ГоловнаПублікаціїАналітика Як опалювати власний будинок?

Як опалювати власний будинок?

"Україна Комунальна" продовжує роз'яснювати споживачам всі аспекти відносин житлово-комунальної галузі та споживачів. Сьогодні мова піде про опалення.

У відповідності зі ст. 24 Закону України «Про теплопостачання» від 2 червня 2005 року № 2633-1У споживач має право на вибір джерел теплової енергії чи теплопостачальних організацій, якщо дозволяють технічні умови.

Можливість відключення споживачів від систем централізованого опалення та подачі гарячої води, а також встановлення автономного опалення передбачалася постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Правил надання послуг централізованого опалення, подачі холодної і гарячої води і водовідведення» від 21 липня 2005 року № 630 (далі-Правила).

Згідно з зазначеною постановою, Міністерством будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства 22 листопада 2005 р. був виданий наказ № 4, яким затверджено Порядок відключення окремих приміщень житлових будинків від систем централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання (далі - Порядок), зареєстрований в Міністерстві юстиції України 9 грудня 2005 р. за № 1478-11758. Але вже 31 жовтня 2007 р. постановою № 1268 Кабінет Міністрів України вніс зміни в названі Правила, визначивши, що відключення споживачів від систем централізованого опалення та постачання гарячої води здійснюється у разі, якщо технічна можливість такого відключення передбачена затвердженою органом місцевого самоврядування схемою теплопостачання.

Крім того, у назві розділу Правил «Відключення від систем централізованого опалення і подачі гарячої води в квартирах багатоповерхових будинків з ініціативи споживача» слова «в квартирах багатоповерхових будинків з ініціативи споживача» замінено словами «багатоповерхових будинків з ініціативи споживачів».

Це означає, що можливість відключення квартири споживача від централізованого опалення і подачі гарячої води виключена. Тепер відключення можливо лише для цілого будинку (будинків) і, зрозуміло, із згоди всіх мешканців. 

У зв'язку з цим наказом від 6 листопада 2007 року № 169 Міністерством з питань житлово-комунального господарства України були внесені відповідні зміни до зазначеного вище Порядку (наказ зареєстрований в Міністерстві юстиції України 28 листопада 2007 р. за № 1320-14587) і встановлена процедура відключення житлових будинків від системи централізованого опалення.

Знову заговорити про правомірність заборони переходити на автономне опалення українців змусив зареєстрований 29 серпня у Верховній Раді урядовий проект закону №3142, розробником якого є нацрегулятор - Нацкомісія, що здійснює держрегулювання у сфері комунальних послуг. Документом пропонуються зміни до законодавства щодо вдосконалення відносин у сфері теплопостачання, надання послуг централізованого опалення та гарячого водопостачання». Цей проект посилює процедури переходу багатоквартирного житлового фонду на автономну систему і регулює перехід окремих споживачів на індивідуальне опалення.

Читайте також: Теплопостачання прагне до центру

Законопроектом вводиться мораторій на самовільне відключення від централізованих теплових мереж. У разі прийняття документа, за порушення цієї норми громадян чекають штрафи у розмірі 340-1360 грн, а посадових осіб - 850-1700 грн. За несанкціоноване використання споживачами теплової енергії штрафи можуть скласти до 340 грн, а для посадових осіб - до 510 грн. 

Дорого обійдеться українцям і недопуск представників теплопостачальних підприємств до приладів обліку теплової енергії і до установок, що використовують тепло - 240-850 грн, а посадові особи можуть бути оштрафовані на суму до 1360 грн. Максимальний штраф буде аналогічним за безгосподарне утримання, переобладнання і порушення правил утримання під'їздів та інженерного обладнання.

Такі заходи, на думку фахівців, спрямовані на стабільне функціонування системи централізованого опалення та водопостачання. Як платити за тепло і гарячу воду, якщо їх фактично не було?

У відповідності зі ст. 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 24 червня 2004 року № 1875-1У споживач має право на своєчасне і якісне отримання житлово-комунальних послуг. В разі їх ненадання або надання не в повному обсязі, зниження їх якості споживач має право на зменшення розміру оплати.

Звернемося до Правил надання послуг централізованого опалення, подачі холодної і гарячої води і водовідведення, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року № 630 (далі - Правила). У додатку до Правил містяться вимоги щодо кількісних і якісних показників послуг та зменшення розміру оплати у разі їх відхилення. Так, при централізованому опаленні температура повітря в житлових приміщеннях (за умови їх утеплення) повинна бути не нижче 18 ° C, у наріжних кімнатах - не менше 20°с. Якщо температура буде нижче цих показників, споживач має право на зменшення плати на 5% за кожний градус відхилення від 18°С до 12°С (у наріжних кімнатах - від 20°С до 14°С) протягом усього періоду відхилення.

Читайте також: «Тепловий переворот» потребує загального посилення відповідальності

При температурі в житлових приміщеннях нижче 12°С (у наріжних кімнатах-нижче 14°С) плата за опалення не проводиться.

При централізованому постачанні гарячої водою нормативи температури води у точці розбору повинні бути не менше ніж 50°С і не більше ніж 75°С. При температурі води 45-49°С споживач має право на зменшення оплати за весь період відхилення на 10%. При температурі 40-44°С оплата зменшується на 30% за весь період відхилення. Якщо температура води нижче 40°С, оплата не проводиться за весь період відхилення.

Якщо температура повітря і гарячої води не буде відповідати встановленим показникам, споживач запрошує представника виконавця для складання та підписання акта-претензії. Представник повинен з'явитися до споживача не пізніше двох робочих днів. Якщо він не з'явиться у зазначений термін або відмовиться підписати акт, він вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі. Звертаємо увагу споживачів на те, що в акті, який складається в довільній формі, повинні бути вказані параметри порушення якості, а також дата початку ненадання послуг або надання її неналежної якості, період порушення.

Акт-претензія є підставою для перерахунку розміру плати за комунальні послуги, він складається у двох примірниках для кожної із сторін.

Споживач передає акт-претензію виконавцю, який протягом трьох робочих днів вирішує питання про перерахунок платежів або вручає споживачеві обґрунтовану письмову відмову в задоволенні пред'явлених вимог.

У разі необгрунтованої відмови виконавця від проведення перерахунку споживач має право звернутися до суду. 

 
Коментарі (0)