ГоловнаПублікаціїПитання експертуЯк вирішувати комунальні проблеми?

Як вирішувати комунальні проблеми?

Проблеми з «комуналкою»? Не знаєте, куди звертатися, якщо ваш ЖЕК не працює? Не хочете платити за неякісні послуги? Тоді читайте роз'яснення «України Комунальної».
знак питання
Новини по темі

Майже кожного дня споживачі послуг ЖКГ стикаються з проблемами комунального характеру. То водопровідники не хочуть ремонтувати кран, то в опалювальний сезон батареї у квартирі холодні, то рахунки за спожиті послуги лякають астрономічними цифрами. Якщо Вам це знайомо, експерти «У.К.» спробують допомогти знайти правильну відповідь, та проконсультують з юридичних та суперечливих питань.

На питання відповідає юрист, експерт «У.К.» Андрій Осадчий.

Питання 1:
 
Скажіть, будь ласка, за чий рахунок проводиться ремонт теплових труб, в підвалі житлового дев’ятиповерхового будинку? Будинок знаходиться на балансі ЖЕКу. І на які документи мешканці повинні посилатися?
 
Відповідь експерта: 
 
Згідно постанови КМУ №869 від 01.06.11р. витрати на поточний ремонт внутрішньобудинкових систем гарячого і холодного водопостачання, водовідведення, централізованого опалення можуть бути включені до тарифів виконавця послуг з утримання будинку. Тарифи розраховуються для кожного будинку окремо. Поцікавтеся у ЖЕКа чи включені в його тариф витрати на витрати на поточний ремонт внутрішньобудинкових систем гарячого і холодного водопостачання, водовідведення, централізованого опалення.
 
Питання 2:
 
Підкажіть, будь ласка, чи входить у вартість обслуговування і підтримки прилеглих територій, за які ми, як мешканці будинку, що обслуговується ЖЕКом, оплачуємо щомісячно, послуги з ремонту дорожнього покриття (асфальтове) дороги у дворі - під'їзди до парадних? Дорога, прилегла до нашого будинку, в дворі не ремонтувалася і не покривалась асфальтом протягом років 10 точно. Яким чином і до кого звертатися з цим питанням, тому що ЖЕК стверджує, що це не до них, а до автодору? Чи потрібно для цього колективне звернення мешканців всього будинку або я можу сама якимось чином письмово подати скаргу (прохання)? Не могли б Ви прописати механізм дій у такій ситуації.
 
Відповідь експерта:
 
У Переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженому постановою  КМУ №869 від 01.06.11р. відсутня послуга з асфальтування дорожнього покриття прибудинкової території.
 
Питання 3:
 
Київська багатоповерхівка обслуговується  ЖЕКом «Татарка». Роздача теплоносія по стоякам опалювальної системи через горище. Теплоізоляція труб опалення за 47 років майже обсипалася. Горищне приміщення має невеликі вікна. Зі слів сантехника: ЖЕК віддав наказ тримати вікна взимку відчиненими, щоб дах взимку не нагрівався і не з’являлися бурульки від талого снігу. Кожен рік сантехник трощить скло вікон, (він щоденно обходить взимку з тим, щоб випустити пар з опалювальної системи), на горищі гуляють протяги, втрачається тепло. Слід визнати, що в ту важку зиму два роки тому, утворилась величезна бурулька, яку збили ломами і, впавши, вона розтрощила покрівлю під’їзда. Сантехник у розмовах додає: «І взагалі птахи мають можливість сховатися від морозів взимку». Чи дійсно є розпорядження по ЖЕКу тримати вікна горищних приміщень багатоповерхівок відчиненими взимку?
 
Відповідь експерта: 
 
Моя порада – скористайтеся нормами Закону України «Про доступ до публічної інформації» і надішліть інформаційний запит до ЖЕКу «Татарка» з питанням чи дійсно є розпорядження по ЖЕКу тримати вікна горищних приміщень багатоповерхівок відчиненими взимку і якщо так – надати копію розпорядження.
 
Питання 4: 
 
У нашому будинку на останніх поверхах дуже слабий тиск води, ми звернулися до ЖЕКу, нам відповіли, що у будинку в окремих квартирах поставлені підкачувальні насоси води, тому в інші квартири вода поступає слабо. Чи законно встановлювати такі насоси самостійно, чи ЖЕК має право змусити демонтувати їх?
 
Відповідь експерта:
 
Якщо дійсно таке має місце – Ви маєте право звернутися до суду до сусідів з позовом про усунення перешкод в користуванні питною водою і зобов’язати їх усунути перешкоди та демонтувати підвищувальні насоси, натомість встановити один насос на весь під’їзд.
 
Питання 5:
 
З недавніх пір живемо в панельному десятиповерховому будинку. Робочий графік нестандартний, тому постійно стикаємося з відключеннями води в першій половині дня. Відключають воду ненадовго (1-2 год), але дуже часто (кожні 2-4 дні, тижня без відключень не пам'ятаю взагалі), що приносить значні незручності (іноді відключається холодна і гаряча вода одночасно, немає можливості приготувати їжу або помити руки, після включення може ще півдня текти вода дуже сумнівної чистоти). Ніяких попереджень про відключення не вивішується. У ЖЕКу бачили зразок заяви у вигляді «Прошу відключити воду в будинку X під час з Y до Z годин». Відповідно, виникло питання - чи правомірні такі дії і чи можна з ними боротися?
 
Відповідь експерта:
 
Законодавчо встановлений обов’язок здійснювати перерахунок за неякісно надані послуги тільки у випадку безперервної відсутності протягом 6 годин. Контролюючими органами в сфері правильності нарахування плати за житлово-комунальні послуги є територіальні відділення Антимонопольного комітету України та Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг (в стадії ліквідації). Окрім цього, постановою Верховної Ради України від 23.07.2014 року створено тимчасову слідчу комісію, яка повинна перевірити дотримання законодавства під час держрегулювання ринків енергії, газу, тепла і води на тлі підвищення тарифів на їхні послуги. Не потрібно також забувати про те, що згідно ст. 55 Конституції України права людини і громадянина захищаються виключно судом. 

Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»!
 
Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.
 
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.
 
Коментарі (0)