ГоловнаПублікаціїПитання експертуЯк вирішувати комунальні проблеми?

Як вирішувати комунальні проблеми?

Проблеми з «комуналкою»? Не знаєте, куди звертатися, якщо ваш ЖЕК не працює? Не хочете платити за неякісні послуги? Тоді читайте роз'яснення «України Комунальної».
питання
Новини по темі

Майже кожного дня споживачі послуг ЖКГ стикаються з проблемами комунального характеру. То водопровідники не хочуть ремонтувати кран, то в опалювальний сезон батареї у квартирі холодні, то рахунки за спожиті послуги лякають астрономічними цифрами. Якщо Вам це знайомо, експерти «У.К.» спробують допомогти знайти правильну відповідь, та проконсультують з юридичних та суперечливих питань.

На питання відповідає юрист, експерт «У.К.» Андрій Осадчий.

Питання 1:

У січні 2014 року ми відключилися від централізованого опалення для установки індивідуального. А в лютому нам у ЖКГ сказали, що ми повинні оплачувати за тепломережу до першого пуску котла. На питання за що платити, якщо опалення відключене, вони відповіли, що так по закону повинно бути. Скажіть, чи правомірні їхні вимоги і чи повинні ми платити за опалення, якщо воно у нас відрізане від ценральної тепломережі?

Відповідь експерта:

Згідно п. 2.1.7 Порядку відключення багатоповерхових будинків від ЦО після  затвердження  акта  на черговому засіданні Комісії, сторони  переглядають  умови  договору  про   надання   послуг  з централізованого теплопостачання. Оскільки тариф на централізоване опалення розрахований на рік, то правовідносини між вами та тепломережею зникнуть з початку нового опалювального сезону.

Питання 2:

Роз'ясніть, будь ласка, за яким тарифом стягується плата за електроенергію, яка витрачається у багатоквартирному будинку на технічні цілі (роботу ліфтів, насосів, освітлення під'їздів і т. д.)? У Наказі Нацкомісії є Примітка, де вказується ціна 34,95 коп. за 1 кВт.год (без ПДВ). Будинок повинен оплачувати з ПДВ чи без ПДВ?

Відповідь експерта:

Почнемо з того, що будинок не є суб’єктом сплати ПДВ. Суб’єктом сплати ПДВ є або фізична особа – споживач, для якої тариф встановлено НКРЕ з ПДВ, або юридична особа, яка може бути платником ПДВ, але може й не бути. Тарифи на електроенергію, що відпускається населенню, затверджені постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, від 23.04.2012 № 497 (із змінами, внесеними постановами НКРЕ від 15.06.2012 № 750, від 13.09.2012 № 1183, від 23.05.2014 № 749, постановою НКРЕКП від 23.10.2014 № 164). Електрична енергія, яка витрачається в багатоквартирних будинках та гуртожитках на технічні цілі (роботу ліфтів, насосів та замково-переговорних пристроїв, що належать власникам квартир багатоквартирного будинку на праві спільної власності) та освітлення дворів, східців і номерних знаків, відпускається за тарифом 34,95 коп. за 1 кВт•год (без ПДВ). Електрична енергія, яка витрачається в багатоквартирних будинках та гуртожитках, розташованих у сільській місцевості, на технічні цілі (роботу ліфтів, насосів та замково-переговорних пристроїв, що належать власникам квартир багатоквартирного будинку на праві спільної власності) та освітлення дворів, східців і номерних знаків, відпускається за тарифом 32,3 коп. за 1 кВт•год (без ПДВ). Електрична енергія, яка витрачається в дачних та дачно-будівельних кооперативах, садових товариствах, гаражно-будівельних кооперативах на технічні цілі (роботу насосів) та освітлення території, відпускається за тарифом 34,95 коп. за 1 кВт•год (без ПДВ). Нарахування ПДВ залежить від того, хто є балансоутримувачем будинку – чи ОСББ, яке є неприбутковою організацією і не є платником ПДВ, або юридична особа – платник ПДВ.

Питання 3:

Я отримала свідоцтво про спадщину, два витяги, техпаспорт (500 грн) на ім'я померлої мами. При оформленні особового рахунку і договору в Міськгазі мені сказали міняти техпаспорт на моє ім'я. У БТІ сказали, що зроблять новий техпаспорт за 370 грн, оскільки не минуло 1 року з дня його оформлення, при цьому відмовилися вписати моє прізвище. Чи правомірно Міськгаз вимагає новий техпаспорт, адже він не є правовстановлюючим документом?

Відповідь експерта:

Згідно п. 4 Правил надання населенню послуг з газопостачання, для укладення договору або внесення змін до нього споживач на вимогу газопостачального підприємства повинен пред’явити: документ, що посвідчує особу споживача (для громадян України - паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення громадянина України (для осіб, недавно прийнятих до громадянства України); для іноземців та осіб без громадянства - національний паспорт або документ, що його замінює); технічний паспорт на будівлю або домову книгу; документ, що підтверджує право власності на квартиру, приватний будинок або користування ними. У разі зміни власника об'єкта споживача укладається новий договір.

Питання 4:

Підкажіть, будь ласка, як краще вчинити: мешканці нашого під’їзду зібралися встановити нові металеві двері з домофоном. Згодні 8 квартир з 12. Як нам вчинити, щоб все було за законом, щоб не порушити права тих, хто відмовляється від встановлення домофону? До кого краще звернутися і які документи зібрати?

Відповідь експерта:

Послуга домофону не є відповідно власне житлово-комунальною послугою у розумінні  Закону України «Про житлово-комунальні послуги», тому надання такої послуги регулюється загальними положеннями цивільного законодавства України про послуги. Згідно ст. 10 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду» власники  квартир  багатоквартирних  будинків та житлових приміщень  у  гуртожитку  є  співвласниками допоміжних приміщень у будинку    чи   гуртожитку,   технічного   обладнання,   елементів зовнішнього  благоустрою  і  зобов'язані  брати участь у загальних витратах,   пов'язаних   з   утриманням  будинку  і  прибудинкової території   відповідно   до   своєї  частки  у  майні  будинку  чи  гуртожитках. Відтак, згідно загальних положень цивільного законодавства, які регулюють право спільної сумісної власності, будь-яке розпорядження майном, що перебуває у спільній сумісній власності відбувається за спільною згодою всіх співвласників. Отже, якщо загальної згоди на встановлення домофону не має, то я рекомендував би зафіксувати письмову відмову від встановлення домофону та виготовити  по одному магнітному ключу для кожної квартири, яка відмовилась ставити домофон.

Питання 5:

Прописано три особи, проживає тільки один чоловік, а за комунальні послуги платимо за трох осіб. ЖЕК відмовив у заяві, щоб перерахувати кошти за комунальні послуги. Один чоловік проживає і користується послугами. На який закон схилятись підскажіть і що потрібно робити?

Відповідь експерта:

Згідно ст. 64, 156 ЖК УРСР (чинного до нині) члени сім'ї наймача (власника), які проживають разом з ним, користуються нарівні  з  наймачем  усіма  правами  і  несуть усі обов'язки,  що випливають з договору найму жилого  приміщення. Повнолітні  члени  сім'ї власника зобов'язані брати участь у витратах по утриманню  будинку (квартири) і прибудинкової території  та  проведенню  ремонту. Тому нарахування здійснюється по кількості зареєстрованих осіб у Вашій квартирі.

Питання 6:

За чий рахунок виконується заміна квартирної розведення ХВС в Україні у неприватизованій квартирі?

Відповідь експерт:

Згідно ст. 177 Житлового кодексу УРСР (чинного донині) наймачі жилих   приміщень   на   умовах  і  в   порядку,   що визначаються  законодавством, повинні провадити за свій  рахунок  поточний  ремонт  житлових приміщень, а при звільненні приміщення  -  здати  його  в  належному  стані.

Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»!
 
Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.
 
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.
 
Коментарі (0)