ГоловнаПублікаціїБлагоустрійЯк комунальники готуються до зими

Як комунальники готуються до зими

Напередодні зимових холодів українці часто чують від представників влади та комунальних служб, що житловий фонд готовий до опалювального періоду. Однак, мало хто з побутових споживачів знає, що це означає.
Спробуємо зупинитись на ключових моментах того, як насправді повинна проходити підготовка будинків до зими.
 
У своїй діяльності з підготовки житлового багатоквартирного фонду до осінньо-зимового періоду, проведення капітальних та поточних ремонтів, українські комунальники керуються нормами наказу Державного комітету з питань ЖКГ (нині – Міністерство) №75 від 17 травня 2005 року. Цим документом затверджені Правила утримання житлових будинків та прибудинкових територій. Можна сказати, що це так звана «комунальна Біблія» як для робітників ЖЕКів, комунальників, так і для споживачів. Саме цими Правилами визначається хто, де, коли і що повинен відремонтувати, хто несе відповідальність, та в який термін всі роботи треба провести.
 
Згідно п.2.8. Правил, під час підготовки житлового фонду до експлуатації в осінньо-зимовий період, балансоутримувачи будинків повинні забезпечити усунення несправностей:  стін,  фасадів,  дахів, віконних і дверних  заповнень,  а  також  димоходів, газоходів, внутрішніх систем тепло-, водо- та електропостачання й установок із газовими нагрівачами. Окрім того, прибудинкова територія має бути приведена в технічно справний стан із забезпеченням безперешкодного відведення  атмосферних  і  талих вод  від  відмостки,  спусків  (входів)  у  підвал  і  їх віконних приямків. Фундаменти будинку, його стіни та підвальні приміщення треба забезпечити належною гідроізоляцією.
 
Котельні, теплові пункти і  вузли  повинні  бути  забезпечені засобами автоматизації, обліку, запірною регулювальною апаратурою, схемами розведення систем опалення,  гарячого та холодного водопостачання, припливно-витяжною вентиляцією  та  іншими конструкціями. У  період  підготовки  житлового  фонду  до  роботи  в зимових  умовах   організовується  підготовка  (відновлення)  схем внутрішньобудинкових  систем  холодного і гарячого водопостачання, каналізації, центрального  опалення   і   вентиляції. 
За  наявності  води  у підвалах її необхідно  відкачати  та  усунути причину  її  появи, відключити і розібрати поливальний водопровід, утеплити водомірний вузол;  забезпечити безперебійну роботу  каналізаційних  випусків, оглядових  колодязів  дворової мережі і загальних випусків. А у приміщеннях, які не опалюються,  у період підготовки до зими слід  перевірити  стан  і  зробити  ремонт  ізоляції  труб водопроводу  і  каналізації,  центрального  опалення та утеплити протипожежний водопровід.

Окрім того, для   централізованого   управління   і   контролю  за технічним станом жилого фонду повинні створюватися об'єднані диспетчерські служби (ОДС). Такі служби створюють у  жилих мікрорайонах для контролю за роботою  інженерного  обладнання будинків і виконання   заявок   населення   щодо   усунення несправностей  і пошкоджень будинкового обладнання. При цьому, у завдання  ОДС входить   у життя  оперативних  заходів  для забезпечення  безпеки громадян  у  місцях  аварійного   стану конструкцій будинків, своєчасного прибирання територій домоволодінь, очищення  покрівель від снігу.
 
ОДС цілодобово   здійснює   контроль  за  роботою  та  забезпечує усунення неполадок ліфтів, систем  опалення і гарячого водопостачання (теплових пунктів, бойлерних, котельних, елеваторних вузлів), систем  холодного   водопостачання (насосних установок, водопідкачок), каналізації, систем газопостачання, електрощитових   жилих   будинків, чергового   освітлення сходових кліток, під'їздів і дворових територій.
 
Найважливішою та однією з основних функцій ОДС є приймання і виконання робіт   за   заявками  населення.  Приймання  заявок здійснюється безпосередньо від мешканців за телефоном,  а  також за  допомогою прямого   зв'язку   через   переговорні  пристрої, установлені  у під'їздах будинків і кабінах ліфтів. Реєстрація заявок населення  і  контроль за виконанням робіт здійснюються цілодобово за допомогою журналу заявок населення або автоматизованої системи обліку.  
Для  оперативного  усунення  значних ушкоджень,  відмов,  аварій конструкцій та інженерного  обладнання жилих   будинків,   мереж  і об'єктів,  забезпечення  нормального функціонування і відновлення житлового фонду у мікрорайонах повинні працювати аварійно-ремонтні служби (АРС). Такі служби здійснюють:
 
- термінове прочищення каналізації і сміттєпроводів усередині будівель;
- усунення аварійних ушкоджень систем водопроводу, опалення і каналізації;
- ліквідацію ушкоджень у внутрішніх мережах електропостачання, які перебувають у власності організацій, котрі обслуговуються аварійною службою;
- забезпечення безпеки громадян у разі  виявлення  аварійного стану  будівельних   конструкцій будинків   шляхом  огородження небезпечних  зон,   обвалів конструкцій, котрі   нависають і перебувають в  аварійному стані,  або  ужиття  заходів допомоги мешканцям у звільненні будинку, що загрожує безпеці проживання;
 
При  надходженні  сигналів  про  аварію або ушкодження магістралей водопроводу,  каналізації, теплопостачання, телефонної мережі,    підземної електросилової  і  електричної   мережі, трансформаторних підстанцій і ввідних шаф, газопроводів і газового обладнання  аварійна  служба зобов'язана  повідомити у відповідні спеціалізовані підприємства, їх аварійні служби і простежити за виконанням   необхідних  робіт  зазначеними службами  до  повної ліквідації аварій.
 
Персонал аварійної служби повинен постійно перебувати в готовності з метою забезпечення негайного виїзду бригад до місця аварій у будь-який час доби. У неробочий  час  і святкові дні АРС разом із диспетчерськими службами виконавця послуг забезпечує своєчасну  ліквідацію  аварій інженерних   систем  у  жилих будинках і   на  об'єктах,  що обслуговуються,  а також приймає організаційно-технічні рішення  у разі загрози стихійних лих (урагани, сильні снігопади, обледеніння доріг,  різкі  зниження  температур  та  ін.). Про  вжиті  заходи доповідає  керівництву вищої  диспетчерської служби  і  органу місцевого самоврядування (за запитом).
 
Коментарі (0)