ГоловнаПублікаціїПитання експертуЯк вирішувати комунальні проблеми?

Як вирішувати комунальні проблеми?

Маєте проблеми із «комуналкою»? Не знаєте, куди звертатись, якщо ваш ЖЕК не працює? Не хочете сплачувати за неякісні послуги? Тоді читайте роз’яснення «України Комунальної».
питання
Новини по темі

Майже кожного дня споживачі послуг ЖКГ стикаються з проблемами комунального характеру. То водопровідники не хочуть ремонтувати кран, то в опалювальний сезонбатареї у квартирі холодні, то рахунки за спожиті послуги лякають астрономічними цифрами. Якщо Вам це знайомо, експерти «У.К.» спробують допомогти знайти правильну відповідь, та проконсультують з юридичних та суперечливих питань.

На запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий.

Питання 1:

Я 4 роки проживаю у своїй приватизованій гостинці, тепер вже з півторарічним сином. У нас коридор на 17 кімнат, спільна кухня (комунальні послуги за неї сплачую). У 2011 році місцева «активістка» вирішила замінити двері на кухню за рахунок мешканців. Нарахували по 180 грн з кімнати, хоча загальною кухнею користувалися не всі (у разі продажу житла гроші нібито повернуть). На той момент не було можливості заплатити, та й бажання теж - старі двері були справні. У підсумку двері замінили, але ключ мені не дали - я готую на електроплитці у своїй прихожій. І все б нічого, але тепер захотіли поміняти вхідні двері на коридор (стара на місці, на замок 100 років ніхто не зачиняє). Мені нові двері не потрібні, грошей не дам. Чи мають сусіди право на заміну дверей у місцях загального користування без моєї згоди? Чи зобов'язані вони в разі заміни без моєї участі надати мені безкоштовний ключ?

Відповідь експерта:

Згідно ст. 10 ЗУ «Про приватизацію державного житлового фонду» власники  квартир  багатоквартирних  будинків та житлових приміщень  у  гуртожитку  є  співвласниками допоміжних приміщень у будинку    чи   гуртожитку,   технічного   обладнання,   елементів зовнішнього  благоустрою  і  зобов'язані  брати участь у загальних витратах,   пов'язаних   з   утриманням  будинку  і  прибудинкової  території   відповідно   до   своєї  частки  у  майні  будинку  чи гуртожитках. Згідно ст. 369 Цивільного кодексу України Співвласники майна, що є у спільній сумісній власності, володіють і користуються ним спільно, якщо інше не встановлено домовленістю між ними.Зважаючи на це, на Ваше  питання буде дві відповіді. Якщо б Ваші сусіді, вони ж співвласники місць загального користування, не запитавши у Вас  згоди,  самовільно встановили нові двері в коридор, і вони б Вам заважали чи порушували Ваше право власності – Ви б мали повне право вимагати від них демонтажу дверей та забезпчення вільного проходу по коридору. Але якщо, судячи з Вашого запитання,  Ви принципово не бажаєте брати участі у витратах, оновлювати майно, що перебуває у спільній сумісній власності, то дії більшості інших власників по встановленню нових коридорних дверей відповідають приницпу – тягар утримання майна несе власник.

Читайте також: Які загрози приховують борги за ЖКГ?

Питання 2:

Живу в новобудові, в квартирі вже встановлені лічильники холодної і гарячої води, але вони не були опломбовані. Коли звернулася з цього питання у водоканал, виявилося, що технічні умови на встановлення лічильників прострочені (видані в 2010 році), тепер потрібно замовляти нові і сплатити 380 грн. ТОВ. Чи правомірна така ціна?

Відповідь експерта:

Якщо Вам були видані технічні умови на монтаж лічильника води і в них був конкретно зазначений термін їх дії, то Ви повинні були здійснити монтаж лічильника до цієї дати. Якщо Ви не знайдете поважних причин пропуску строку – Вам дійсно доведеться продовжувати термін дії технічних умов.

Питання 3:

 Я, син і колишній чоловік - співвласники  однокімнатної квартири. Наразі в квартирі прописана і проживаю я одна. За багато років я сама оплачувала всі комунальні послуги. Колишній чоловік подав в суд позов на «усунення перешкод» з користування квартирою. Як суд може вирішити це питання і, що мені робити?

Відповідь експерта: 

Складно відповідати на питання щодо тактики захисту у суді, якщо Ви не надали копію позову та матеріалів, які позивач додав до ньго в якості доказів. З практики можу сказати, що зазвичай такі позови про усунення перешкод в користуванні власністю пред’являються особою, яка вимагає судовим рішенням або вселити  та забезпечити їй вільне користування власністю, або особа бажає розподілити особові рахунки по сплаті за комунальні послуги з метою платит тільки за своє.

Питання 4:

Якою має бути температура змійовика?

Відповідь експерта: 

Температура гарячої води на виході з котельні має бути такою, щоб споживач отримував в точці розбору tг.в.п - 50°С через 2 хв. після відкриття крану, незалежно від того, чи відкритий кран води чи теплоносій в змійовику.

Читайте також: Як встановити лічильник теплової енергії

 Питання 5:

Чи є закон, який зобов'язує громадян до 20 числа щомісяця повідомляти водоканал дані, тобто показання лічильника які встановлені в квартирі? Я свідчення лічильника не завжди можу продиктувати по телефону,  і тоді мені водоканал нараховує в квитанцію кількість прописаних членів моєї сім'ї в квартирі, чи мають вони право так нараховувати, адже лічильники встановлені?

Відповідь експерта:  

Згідно п. 14 постанови КМУ №630 від 21.07.2005 року, якою затверджено Правила надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, показання квартирних  засобів  обліку  знімаються  споживачем щомісяця. Згідно п. 18 цих же Правил №630 плата за послуги вноситься не пізніше 20 числа місяця, що настає  за  розрахунковим,  якщо  договором  не  встановлено інший строк. Тобто, нарахування здійснється водоканалом в період до 20 числа кожного місяця, відтак споживач з метою об'єктивного нарахування зобовязаний повідомляти показники лічильника, щоб не сплатити зайвого.

Питання 6:

 У квартирі зареєстровано три чоловіка. Я, дружина і донька. Донька давно виїхала за кордон у Швецію. Не працює, стоїть на обліку на біржі. Я плачу за трьох комунальні платежі. У ЖЕКу сказали надати довідку зі Швеції. Форми довідки у них немає.  Яка потрібна довідка, щоб не платити за доньку комунальні?

Відповідь експерта:

Згідно з підпунктом 6 пункту 1 статті 20 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", споживач послуг має право на несплату вартості житлово-комунальних послуг за період тимчасової відсутності своєї та/або членів своєї сім'ї при відповідному документальному оформленні. Єдиної форми довідки в таких випадках не може бути. Тому перший варіант – це складається додаткова Довідка працівниками ЖЕКу з підписами свідків при обстеженні матеріально-побутових умов проживання для визначення кількості фактично проживаючих осіб, опитуються сусіди, приймається до уваги довідка сільської ради або акт, складений квартальним комітетом, районним депутатом тощо. Другий варіант —  отримання документу, схожого за змістом із довідкою про склад сім’ї, це  може бути отримання відповіді ДМС (паспортний стол) на запит про надання публічної інформації (щодо осіб зареєстрованих чи проживаючих та вибувших за відповідною адресою). Такий само запит доцільно подати у посольство Швеції в Україні на підтвердження факту проживання Вашої доньки на території Швеції.

Питання 7:

Мешканці своїми силами провели новий стояк з усіма витікаючими, з чеками звернулися до ЖЕКу, щоб витрачену суму на матеріал розділили в рахунок комунальних послуг. Підкажіть, де закінчується межа обслуговування ЖЕКу?

Відповідь експерта:

Чинним законодавством України не передбачена така форма оплати комунальних як зарахування вартості поліпшень комунікацій в рахунок плати за утримання будинків та прибудинкових територій. Якщо внутрішні мереже та стояки перебувають на балансі ЖЕКу, то межею відповідальності та точкою передачі послуги згідно п. 22 Типового договору на надання послуг, затвердженого постановою КМУ № 630 від 21.07.2005 року будуть з централізованого опалення - відгалуження від стояків у  межах картири;  з постачання холодної   та   гарячої   води   -   після  першої водозапірної  арматури  на  відгалуженні  від  стояка  у  квартирі споживача; з  водовідведення - зливний отвір санітарно-технічних приладів.

Від редакції:
 
Шановні користувачі порталу «У.К.»!
 
Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.
 
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.
 
Коментарі (2)
Sergiy
26 Травня 2014 p. 09:31
Питання 2. Думаю автор запитання не вірно його поставив. В новобудові облік передбачався проектом.Забудовник забезпечив виконання робіт в повному обсязі. А от експлуатуюча оранізація мала опломбувати та збирати кошти, як балансоутримувач будинку та розраховуватися з ВК. Якщо одночасно з продажем не підписувалися прямі договори на послуги комунальні.
Гудвин Бугров
26 Травня 2014 p. 17:42
К вопросу № 5. Странный вывод эксперта из п.18 Правил № 630 по обязанности Потребителя - "оплатить (и только!) не позднее 20 числа месяца, следующего за расчетным". Вывод - Значит, "обязан сообщать показатели счетчика (телефоном???), чтобы не заплатить лишнего". Разве оплачивая, ежемесячно, до 20-го числа (по расчетной книжке или другим способом)абонент не сообщает тем самым показания Водоканалу (теперешние, предыдущие,разницу между ними и сумму оплаты)???