ГоловнаКоментаріТарифи ЖКГ ЖЕКи зобов’яжуть розкрити таємниці

ЖЕКи зобов’яжуть розкрити таємниці

Виконавці послуг повинні будуть довести до відома споживачів інформацію щодо переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.

Питання оприлюднення витрат на обслуговування житла неодноразово піднімалось, але небагато комунальних та приватних підприємств поспішали до такої відвертості з населенням.

Навіть не всі міста виконали норму закону щодо перерахування тарифів для кожного будинку. Цю ситуацію планує вирішити Міністерство регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ своїм проектом наказу, яким встановлюється  порядок доведення до споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру тарифів, зміну тарифів з обґрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад.

Читайте також: Гормон росту тарифів

Відповідно до документу, виконавці послуг з утримання будинків, споруд, прибудинкових територій та  вивезення побутових відходів протягом 5 робочих днів з дня подання розрахунків органу місцевого самоврядування повинні інформувати споживачів про намір здійснити перегляд тарифів на свої послуги.

Виконавці послуг повинні будуть довести до відома споживачів інформацію щодо переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, що надаватимуться в кожному конкретному будинку та їх собівартість, загальний розмір тарифу та його структура для конкретного будинку, періодичність та строки надання послуг, обґрунтування причин зміни тарифів на послуги, зокрема із зазначенням розміру діючого тарифу, причин перегляду тарифу, визначення відсотка зростання його основних складових: заробітної плати, електроенергії, матеріалів та ін.

Читайте також: Реформа ЖКГ: крок вперед і два - назад

Зазначена інформація має доводитися до відома споживачів шляхом розміщення на офіційному веб-сайті органу місцевої влади в мережі Інтернет та в кожному конкретному будинку. Крім того, виконавець послуги для доведення необхідної інформації може використовувати місцеві друковані ЗМІ органу місцевого самоврядування, радіо, телебачення, власний веб-сайт тощо.

Відповідно до порядку, строк, протягом якого від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань приймаються зауваження і пропозиції, встановлюється виконавцем послуг, але він не може бути меншим за 14 днів та більшим ніж 20 днів з дня повідомлення споживачів про намір здійснити перегляд тарифів.

«Ця ініціатива є позитивною. Комунальна реформа тому і не просувається, що до її реалізації не долучають мешканців. Зараз представник ОСББ не може отримати розрахунки витрат ЖЕКу, у зв’язку з чим формується тариф в 2-4 гривні за квадратний метр. Є випадки, коли таку інформацію доводилось отримувати тільки за рішенням суду, - вважає заступник голови Спілки власників житла м.Києва Михайло Березовчук. –  Скоріше за все, цей порядок не буде реалізований. Взагалі, уряд повинен визначити перелік мінімальних послуг,  який має бути обов’язковим. А такі послуги як консьєржі та дорогі ремонти мають обиратися виключно за бажанням мешканців».

Під час фактичної заборони підвищення тарифів, масових скорочень комунальників та зростання цін на енергоресурси, підприємствам стає все важче виконувати свої зобов’язання з якісного обслуговування, тому треба бути обережним з  введенням в дію цього наказу. Стрімке чи поетапне зростання тарифів призведе до відмови мешканцями великого переліку послуг, починаючи від прибирання сходових клітин до поточного ремонту будинку, який не виконувався в багатьох випадках десятки років. Тому спочатку необхідно визначити перелік послуг, який не можна виключити, а потім інформувати громадськість та переглядати тарифи.

Сергій Купін

 
Коментарі (0)