ГоловнаПублікаціїПитання експертуЯк вирішувати комунальні проблеми?

Як вирішувати комунальні проблеми?

Проблеми з «комуналкою»? Не знаєте, куди звертатися, якщо ваш ЖЕК не працює? Не хочете платити за неякісні послуги? Тоді читайте роз'яснення «України Комунальної».
знак питання
Новини по темі

Майже кожного дня споживачі послуг ЖКГ стикаються з проблемами комунального характеру. То водопровідники не хочуть ремонтувати кран, то в опалювальний сезон батареї у квартирі холодні, то рахунки за спожиті послуги лякають астрономічними цифрами. Якщо Вам це знайомо, експерти «У.К.» спробують допомогти знайти правильну відповідь, та проконсультують з юридичних та суперечливих питань.

На запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий.
 
Питання 1:
 
Скажіть, будь ласка, чому комунгосп вимагає платити гроші за воду їм «на руки», а квитанції не видає? Окрім того, він погрожує вимкнути воду, якщо ми не віддамо кошти. А у мене стоїть лічильник.
 
Відповідь експерта:
 
Взагалі,  згідно Інстукції НБУ №637 при оплаті готівкою юридичній особі, або фізичній особі – підприємцю, яка не є на єдиному податку, покупцю (споживачу) обов’язково повинна видаватися квитанція про одержання грошових коштів, а готівка здаватися до банку. Можливо, у Вашому випадку є сенс звернутися до правоохоронних органів та встановити істину разом з ними.
 
Питання 2:
 
Скажіть, будь ласка, в квартирі ніхто не прописаний, вона оформлена на мене. Живемо там втрьох: я, чоловік і дитина. Лічильник на воду не встановлено. Яким чином оплачувати водопостачання, якщо ніхто не прописаний?
 
Відповідь експерта:
 
Згідно п. 10 постанови КМУ №630 від 21.07.2005 року, якою затверджено Правила надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, у разі відсутності лічильників споживач сплачує за спожиті послуги за нормативами (нормами) водоспоживання, які встановлюються органами місцевого самоврядування і вимірюються в літрах на добу. 
 
Питання 3:

Прострочив повірку лічильника холодної води, але він пройшов повірку, тобто працював правильно. Чому, коли вода тече по вулицях - це нормально. Рекет в особі «Вода Донбасу» нарахували 900грн і зобов'язали оплатити. Це правильно?
 
Відповідь експерта:
 
Я думаю, що в цивілізованому суспільстві кожен має відповідати за свої зобов’язання. Зобов’язанням споживача згідно ЗУ «Про метрологію та метрологічну діяльність» є своєчасна передача на повірку засобу вимірювальної техніки. Спільним Наказом Держспоживстандарту України, Міністерства промислової політики та Державного комітету з питань житлово-комунального господарства №141/212/91 від 15.06.2005 року для всіх типів лічильників води до 2005 року був встановлений міжповірковий інтервал 3 роки. Науково технічна комісія Держспоживстандарту Протокол №2 від 30.05.2005 року за результатами прискорених випробувань змінила міжповірочний інтервал до 4 років. Лічильники, що не пройшли чергову повірку, ремонт, калібрування не можуть служити засобами обліку у проведенні розрахунку за надані послуги по водопостачанню та водовідведенню згідно Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» та «Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України», затверджених Наказом Мінжитлокомунгоспу 27.06.2008 №190. У випадку не проведення повірки лічильника води понад 1 місяць облік спожитої води буде визначатися за нормою споживання.
 
Питання 4:
 
Живу в Оболонському районі Києва. Опалення нараховують на загальну площу квартири, а не на корисну. Чому я повинна платити за площу балконів? Балкони без вікон.

Відповідь експерта:
 
Відповідно до Інструкції про порядок проведення тех¬нічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна, затвердженої наказом Держбуду №127 від 24.05.2001 p., загальна площа квартири визначається як сума площ усіх приміщень квартири (за винятком вхідних тамбурів в одноквартирних будинках), убудованих шаф і літніх приміщень, підрахова¬них із такими знижувальними коефіцієнтами:
 
для балконів і терас — 0,3;
для лоджій — 0,5;
засклених балконів — 0,8;
веранд, засклених лоджій і холодних комор — 1,0.
 
Відповідно до Правил надання послуг з централізовано¬го опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів №630 від 21.07.2005 p., опалювана площа (об'єм) квартири (будинку садибного типу) є загальна площа (об'єм) квартири, а також будинку садибного типу без урахування площі лоджій, балконів, терас.
 
Відповідно до п. 2 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм споживання природного газу населенням у разі відсутності газових лічильників» №619 від 8.06.1996 р. площа приміщень, які відокремлені від приміщень, що опалюються, стінами або дверними чи віконними прорізами із заповненням, які відповідають вимогам з опору теплопередачі для огороджуючих конструкцій житлових будинків, не входить до опалювальної площі квартири (будинку). В іншому разі площа цих приміщень входить до опалюваної площі квартири (будинку).
 
Питання 5:
 
Як зняти з оплати людей, що не мешкають, але прописані в ній? Квартира приватизована.
 
Відповідь експерта:
 
Згідно з підпунктом 6 пункту 1 статті 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», споживач послуг має право на несплату вартості житлово-комунальних послуг за період тимчасової відсутності своєї та/або членів своєї сім'ї при відповідному документальному оформленні, як правило це довідка про склад родини та додаткова Довідка працівниками ЖЕКу з підписами свідків при обстеженні матеріально-побутових умов проживання для визначення кількості фактично проживаючих осіб, опитуються сусіди, приймається до уваги довідка сільської ради або акт, складений квартальним комітетом, районним депутатом тощо.
 
Питання 6:
 
Чи можна «відмінити» приватизацію? І як це зробити?            
 
Відповідь експерта:
 
Згідно ст. 1 ЗУ «Про приватизацію державного житлового фонду» Приватизація державного житлового фонду - це   відчуження   квартир  (будинків),  житлових  приміщень  у гуртожитках,  призначених  для  проживання сімей та одиноких осіб, кімнат  у  квартирах та одноквартирних будинках, де мешкають два і більше  наймачів,  та  належних  до  них  господарських  споруд  і приміщень  (підвалів,  сараїв і т. ін.) державного житлового фонду на  користь  громадян України (у приватну власність). Згідно ст. 12 цього ж Закону власник  приватизованого  житла  має   право    розпорядитися квартирою  (будинком),  кімнатою  (кімнатами) у гуртожитку на свій розсуд:  продати, подарувати, заповісти, здати в оренду, обміняти, закласти,  укладати  інші  угоди,  не  заборонені законом. Такої процедури  як розірвання приватизації чинне законодавство не передбачає. Позбутися небажаного майна Ви можете через угоду купівлі-продажу, дарування тощо.
 
Питання 7:
 
Я проживаю в 9-поверховому будинку з моменту введення його в експлуатацію в листопаді 1972. Квартира була приватизована у вересні 2004. В грудні 2013 в квартирі вирвало нижню глушку чавунної батареї і затопило нас і квартиру поверхом нижче. Аварія сталася швидше за все через підвищення тиску в мережі теплопостачання, тому що через 3 дня був порив труби з гарячою водою в підвалі, і ще в одній квартирі лопнула батарея. В квартирах комунальні служби ніяких ремонтів та періодичних оглядів батарей і стояків не виконували з 1972 року. Сусіди подали на мене в суд. Чи є моя провина в події і що мені робити в цій ситуації? Рахунки за комунальні послуги я сплачую регулярно.              
 
 Відповідь експерта:
 
З моменту приватизації квартири в 2003 році Ви набули на неї право власності. Відповідно до ст. 322 Цивільного кодексу України тягар утримання майна несе його власник. Відтак, утримувати в належному стані батареї та комунікації у Вашій квартирі Ви зобов’язані як власник, це Ваші витрати і Ваша відповідальність за шкоду, яка нанесена через неналежне утримання майна. Навряд чи Ви зверталися до суду з позовами про бездіяльність комунальних служб стосовно невиконання оглядів та поточних ремонтів. Вихід один – отримати з теплоенерго журнал гідравлічних випробувань, в якому зазначаються коливання тиску, можливо це був дійсно гідроудар через високий тиск. 
 
Від редакції:
 
Шановні користувачі порталу «У.К.»!
 
Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.
 
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.
 
Коментарі (0)