ГоловнаПублікаціїПитання експертуЯк вирішувати комунальні проблеми?

Як вирішувати комунальні проблеми?

Проблеми з «комуналкою»? Не знаєте, куди звертатися, якщо ваш ЖЕК не працює? Не хочете платити за неякісні послуги? Тоді читайте роз'яснення «України Комунальної».
знак питання
Новини по темі

Майже кожного дня споживачі послуг ЖКГ стикаються з проблемами комунального характеру. То водопровідники не хочуть ремонтувати кран, то в опалювальний сезон батареї у квартирі холодні, то рахунки за спожиті послуги лякають астрономічними цифрами. Якщо Вам це знайомо, експерти «У.К.» спробують допомогти знайти правильну відповідь, та проконсультують з юридичних та суперечливих питань.

На питання відповідає юрист Сергій Петрик.

Питання 1: 
 
Мешканці району вважають тарифи на воду і водовідведення необгрунтовано завищеними. Куди звертатись для того, щоб перевірити економічну обгрунтованість тарифів?
 
Відповідь експерта:
 
Контролюючими органами в сфері правильності нарахування плати за житлово-комунальні послуги є територіальні відділення Антимонопольного комітету України та Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг. Окрім цього, постановою Верховної Ради України від 23.07.2014 року створено тимчасову слідчу комісію, яка повинна перевіряти дотримання законодавства під час держрегулювання ринків енергії, газу, тепла і води на тлі підвищення тарифів на їхні послуги. Не потрібно також забувати про те, що згідно ст. 55 Конституції України права людини і громадянина захищаються виключно судом.
 
Питання 2:
 
Я проживаю в 10-ти поверховому будинку на останньому поверсі. Над моєю квартирою знаходиться технічний поверх, на якому знаходяться внутрішньобудинкові мережі ГВП і вентиляції. Чи маю я право вимагати у керівництва ЖЕКу мати власний ключ і доступ до технічного поверху та даху будинку, з ціллю попередження підтоплення моєї квартири.
 
Відповідь експерта:
 
Ваші відносини з ЖЕКом мають бути урегульовані відповідним договором про надання послуг з утримання будинків та прибудинкової території, який складається на основі Типового договору, затвердженого постановою КМУ № 520 від 20.05.2009 року. У випадку відсутності в цьому договорі домовленості сторін щодо доступу до технічного поверху, Ви, як споживач-сторона цього договору, можете запропонувати ЖЕКу внести зміни до укладеного договору та запропонувати врегулювати питання доступу до технічного поверху.
 
Питання 3:
 
Скажіть, будь ласка, якими мають бути мої дії? Ситуація така. Працівники обленерго у тепловому вузлі механічно звузили діаметр труби, що подає теплоносій до мого будинку. На з'єднанні була встановлена пломба. Зараз на дотик температура труби до і після запломбованого з'єднання відрізняється на 20-25 градусів за Цельсієм. Відповідно, в квартирах стало холодно. У сусідніх будинках, де такого не робили, тепло. Батареї на дотик гарячі. ЖЕК не реагує. Що робити? 
 
Відповідь експерта:
 
Якщо у квартирах Вашого будинку стало холодно, то відповідно Вам надається послуга неналежної якості. Ст. 18 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» врегульовано порядок фіксації надання неналежної якості комунальної послуги. Для цього Ви повинні викликати представника виконавця – теплоенерго та скласти акт-претензію, який є підставою для отримання перерахунку та зниження вартості оплати. У випадку ж, якщо у Вас наявна інформація про те, що є факт втручання теплоенерго у внутрішньобудинкову інженерну систему – Ви маєте повідомити про це балансоутримувача Вашого будинку для створення комісійного обстеження системи теплопостачання.
 
Питання 4:
 
Я ветеран ОВС та інвалід 2-ї групи, проживаю у квартирі. У мене була 50% пільга на оплату холодної води в обсязі 5,78 куб. м, а понад 100% оплата. Але нещодавно бухгалтер сказав, що пільгу скоротили і тепер я буду платити 50% тільки за 4 куб. м, а понад - 100%. Чи це так?
 
Відповідь експерта:
 
Згідно роз’яснення Мінрегіону України постановою Кабінету Міністрів України  від 06.08.2014 № 409 «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування» встановлені єдині для всієї України соціальні нормативи користування послугами, на які надаються пільги та субсидії:
 
 - з  централізованого постачання холодної води – 2,4 куб. метра на одну особу на місяць (за наявності централізованого постачання гарячої води), 4,0 куб. метрів на одну особу на місяць за відсутності централізованого постачання гарячої води;
з централізованого постачання гарячої води – 1,6 куб. метра на одну особу на місяць;
- з централізованого водовідведення – 4,0 куб. метрів на одну особу на місяць.
Зазначені нормативи встановлено за середніми нормами фактичного споживання послуг.
Порядок визначення частки спожитого об'єму води у разі встановлення квартирних засобів обліку води для осіб, які отримують пільги,  здійснюється відповідно до абзацу третього пункту 22 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 № 630. За таких умов, у разі підтвердження пільговиком  та членами його сім'ї обсягу споживання води  5,0 куб. м на особу (за квартирними засобами обліку), відшкодування пільг здійснюється  в межах соціальних нормативів  (4,0 куб. м.), решта оплачується на загальних підставах.
 
Питання 5:
 
Чи може ОСББ самостійно заробляти кошти для благоустрою будинку, використовуючи прибудинкову територію і технічні приміщення (підвали, горища, технічні поверхи). Наприклад, чи може ОСББ побудувати у дворі платну парковку або платний відкритий басейн, підземний гараж,розширити житловий фонд за рахунок надбудови мансард, комерційних теплиць на дахах і т. п. Якими документами керуватися для організації такого роду діяльності?
 
Відповідь експерта:
 
Згідно ст. 4 Закону України «Про обєднання співвласників багатоквартирного будинку» Об'єднання створюється для забезпечення і захисту  прав  його членів  та  дотримання  їхніх обов'язків,  належного утримання та використання  неподільного  і загального   майна,   забезпечення своєчасного   надходження коштів  для   сплати  всіх  платежів, передбачених законодавством та статутними документами.      Основна діяльність  об'єднання полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав власників приміщень  на  володіння та   користування   спільним  майном членів  об'єднання, належне утримання будинку  та  прибудинкової території,  сприяння членам об'єднання   в   отриманні  житлово-комунальних  та інших послуг належної якості за обгрунтованими цінами та виконання ними  своїх зобов'язань, пов'язаних з діяльністю об'єднання. Об'єднання є  неприбутковою  організацією  і  не  має на меті одержання прибутку для його розподілу між членами об'єднання. Тобто, комерційною діяльністю ОСББ займатися не може.

Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»!
 
Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.
 
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.
 
Коментарі (1)
Андрій1
16 Грудня 2014 p. 21:38
Користувачу була надана житлова субсидія ще у 2011 році строком на півроку, але відділ субсидій тоді не повідомив до "Київенерго" про неї. Як наслідок, тепер , у 2014 році, користувачу "Київенерго" надсилає повідомлення про борг, оскільки він ті півроку платив за електроенергію за пільговими тарифами, а "Київенерго" ті півроку рахувала за тарифами без пільг. Різниця ( цей нібито борг) -- не дуже велика сума, але подібне шахраювання у нашій державі зустрічається на кожному кроці, і ці очевидні обмани, вони не так спустошують матеріально, як дратують морально. Дійсно, якщо споживач почав платити за електроенергію з урахуванням субсидії (це зазначено у платіжних квитанціях), то природньою реакцією "Київенерго" було б перевірити, чи оформив споживач субсидію, тобто треба було надіслати відповідний запит у відділ субсидій. У свою чергу, відділ субсидій повинен був, навіть не чекаючи запиту, надіслати повідомлення у "Київенерго" про надання споживачу субсидії. Ні першого, ні другого цими держструктурами не було зроблено, а в результаті сумлінному споживачу надсилаються повідомлення про борг, якого насправді немає. А тепер, виходить, надавачів компослуг стало декілька і ХТО КОЖНОМУ З НИХ ПОВИНЕН ПОВІДОМЛЯТИ ПРО ОФОРМЛЕНУ СУБСИДІЮ ЧИ КОМПЕНСАЦІЮ?