються при розрахунку субсидії
Як розраховується житлова субсидія та кому призначається
Скільки років має служити будинок, ліфт чи літак
ЖКГ проходить випробування погодою і Євромайданом

«Несерйозні» підсумки 2021 року
Невідповідність державним стандартам теплолічильників фірми «Семпал» офіційно підтверджено
Чому українські комунальники закуповують лічильники проросійського виробника?
Другий тиждень зими виявився для галузі ЖКГ багато у чому випробувальним: негода випробовувала на міцність системи електропостачання міст, українські дороги, комунальну техніку, відповідальні спецслужби; Євромайдан – державну економіку та столичний благоустрій.
Отож, цьогоріч зима прийшла, як завжди, неочікувано. 9 грудня у більшості регіонів країни випав перший, другий, а у кого і третій сніг. Це змусило Державну службу з надзвичайних ситуацій бити на сполох та закликати громадян утриматися від використання приватного автомобільного транспорту. На думку працівників ДСНС, лише так можна уникнути ускладнень руху на дорогах.
Також рятувальники просили не залишати автівки на шляхах загального користування, мовляв, це перешкоджає дорожнім і комунальним службам здійснювати своєчасне прибирання снігу.
Почули їх українці чи ні, але вже в цей день і кілька наступних Київ стояв у 10 бальних заторах, було введене обмеження руху транспорту на Чернігівщині, Закарпатті та Житомирщині.
У ДСНС зазначали, що для утримання стабільного руху на дорогах у столиці та ряді областей на особливо рельєфних ділянках налагоджене чергування тягачів. Особливо це було доречно у Дніпропетровській області, адже протягом однієї доби (з 10 на 11 грудня) у сніговий полон потрапили автівки відразу на чотирьох автошляхах регіону.
Читайте також: Українцям потрібно вчитися у Європи розчищати сніг
Примітно, що лише у перший день негоди у регіонах, в яких тривав снігопад, для ліквідації його наслідків було задіяно близько 9 тисяч осіб, 884 одиниці комунальної техніки та залучено 182 одиниці додаткової техніки, використано майже 4 тисячі тонн посипкового матеріалу.
Щодо останього, варто згадати, у столиці виникла справжня містифікація. Зауважимо, у місті різко зросла кількість ДТП. Водії були переконані, що у всьому винні комунальники, бо погано виконують свою роботу, у ДАІ нарікали на водіїв, які не вміють їздити, а експерти підозрювали сіль для посипання доріг.
«Нічим сипати… У кращому випадку використовують піско-соляну суміш, а вона при мінімальному вмісті солі працює малоефективно», - зазначав екс-керівник «Київавтодору» Володимир Жуков.
Перший заступник директора з наукової роботи Держдор НІІ ім. Шульгіна Валерій Вирожемський також не виключав, що сіль, яку використовує «Київавтодор», неефективна.
«Київська служба представила нам зразок солі, яку вони хотіли купити, але за плавильною активністю вона не підходила», - наголошував експерт.
У свою чергу в київській адміністрації і «Київавтодорі» кажуть, що у них все під контролем, а роботу комунальникам зіпсувала погода.
Якби там не було, а повертаючись до теми прибирання снігу, додамо: деякі експерти переконані, що українським комунальним службам не потрібно «винаходити велосипед» у питанні якісного і своєчасного прибирання вулиць взимку – можна просто перейняти європейський досвід. До прикладу, Праги, де діє система «парних-непарних днів», коли, в певні дати, на окремих вулицях заборонено паркування. Це дозволяє снігоприбиральный техніці якісно очистити вулиці.
Поряд з цим, негода не шкодувала і системи електрозабезпечення. Лише у ніч з 9 на 10 грудня були знеструмлені майже півсотні населених пунктів у 4 регіонах країни. Найбільше постраждали Дніпропетровська та Вінницька області.
Зазнали краплі горя також і залізниці. Як і минулого року, удар взяли на себе поїзди Hyundai. Заледь колії припорошилися снігом, як ці швидкісні «сталеві коні» зупинилися на Харківщині під Лозовою.
Такий перебіг подій змусив посадовців переглянути готовність країни до зими. Віце-прем'єр-міністр Олександр Вілкул запевнив, що функціонування систем життєдіяльності країни в цілому здійснюється у нормальному режимі, але кожен день, це стає робити все складніше.
Водночас ЖКГ продовжують перевіряти на міцність мітингувальники, які вийшли на столичний Майдан Незалежності 21 листопада у знак протесту проти зупинення процесу підготовки до підписання Угоди про асоціацію між Україною та Євросоюзом.
Читайте також: «Євромайдан» не покращив життя комунальників
Через постійні акції протесту і блокування роботи уряду над Україною починає нависати економічна криза, посадовці побоюються за стабільність життєзабеспечення держави. Втім, Міністр енергетики та вугільної промисловості Едуард Ставицький запевнив, що, не дивлячись на це, наразі в Україні не буде спостерігатися перебоїв з постачанням електрики, газу і гарячої води в будинки громадян.
«Хочу від себе особисто запевнити, що в кожному будинку буде світло, тепла вода, природний газ і все буде добре», - зазначив він.
На місцевому рівні – страждає благоустрій столиці. Так, у ніч з 8 на 9 грудня активісти спорудили нову барикаду. Нагромадження з лавок і частин металевого паркану з'явилося на розі Хрещатика з вулицею Богдана Хмельницького, біля будівлі ЦУМу. Таким чином, у місті нараховувалося вже 15 барикад. Це ще на дещицю погіршило стан міста, зробило важчим рух транспорту, а відтак ускладнило роботу комунальних служб. Вже наступного дня захисники порядку взялися трощити імпровізовані «лінії захисту», а комунальники – ревно прибирати рештки. Так, було розібрано споруди на проїжджій частині з боку Європейської площі. Звичайно, це не могло не викликати народного обурення, втім, активісти підійшли до питання прибирання вулиць і вимог правоохоронців та комунальних служб з особливим розумінням. Мітингувальники самі розчистили Майдан Незалежності і усі території, які перебувають «в облозі», проте і не поступилися своїми принципами: мішки зі снігом послужили будматеріалом для нових барикад - ще масніших і вищих.
Наразі барикади на Майдані Незалежності сягають 5 метрів. Найбільші з них знаходяться на вулиці Хрещатик з боку Європейської площі біля Будинку профспілок, біля ЦУМу, та на вулиці Інститутській.
Читайте також: Як зводились київські барикади
Серед іншого, додамо, сумні кияни також і через транспортні зміни. Протягом тижня декілька разів до відділення столичної міліції надходили повідомлення про замінування станцій метрополітену. Зв’язано це з мітингувальниками чи ні – не відомо. Втім, досить символічно, що були закриті на вхід і вихід саме станції метро «Хрещатик», «Майдан Незалежності» та «Театральна».
Згодом, коли повідомлення про замінування було спростоване, у КМДА застерегли, що у зв’язку із очікуваним проведенням масових акцій у серці столиці на вихідні та в разі надто великого пасажиропотоку зазначені вище станції також працюватимуть з обмеженнями. Також буде обмежено рух транспорту на вулицях Лаврській, Мазепи, Грушевського, Старонаводницькій, Кутузова, Московській та Суворова.
Як розвиватимуться події далі? – покаже наступний тиждень. Тримаємо руку на пульсі.