ГоловнаНовини ЖКГФінансування ЖКГ Парламент врегулює відносини у сфері державно-приватного партнерства

Парламент врегулює відносини у сфері державно-приватного партнерства

Розроблення законопроекту, як зазначено в пояснювальній записці, викликано необхідністю усунення недоліків, що перешкоджають розвитку ДПП, а метою – створення на законодавчому рівні умов для розвитку ДПП в Україні.
На сайті Верховної Ради 22 березня оприлюднений проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (щодо державно-приватного партнерства), зареєстрований за № 10228 від 20.03.2012.
 
Ініціаторами законопроекту виступила група народних депутатів, які є членами різних політичних партій: Наталя Королевська, Ксенія Ляпіна, Валерій Гацько, Валерій Крайній, Михайло Чечетов, Леонід Литвинов, Микола Янковський та Микола Солошенко.
 
Законопроектом пропонується внести зміни до Закону України «Про державно-приватне партнерство», що потребує внесення відповідних змін до низки законодавчих актів, що регулюють відносини у сфері державно-приватного партнерства (далі – ДПП): законів України «Про концесії», «Про концесії на будівництво та експлуатацію автомобільних доріг», «Про угоди про розподіл продукції», «Про особливості передачі в оренду чи концесію об'єктів централізованого водо-, теплопостачання і водовідведення, що перебувають у комунальній власності», «Про оренду державного та комунального майна», «Про управління об’єктами державної власності», «Про оренду землі», Земельний кодекс України.
 
Розроблення законопроекту, як зазначено в пояснювальній записці, викликано необхідністю усунення недоліків, що перешкоджають розвитку ДПП, а метою – створення на законодавчому рівні умов для розвитку ДПП в Україні.
 
Для досягнення цих завдань законопроектом вносяться зміни до Закону України «Про державно-приватне партнерство», якими визначаються:
 
- можливості використання земельної ділянки приватним партнером безпосередньо на підставі договору, що укладається в рамках ДПП, що дозволить уникнути необхідності державної реєстрації речового права на землю;
 
- повноваження органів державної влади, органів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування на проведення аналізу ефективності здійснення ДПП, вимоги до висновку, складеного за результатами аналізу ефективності; 
 
- повноваження органів державної влади, органів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування на прийняття рішення про проведення конкурсу з вибору приватного партнера можливість зміни умов договору лише у випадку істотної зміни обставин;
 
- розширення переліку зобов'язань держави, Автономної Республіки Крим, територіальних громад, що можуть бути передбачені договором, укладеним в рамках ДПП, що дозволить приватному партнерові обґрунтовано розраховувати на фінансову чи іншу участь держави у реалізації проекту;
 
- встановлення для приватного партнера гарантій на випадок неврахування в тарифі інвестиційної складової, або затвердження тарифу на рівні, нижчому за економічно обґрунтований.
 
Слід зазначити, що реформування житлово-комунального господарства на рівні держави потребує значних коштів і на сьогоднішній день вирішення цього питання лише за допомогою коштів держави або місцевих громад є неможливим, оскільки несе суттєве фінансове навантаження як на бюджет країни в цілому, так і на місцеві бюджети, тому створення в країні умов для розвитку ДПП дасть змогу залучити фінансові ресурси вітчизняних і міжнародних організацій для реалізації інвестиційних проектів у сфері житлово-комунального господарства.
 
Коментарі (0)