ГоловнаПублікаціїБлагоустрійАвтодорожню галузь очікує «апгрейд»

Автодорожню галузь очікує «апгрейд»

Фінансування будівництва та реконструкції доріг за новими правилами, ремонт автошляхів по-європейськи та черговий крок до реформування автодорожньої галузі, – про це читайте в щотижневому огляді новин від «України Комунальної».

На тижні, що минає, стало відомо, що Україна та Болгарія домовились про реалізацію проекту будівництва автомобільної дороги Одеса – Болград – Рені. Про це 7 липня йшла мова на зустрічі Президента України Петра Порошенка та Президента Болгарії Росена Плевнелієва.

«Ми домовились про те, що проведемо переговори, і за допомогою наших болгарських і румунських партнерів нам вдасться залучити на цей проект кошти Європейського Союзу, Болгарії, Румунії. Але справа не лише у коштах, ця дорога має стати символом нашої дружби», – наголосив Петро Порошенко.
Український Президент також повідомив, що віддав доручення розробити проект змін до Державного бюджету.
 
«Внаслідок рішучих дій з наведення порядку на митниці ми зможемо збільшити надходження до Державного бюджету, і частину з них буде спрямовано на будівництво дороги, як фінансування з українського боку», – сказав він.
 
Незабаром у Верховній Раді зареєстрували законопроект №2315а «Про внесення зміни до Бюджетного кодексу України щодо експерименту в Одеській, Волинській та Львівській областях з фінансування реконструкції, поточного ремонту  автомобільних доріг загального користування державного значення». Метою документу є створення умов для забезпечення реконструкції, поточного ремонту певних автомобільних доріг загального користування державного значення.
 
«Документ спрямований на забезпечення фінансування реконструкції автомобільної дороги загального користування державного значення Одеса – Рені (на Бухарест) (М-15) та поточного ремонту автомобільної дороги загального користування державного значення Львів – Радехів – Луцьк (Н-17), ділянки Львів – Сколе автомобільної дороги загального користування державного значення Київ – Чоп (на Будапешт через Львів, Мукачеве, Ужгород) (М-06) та автомобільної дороги загального користування державного значення Сколе – Славське (Т-14-24)», – йдеться у пояснювальній записці до законопроекту.

 
Зокрема, документ передбачає спрямування до спеціальних фондів відповідних обласних бюджетів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, 50% від суми перевиконання щомісячних індикативних показників надходжень митних платежів, що справляються під час митного оформлення товарів на територіях відповідно Одеської, Волинської та Львівської областей.
 
Такі зміни діятимуть з першого дня місяця, наступного за місяцем опублікування Закону, та втратять чинність з 1 січня 2017 року. 
 
До речі, уряд вирішив ліквідувати ДАК «Автомобільні дороги України». Чиновники вважають таке рішення наступним кроком реформування дорожньої галузі. Відповідну постанову уряду було підтримано на засіданні профільного комітету Кабінету Міністрів.
 
Так, структура заважає передати управління облавтодорами місцевим органам самоврядування.
 
Також, що стосується фінансування, пан Віце-прем’єр-міністр Валерій Вощевський наголосив на необхідності відновлення спеціальних фондів.
 
«Фінансове забезпечення того, що ми передаємо, має бути зрозумілим і чітким. Необхідно відновлювати практику створення спеціального дорожнього фонду з чітко виділеними джерелами наповнення, адже ритмічність роботи дорожньої галузі залежить від ритмічності фінансування», – наголосив Віце-прем’єр-міністр.
 
Примітно, на тижні, що минає, в «Укравтодорі» відзвітували, що у Львівській області відремонтують дорогу Н-09 Мукачеве-Рахів-Богородчани-Івано-Франківськ-Рогатин-Бібрка-Львів з технологією «холодного ресайклінгу», яку використовують в Європі та Сполучених Штатах Америки. Однак, такі роботи будуть проведені не на всій дорозі, а лише на більшій її частині.
 
 
«Верхні шари існуючого дорожнього одягу будуть зняті на глибину до 25 см. Отриманий матеріал змішають з комплексними в’яжучими, такими як бітумна емульсія та цемент і додадуть до нього новий мінеральний матеріал. Зазначена суміш і стане новою конструкцією дорожнього одягу, зверху якої буде влаштовано шар асфальтобетонного покриття», – пояснив Директор Департаменту розвитку доріг «Укравтодору» Сергій Цепелєв.
 
Також у відомстві наголошують, що таке дорожнє покриття є водо- та морозостійким, адже має високу еластичність. При використанні такого методу укладання дорожнього покриття, зводиться до мінімуму процес утворення тріщин.
 
Крім цього, «холодний ресайклінг» мінімізує і витрати нових природних матеріалів.
 
«Технологія холодного ресайклінгу передбачає те, що увесь робочий процес виконується в одному місці – безпосередньо на місці робіт, що виключає потребу у влаштуванні тимчасових проїздів, а отже мінімізує витрати на проведення робіт», – заявив представник «Укравтодору».
 
Як раніше повідомляла «Україна Комунальна», Європейський інвестиційний банк надав Україні кілька сотень мільйонів євро позики. Гроші призначені для розвитку інфраструктури ЖКГ.
 
Коментарі (0)