ГоловнаПублікаціїПитання експертуЯк вирішувати комунальні проблеми?

Як вирішувати комунальні проблеми?

Проблеми з «комуналкою»? Не знаєте, куди звертатися, якщо ваш ЖЕК не працює? Не хочете платити за неякісні послуги? Тоді читайте роз'яснення «України Комунальної».
питання
Новини по темі

Майже кожного дня споживачі послуг ЖКГ стикаються з проблемами комунального характеру. То водопровідники не хочуть ремонтувати кран, то в опалювальний сезон батареї у квартирі холодні, то рахунки за спожиті послуги лякають астрономічними цифрами. Якщо Вам це знайомо, експерти «У.К.» спробують допомогти знайти правильну відповідь, та проконсультують з юридичних та суперечливих питань.

На питання відповідає юрист, експерт «У.К.» Андрій Осадчий.

Питання 1: 

Яку максимальну кількість води на людину належить нараховувати без показань лічильника? За яким законом?

Відповідь експерта:

Згідно п. 4 Постанови КМУ №1107 від 25.08.2004 року нормативи питного водопостачання у конкретному населеному пункті розробляються та науково обґрунтовуються згідно з Методикою визначення нормативів питного водопостачання населення спеціалізованими науково-дослідними організаціями на замовлення місцевих адміністрацій або органів місцевого самоврядування та затверджуються ними після погодження з місцевими органами виконавчої влади з питань охорони здоров'я, охорони навколишнього природного середовища та водного господарства. Методика визначення нормативів питного водопостачання населення розробляється та затверджується центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства за погодженням з центральними органами виконавчої влади з питань охорони здоров'я, охорони навколишнього природного середовища та водного господарства.

Питання 2:

Скажіть, будь ласка, хто має оплачувати врізку газу в новобудові? Ми купили квартиру за договором, де вказано, що всі комунікації будуть. По-перше, будинок мав бути зданий рік тому (за договором) проте дотепер документів не видають, ще й вимагають оплатити врізку газу з кожної квартири по 650 грн.

Відповідь експерта:

За змістом ст. 526 ЦК зобов’язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу. За ч. 2 ст. 651 ЦК договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Питання 3:

Скажіть, будь ласка, чи має право голова ЖБК відмовити в установці лічильника на холодну воду через борги в 1990 році? Чи є правомірним нарахування боргу (в квитанції вказано госп. борг) за той період і куди необхідно звертатися для вирішення спірного питання?

Відповідь експерта:

За правилами Податкового кодексу України ЖБК мало би вже давно списати цю заборгованість як безнадійну і не тримати її в себе на балансі в якості дебіторської заборгованості. Цивільним кодексом України встановлено трирічний строк позовної давності. П. 9 постанови КМУ № 630 від 21.07.2005 року не ставить жодним  чином встановлення лічильника в залежність від наявної  заборгованості.

Питання 4:

У нашому під’їзді має проводитись плановий ремонт, і ЖЕК вимагає від мешканців закупівлі фарби за власний кошт. Чи маємо ми це робити? Адже ми оплачуємо регулярно комунальні послуги.

Відповідь експерта:

Відверто кажучи,  Вашому під’їзду пощастило, що до нього дійшов плановий ремонт, який буде виконувати ЖЕК своїми силами та за свій рахунок. Звичайно, Ви можете відмовитись від купівлі фарби, а можете придбати фарбу та укласти з ЖЕКом договір про спільну діяльність, в якому відобразити, що вартість фарби зарахується в рахунок майбутніх платежів.

Питання 5:

У багатоквартирному будинку з централізованим опаленням, ЖКС на мою заяву з проханням про надання технічних умов на встановлення індивідуального теплового лічильника на квартиру, відповіло відмовою. Як основу було зазначено відсутність будинкового теплолічильника. На підставі чого я можу оскаржити це рішення і де? Чи мають вони, загалом, право відмовити мені у встановленні індивідуального теплолічильника?

Відповідь експерта:

Ви маєте право оскаржити письмову відмову у видачі Вам технічних умов на встановлення індивідуального лічильника тепла в судовому порядку, але майте на увазі, що у разі відсутності загальнобудинкового лічильника тепла встановлення одного квартирного лічильника унеможливлює нарахування за спожиті гігакалорії.

Питання 6:

Після встановлення теплолічильника на квартиру, ЖКС до розрахунку вартості наданих послуг на підставі показань теплолічильника, додає додаткову складову з довільною назвою виду: «втрати на теплопостачання будівлі». Чи має ЖКС право додавати до оплати за опалення, додаткові суми крім тих, що розраховуються на підставі показань квартирних теплолічильників?

Відповідь експерта:

Згідно п. 13 Постанови КМУ № 630 від 21.07.2005 року У  разі  коли  опалювальні  пристрої  в квартирі (будинку садибного  типу)  обладнано   приладами-розподілювачами   теплової енергії   або   потужність   приладів   опалення  (радіаторів)  не відповідає розрахунковій, споживач оплачує послуги за результатами розрахунків   витрат   тепла,   які   здійснюються  виконавцем  за методикою,  що затверджується центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства.

Питання 7:  

ОСББ зобов’язало всіх мешканців будинку замінити лічильники холодної та гарячої води за свій рахунок, мотивуючи, що строк експлуатації закінчився. Чи правомірно вчинило ОСББ щодо мешканців будинку? Чи повинні мешканці будинку сплачувати свої кошти?

Відповідь експерта:

Згідно п. 9 Постанови КМУ № 630 від 21.07.2005 року у квартирі (будинку садибного типу) роботи з  установлення засобів  обліку  води  і теплової енергії (далі - квартирні засоби обліку)  проводяться  спеціалізованою  організацією,   виконавцем, виробником чи постачальником за рахунок коштів споживача.

Питання 8:

Проживаємо з дружиною в будинку, непрацюючі пенсіонери. У нас зареєстровані дочка і два онуки, вони живуть в Києві. При оформленні субсидії надаємо документи про не проживання доньки та онуків у нас (акт і довідки з місця роботи і місця навчання). У цьому році попросили довідку на зятя. Чи правомірна така вимога соціальної служби?

Відповідь експерта:

З питання призначення житлової субсидії необхідно звернутися до управління праці та соціального захисту населення за місцем реєстрації. У сільській місцевості приймання заяв з необхідними документами для призначення субсидій здійснюють уповноважені особи, які визначаються виконавчими органами сільських і селищних рад.

Перелік документів для призначення житлової субсидії:

- заява (за встановленою формою);
- декларація про доходи і майновий стан осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні (за встановленою формою);
- довідки про доходи кожної особи, зареєстрованої у житловому приміщенні (крім довідок про розмір пенсії та соціальної допомоги).

Інші відомості, що необхідні для призначення житлових субсидій (про забезпеченість громадян житловою площею та комунальними послугами) надають організації, які надають ці послуги, на запит органів праці та соціального захисту населення.

Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»!
 
Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.
 
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.
 
Коментарі (0)