ГоловнаПублікаціїПитання експертуЯк вирішувати комунальні проблеми?

Як вирішувати комунальні проблеми?

Проблеми з «комуналкою»? Не знаєте, куди звертатися, якщо ваш ЖЕК не працює? Не хочете платити за неякісні послуги? Тоді читайте роз'яснення «України Комунальної».
питання
Новини по темі

Майже кожного дня споживачі послуг ЖКГ стикаються з проблемами комунального характеру. То водопровідники не хочуть ремонтувати кран, то в опалювальний сезон батареї у квартирі холодні, то рахунки за спожиті послуги лякають астрономічними цифрами. Якщо Вам це знайомо, експерти «У.К.» спробують допомогти знайти правильну відповідь, та проконсультують з юридичних та суперечливих питань.

На питання відповідає експерт "У.К.", юрист Андрій Осадчий.

Питання 1:

Проживаємо в гуртожитку, кімната приватизована, прописано 5 осіб (двоє дорослих, троє дітей: 8 років,4 роки і 5 місяців). Кожен місяць приходить платіжка з розрахунку 4,5 куба гарячої води на кожну прописану особу, це 22.5 куба на сім'ю, хоча стільки гарячої води ми не використовуємо. Зверталися в ЖЕК, нам відповіли, що все правильно. Куди нам звертатися, щоб домогтися реального розрахунку?

Відповідь експерта:

Найкращим виходом для Вас буде встановлення лічильника, тоді Ви  зможете оплачувати виключно за спожиті кубометри води. Постанова № 630 КМУ від 21.07.2005 року допускає, що в разі відсутності лічильника води, плата нараховується за нормами (нормативами) споживання, які розраховуються в багатоповерхових житлових будинках з розрахунку на одну людину в літрах на добу. Очевидно, що нарахування здійснюється на всіх зареєстрованих мешканців квартири. При нормативному нарахуванні береться середній розрахунок, тому об’єм спожитої води не диференціюється  в залежності від віку споживача.

Питання 2:

Живу в 9 поверховому будинку на третьому поверсі, є ліфт, який працює по годинах з 7:00 до 13:00 та з 16:00 до 22:00. Звернувшись в наш ЖКГ, з проханням прибрати з тарифу надання послуг, послугу користування ліфтом, яка, до речі, становить 50% всього тарифу (2-х ком. кв., 52 кв. м. 159,15 в місяць, з них ліфт 70 грн). Мені відмовили, ще і в грубій формі, мовляв тариф дуже занижений, нам все одно користуєтеся ви чи ні, а платити повинні. Чи є законні підстави відмовитися від цієї послуги?

Відповідь експерта:

Якщо тариф затверджений органом місцевого самоврядування, переглянути або внести зміни до нього має право тільки орган місцевого самоврядування. Рекомендую з цього приводу звернутися у виконавчий комітет за місцем Вашого проживання і письмово обґрунтувати ситуацію з ліфтом і чекати реакції щодо перегляду тарифів. Самостійно відмовитися сплачувати за ліфт Ви не маєте права, Вам будуть рахувати заборгованість.

Питання 3:

Будинок визнано аварійним ще у 2005 році, його мешканців мали розселити згідно розпорядження КМДА. Розселення досі не відбулося. Більше того, поруч з будинком почалося будівництво і було побудовано будівлю вдвічі вищу. Порадьте, будь ласка, куди можна звертатися за допомогою в такій ситуації?

Відповідь експерта:

Ви маєте право подати колективний адміністративний позов до Окружного адміністративного суду м. Києва про визнання бездіяльності КМДА та зобов’язання виконати власне ж розпорядження.

Питання 4:

Чи можливо в квартирі багатоповерхового будинку з централізованим водопостачанням, де температура гарячої води не відповідає встановленим нормам +50-75 С, замінити звичайний лічильник гарячої води КВ -1,5 на інший сертифікований багатотарифний лічильник гарячої води? Чи має право ЖЕК відмовити у виконанні робіт з встановлення, пломбування та взяття на облік такого багатотарифного лічильника, якщо заборгованості за комунальні послуги немає?

Відповідь експерта:

Так, дійсно Правилами користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України передбачено, що виробник приймає та пломбує засоби обліку, які значаться в укрдержреєстрі. Однак, якщо у Вас змонтований лічильник гарячої води КВ -1,5, термін його міжповірочного інтервалу не минув, то Водоканал не зобов’язаний встановлювати лічильник за Вашим бажанням. Дочекайтеся спливу міжповірочного інтервалу – тоді вимагайте заміни лічильника.

Питання 5:

У п'ятницю без попередження, коли вдома нікого не було, поставили крота в каналізацію, нібито за борги. Чи можу я скаржитися в прокуратуру і подавати до суду?

Відповідь експерта:

По-перше, необхідно розібратися, чи є заборгованість за надані послуги, чи вона «нібито» нарахована. Для цього Вам потрібно зробити звірку в абонентському відділі водоканалу і при наявності заборгованості негайно погасити її. Далі оплатити послуги водоканалу по розблокуванню каналізації та більше не допускати виникнення заборгованості. Якщо ж заборгованості не було – Ви вправі вимагати через суд стягнення завданої водоканалом моральної шкоди.

Питання 6:

У будинку створено ОСББ. Моя квартира до нього не входить. Не ставлячи мене до відома, сусід пристроїв впритул до моїх вікон двоповерхову прибудову. У службі міськвиконкому, яка займається діяльністю ОСББ, відповіли, що такі рішення приймають на зборах ОСББ, а за словами голови «всі документи є». Звернулася в архітектуру, там сказали, що технічні умови для такої прибудови у них не бралися, а дозвіл дав районний інспектор з архітектури. Чи можу я оскаржити правомірність такої будівлі?

Відповідь експерта:

Ви маєте право звернутися до суду із заявою про оскарження рішення ОСББ, а також про усунення порушень, що перешкоджають Вам здійснювати Ваше право власності, та вимагати знесення прибудови, звичайно надавши при цьому всі належні та допустимі докази.

Питання 7:

Чи дійсний договір на вивезення твердих побутових відходів з фізичною особою, який підписаний не директором підприємства, а бухгалтером, який відповідальний за облік по ТПВ? А якщо ні, то згідно яких документів можливо довести, що договір підписаний бухгалтером є дійсний?

Відповідь експерта:

Договори на підприємстві зазвичай згідно Статуту можуть укладати як керівник, так і головний інженер, або інша особа, уповноважена згідно довіреності на підписання відповідних договорів. Якщо договір підписала особа, яка не уповноважена на такі дії, то він є спірним.

Від редакції:
 
Шановні користувачі порталу «У.К.»!
 
Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.
 
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.
 
Коментарі (0)