ГоловнаПублікаціїПитання експертуЯк вирішувати комунальні проблеми?

Як вирішувати комунальні проблеми?

Проблеми з «комуналкою»? Не знаєте, куди звертатися, якщо ваш ЖЕК не працює? Не хочете платити за неякісні послуги? Тоді читайте роз'яснення «України Комунальної».
знак питання
Новини по темі

Майже кожного дня споживачі послуг ЖКГ стикаються з проблемами комунального характеру. То водопровідники не хочуть ремонтувати кран, то в опалювальний сезон батареї у квартирі холодні, то рахунки за спожиті послуги лякають астрономічними цифрами. Якщо Вам це знайомо, експерти «У.К.» спробують допомогти знайти правильну відповідь, та проконсультують з юридичних та суперечливих питань.

На питання відповідає юрист Сергій Петрик.

Питання 1:
Чи є вже нормативні акти, відповідно до яких учасники АТО Києва можуть не платити за комунальні послуги?
 
Відповідь експерта:
 
Рішенням  ІІ сесії Київської міської ради VII скликання № 271/271 від 09.10.2014 року встановлено, що учасники антитерористичної операції, члени їх сімей та члени сімей загиблих під час участі в антитерористичній операції, що проживають та зареєстровані у встановленому законом порядку в місті Києві, звільняються від сплати житлово-комунальних послуг. При цьому до членів сімей киян, які загинули (померли) під час участі в антитерористичній операції згідно цього рішення відносяться  утриманці загиблого (померлого), яким у зв'язку з цим виплачується пенсія: батьки, діти, один з подружжя.
 
Питання 2:
 
Чи мають право ревізори розглядати інформацію про сплату та нарахуванню по кожному абоненту?

Відповідь експерта:
 
Це залежить від того, чи входить питання правильності нарахування за надані послуги (реалізовані товари) до предмету ревізії. Згідно п. 7 постанови КМУ № 550 від 20.04.2006 року у ході підготовки   до ревізії  посадовими  особами контролюючого органу  складається  в двох  примірниках  програма ревізії,  в якій визначаються найменування об'єкта контролю, тема, період та питання, що підлягають ревізії відповідно до компетенції контролюючого    органу. Програма   затверджується керівником контролюючого органу чи його заступником. Згідно п. 16 цієї ж постанови ревізія може здійснюватися шляхом  документальної перевірки,   що   передбачає  контроль   за установчими, фінансовими, бухгалтерськими (первинними і зведеними) документами,  статистичною,  фінансовою та бюджетною звітністю, господарськими договорами,  розпорядчими та іншими документами об'єкта контролю, пов'язаними з плануванням і провадженням фінансово-господарської   діяльності,   веденням   бухгалтерського обліку,  складенням фінансової звітності (далі документи об'єкта контролю). Дані про нарахування кожному абоненту та сплату ним за надані послуги є первинними документами бухгалтерського обліку, тож ревізори мають право їх оглядати та робити з них ксерокопії та виписки. Якщо Ваше питання мало на меті з’ясувати, чи не порушують такі дії ревізорів норми Закону України «Про захист персональних даних», то згідно ст. 6 цього Закону обробка персональних даних здійснюється для конкретних і законних цілей, визначених за згодою суб'єкта персональних даних, або у випадках, передбачених законами України, у порядку, встановленому законодавством. Тож, якщо ревізія відбувається на законних підставах і питання правильності нарахування за послуги входить до програми ревізії – права абонентів в цьому випадку не порушуються.
 
Питання 3:
Купили квартиру, як переоформити рахунки за ЖКП з попереднього власника на себе?
 
Відповідь експерта:
 
Необхідно зробити ксерокопії договору купівлі-продажу квартири, технічного паспорту квартири, паспорту та довідки про присвоєння ІПН  нового власника квартири у достатній кількості та звернутися із відповідними письмовими заявами  в абонентські пункти водоканалу, ЖЕКу, теплокомуненерго, обленерго та міськгазу. 
            
Питання 4:
 
Згідно Постанови КМ №409 від 06.08.2014 з 01.10.2014 моїй мамі, як вдові ветерана МВС, встановлена соціальна норма на централізоване постачання холодної води та водовідведення в розмірі 4 куб. м на місяць. Ми заощаджуємо на воді, використовуючи 10 куб. м в місяць за лічильником на 4 особи. Мама, як пільговик, не використовує пільгу на 1,5 куб. м води в місяць,бо наш водоканал ділить загальне місячне використання на чотирьох. Чи правильно це? Який сенс нам економити воду?
 
Відповідь експерта:
 
Згідно роз’яснення Мінрегіону України, постановою Кабінету Міністрів України  від 06.08.2014 № 409 «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування» встановлені єдині для всієї України соціальні нормативи користування послугами, на які надаються пільги та субсидії:
 
- з  централізованого постачання холодної води – 2,4 куб. метра на одну особу на місяць (за наявності централізованого постачання гарячої води), 4,0 куб. метрів на одну особу на місяць, за відсутності централізованого постачання гарячої води;
 
- з централізованого постачання гарячої води – 1,6 куб. метра на одну особу на місяць;
 
- з централізованого водовідведення – 4,0 куб. метрів на одну особу на місяць.
 
Зазначені нормативи встановлено за середніми нормами фактичного споживання послуг.
 
Порядок визначення частки спожитого об'єму води у разі встановлення квартирних засобів обліку води для осіб, які отримують пільги,  здійснюється відповідно до абзацу третього пункту 22 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 № 630. За таких умов, у разі підтвердження пільговиком  та членами його сім'ї обсягу споживання води  5,0 куб. м. на особу (за квартирними засобами обліку), відшкодування пільг здійснюється  в межах соціальних нормативів (4,0 куб.м.), решта оплачується на загальних підставах.

Питання 5:
 
Наш будинок кооперативний. В цьому місяці нам надіслали рахунок за послуги, який не треба розрізати та сплачувати окремо, а всі платежі здійснюються на рахунок кооператива. Чи правомірно це?
 
Відповідь експерта:
 
ЖБК - юридична особа, утворена фізичними та/або юридичними особами, які добровільно об'єдналися на основі об'єднання їх майнових пайових внесків для участі в будівництві або реконструкції житлового будинку (будинків) і наступної його (їх) експлуатації. Житлово-будівельний кооператив є некомерційною організацією, метою якої є задоволення потреб його членів у житлі. Відносини між ЖБК та його членами регулюються Статутом та рішеннями правління ЖБК та загальних зборів. Члени ЖБК сплачують внески на утримання житлового будинку у розмірах, встановлених правлінням або загальними зборами ЖБК.  Тому Ви, як член ЖБК, маєте право дізнатися у правління Вашого ЖБК, чи є воно колективним замовником комунальних послуг. 

Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»!
 
Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.
 
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.
 
Коментарі (4)
Коля Пухов
29 Грудня 2014 p. 20:11
Жителям хрущёвок приходится сталкиваться с принудительной заменой почтовых ящиков в подъездах. Если в вашем подъезде всю зиму холодные батареи, годами не крашенные стены, осыпающаяся штукатурка, пыли слоем в два пальца, но абсолютно исправные железные, ещё советского производства почтовые ящики, то вам следует ожидать попыток "законного" изъятия ваших почтовых ящиков под видом их замены. Причём заменщики никогда не интересуются мнением хозяев почтовых ящиков: жителей ставят перед уже совершимся фактом пропажи добротных старых ящиков и появлением на их месте жалких аналогов. Многие жители отказываются от получения ключика от нового ящика и требуют вернуть их старые ящики на их прежнее место.
Коля Пухов
29 Грудня 2014 p. 20:17
Аргументация очень простая: раньше жители были полными хозяевами своих почтовых ящиков и только они могли вынимать каждый из своего ящика свою почтовую корреспонденцию, а теперь государственнные структуры будут иметь копии ключей от новых почтовых ящиков, т.е. государство получает доступ к личной корреспонденции граждан.
Angi
30 Грудня 2014 p. 10:08
У нас принудительно убрали коммунальные ЖЕКи и поставили частный. Правильно ли это? Без соглассия жильцов, не уведомив об этом. И тарифы как минимум на 100 грн. будут больше.
dfcz
30 Грудня 2014 p. 21:25
Я думаю, що це робиться для того, щоб люди не могли вчасно оплачувати комунальні рахунки, адже тепер ключ від вашого ящика є не тільки у вас, тобто вкинутий у ваш ящик рахунок можете забрати не тільки ви. А потім спробуйте довести, що ви рахунок не отримували.