ГоловнаПублікаціїПитання експертуПроблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 15

Проблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 15

«У.К.» продовжує цикл щотижневих публікацій в форматі запитання-відповідь, в рамках яких наші експерти дають кваліфіковані відповіді на запити читачів щодо актуальних проблем та питань у сфері житлово-комунального господарства.
Новини по темі

 

Цього тижня на запитання відповідає експерт   «У.К.» Андрій Осадчий.
 
Запитання 1. Гість.
 
Я проживаю в старому будинку. Квартира приватизована. Будинок належить (обслуговується) «Жилкомсервісу». Опалення в кімнаті пічне газове: опалювальний прилад і камін. На початку опалювального сезону слюсар-газівник опломбував автомат ПТТ, тобто, мій опалювальний прилад, заявивши про те, що він став непридатним. Слюсар пояснив, що мені треба звернутися в моє відділення «Жилкомсервісу» і безкоштовно отримати інший справний прилад, здавши цей. У «Жилкомсервіс» мене поставили на чергу одинадцятим, заявивши, що люди стоять у ній з минулого року. Я звертався до директора КП «Жилкомсервіс» і отримав відповідь, в якій сказано, що «в 2007-2011 рр. бюджетні кошти на заміну газового устаткування в квартирах жителів не виділялися... Вищезазначена адреса включена до списку потреб на заміну автоматики безпеки і буде замінена при виділенні бюджетного фінансування».
 
Чий це автомат (опалювальний прилад)? Якщо мій, то чому я повинен його здавати в газову службу? Якщо він мій, то навіщо мене вносити в список на заміну приладу? Якщо опалювальний прилад (автоматика) не мій, то чому я повинен сам його купувати? Чи є якісь правові акти, що регламентують такі відносини між мною та організаціями КП «Жилкомсервіс» і міськгаз? Як мені бути при тому, що на простудні захворювання хворіють мої малолітні діти? Чи є у мене якийсь шанс мати тепло в домі? Дякую Вам!
 
Відповідь експерта
 
У Вашій ситуації, пане Володимире, гасло «Спасение утопаючих-дело рук самих утопаючих», проголошене Остапом Бендером у безсмертному романі Ільфа та Петрова «Золоте теля», як ніколи набуває актуальності, оскільки дії слюсаря газового господарства є цілком правомірні.
 
Відповідно до Порядку технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання житлових будинків, громадських будівель, підприємств побутового та комунального призначення, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 2 жовтня 1997 р. за № 451/2255, однією з функцій спеціалізованого підприємства газового господарства при здійсненні планового технічного огляду внутрішньобудинкових систем газопостачання є перевірка працездатності газової апаратури, пальників, автоматичних пристроїв, їх очистка, налагодження та регулювання.
 
Відповідно до п. 4.5. цих Правил газова організація та власник в залежності від балансової належності газового обладнання повинні забезпечити усунення виявлених несправностей ВБСГ. У випадку, якщо несправні газові прилади потребують ремонту в умовах майстерні, то вони повинні бути замінені на справні або відключені від газопостачання.
 
З Ваших слів можна зробити висновок про те, що за газові прилади у квартирах Вашого будинку несе відповідальність Жилкомсервіс, який є балансоутримувачем Вашого будинку, в тому числі внутрішніх інженерних мереж, і у якого повинен бути укладений договір з Міськгазом про балансове розмежування відповідальності, з яким Ви можете ознайомитися використавши норми Закону України «Про доступ до публічної інформації».
 
Щоб вирішити проблему постачання тепла у Вашу квартиру раджу Вам не чекати бюджетного фінансування на придбання автоматики, яке може взагалі ніколи не відбутися, а самому придбати відповідне обладнання, написати заяву у міськгаз про його встановлення і паралельно направити претензію в «Жилкомсервіс» з вимогою відшкодувати матеріальні витрати. В разі невідшкодування суми – звернутись до суду.
 
Запитання 2. Гість.
 
Я живу у відомчому будинку. Квартира приватизована. Плачу за комунальні послуги на підставі платіжки з ЖЕКу, але договори з мешканцями ЖЕК не укладав. Чи правильно це?
Відповідь експерта
 
Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах. Відповідно до п. 1 ч. 3 ст. 20 цього ж Закону споживач серед іншого зобов’язаний укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем на основі типового договору. Зважаючи на це, Ви маєте повне право вимагати від ЖЕКу укладання договору на надання послуг. Тим більше, що в юридичному сенсі Ви вже фактично своїми конклюдентними діями (сплата рахунків ЖЕКу) та прийняття оплати ЖЕКом фактично уклали цей договір.
 
Запитання 3. Гість.
 
Яка одиниця виміру для тарифів на централізоване опалення, якщо в будинку встановлений теплолічильник? 1 Гкал або 1 кв.м? Чи має право місцева влада встановлювати для таких будинків абонплату в розрахунку на 1 кв.м?
 
Відповідь експерта
 
Відповідно до п. 12 Правил надання послуг з централізованого опалення, централізованого холодного та гарячого водопостачання та водовідведення, затверджених постановою КМУ № 630 від 21.07.2005 року, у разі встановлення будинкових засобів обліку теплової енергії  споживач сплачує послуги згідно з їх показаннями пропорційно опалюваній площі (об'єму) квартири (будинку садибного типу) за умови здійснення власником, балансоутримувачем будинку та/або виконавцем заходів з утеплення місць загального користування будинку. Відповідно до листа НКРЕ від 17.09.2010 року «Щодо розподілу обов’язків» затвердження тарифів на теплову енергію  (одиницею якої є 1 Гкал) здійснюється НКРЕ (НКРРКП), а затвердження тарифів на послугу по централізованого опаленню (одиниця якої є 1 кв. м. опалювальної площі) здійснюється органами місцевого самоврядування на основі тарифів на одиницю теплової енергії, тобто ціна 1 Гкал є похідною для обрахування ціни на послугу за відсутності лічильника теплової енергії. Таким чином, якщо у Вас встановлено будинковий лічильник теплової енергії то сплачувати Ви повинні сплачувати вартість спожитих  Гкал пропорційно опалювальній площі.
 
Від редакції: 
 
Шановні користувачі порталу ІА «Україна Комунальна»! Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них.
 
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут

 

 
Коментарі (0)