Цього тижня на запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Петрик Сергій Анатолійович директор ТОВ «Управління комунальних розрахунків» м. Київ, електронна пошта: ukr-petrik@ukr.net.
Запитання 1. Гість.
Доброго дня. Як змусити комунальників ввімкнути тепло. Як правильно і які заяви писати?
Відповідь експерта
Спершу потрібно визначитися з причиною відключення. Стосунки між постачальником і споживачем теплової енергії регулюється договором. Договором передбачені обов'язки постачальника, а також обов'язки і права споживача. Спершу залиште заявку диспетчерові про те щоб прийшов майстер, вимагайте письмовий висновок про причину відсутності тепла в квартирі. У випадку якщо служба постачальника, ігнорує Вашу заявку, або відмовляється складати письмовий висновок і у Вас є підстави вважати, що з боку Постачальника має місце порушення умов договору пишіть Претензію. З типовою формою Акту-претензії можна ознайомитись в додатку до Постанови КМУ «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення» № 630 від 21.07.2005 р. Акт-претензія є двостороннім документом, який підписується з боку Постачальника та Споживача. Однак слід взяти до уваги, що у разі неприбуття представника Постачальника в установлений договором строк для проведення перевірки кількісних та/або якісних показників або необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії він вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі.
типова форма Акту-претензії
АКТ-ПРЕТЕНЗІЯ
про неналежне надання або ненадання послуг
______________________ _____________________ 200 _ р.
(назва населеного пункту) (дата складання)
Згідно з договором № __________________________________
споживач _____________________________________________
(прізвище, ім'я, по-батькові)
висловлює претензії виконавцю щодо якості надання послуг _____________________________________________________
(види послуг)
за відхилення __________________________________________
(види порушень, кількісні та/або якісні показники наданя послуг)
_____________________________________________________
(згідно з умовами договору)
період порушень _______________________________________
з _______________200_ р. до ______________________200_ р.
У зв'язку з викладеним виконавець повинен забезпечити відповідний рівень надання послуг, зробити перерахунок розміру плати за неналежно надані або ненадані послуги та сплатити неустойку споживачам згідно з умовами договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення.
Інші умови _____________________________________________
Цей акт склали:
виконавець ____________ споживач ___________________
(посада) (ПІБ)
адреса ________________ адреса _____________________
телефон _______________ телефон ____________________
підпис _________________ підпис ______________________
У разі неприбуття представника виконавця в уставлений договором строк для проведення перевірки кількісних та/або якісних показників або необгрунтованої відмови від підписання акта-претензії він вважається дійсним, якщо його підписали не менше як два споживачі:
споживач ________________ споживач ____________________
№__________ кв.__________ № ______________ кв. ________
_________________________ __________________________
(ПІБ) (ПІБ)
_________________________ __________________________
(підпис) (підпис)
Акт-претензія реєструється уповноваженими особами виконавця у журналі реєстрації актів-претензій. Виконавець зобов'язаний розглянути такий акт-претензію і повідомити протягом трьох робочих днів споживача про її задоволення або про відмову у задоволенні з обґрунтуванням причини такої відмови. У разі ненадання протягом установленого строку виконавцем відповіді вважається, що він визнав викладені в акті-претензії факти неналежного надання або ненадання послуг. Спори щодо задоволення претензій споживачів розв'язуються у суді. Споживач має право на досудове розв'язання спору шляхом задоволення пред'явленої претензії.
Від редакції:
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте
тут.