ГоловнаПублікаціїПитання експертуЯк вирішувати комунальні проблеми?

Як вирішувати комунальні проблеми?

Проблеми з «комуналкою»? Не знаєте, куди звертатися, якщо ваш ЖЕК не працює? Не хочете платити за неякісні послуги? Тоді читайте роз'яснення «України Комунальної».
знак питання
Новини по темі

Майже кожного дня споживачі послуг ЖКГ стикаються з проблемами комунального характеру. То водопровідники не хочуть ремонтувати кран, то в опалювальний сезон батареї у квартирі холодні, то рахунки за спожиті послуги лякають астрономічними цифрами. Якщо Вам це знайомо, експерти «У.К.» спробують допомогти знайти правильну відповідь, та проконсультують з юридичних та суперечливих питань.

На питання відповідає юрист Сергій Петрик.

Питання 1:
 
Які послуги входять у квартплату?
 
Відповідь експерта:
 
Згідно п. 2 Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкової території, затвердженого постановою КМУ №869 від 01.06.11р., тарифи на послуги розраховуються окремо за кожним будинком, залежно від запланованих кількісних показників послуг, що фактично повинні надаватися для забезпечення належного санітарно-гігієнічного, протипожежного, технічного стану будинків і споруд та прибудинкових територій з урахуванням переліку послуг згідно з додатком до цього Порядку. В цьому переліку є наступні послуги:
Прибирання прибудинкової території.
Прибирання сходових кліток.
Вивезення побутових відходів (збирання, зберігання, перевезення, перероблення, утилізація, знешкодження та захоронення).
Прибирання підвалу, технічних поверхів та покрівлі.
Технічне обслуговування ліфтів.
Обслуговування систем диспетчеризації.
Технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем:
гарячого водопостачання;
холодного водопостачання;
водовідведення;
централізованого опалення;
зливової каналізації.
Дератизація.
Дезінсекція.
Обслуговування димовентиляційних каналів.
Технічне обслуговування та поточний ремонт систем протипожежної автоматики та димовидалення, а також інших внутрішньобудинкових інженерних систем у разі їх наявності.
Поточний ремонт конструктивних елементів, внутрішньобудинкових систем гарячого і холодного водопостачання, водовідведення, централізованого опалення та зливової каналізації і технічних пристроїв будинків та елементів зовнішнього упорядження, що розміщені на закріпленій в установленому порядку прибудинковій території (в тому числі спортивних, дитячих та інших майданчиків).
 
Поливання дворів, клумб і газонів.
Прибирання і вивезення снігу, посипання частини прибудинкової території, призначеної для проходу та проїзду, протиожеледними сумішами.
Експлуатація номерних знаків на будинках.
Освітлення місць загального користування і підвалів та підкачування води.
Енергопостачання ліфтів.
 
Питання 2:
 
Що відноситься до твердих побутових відходів, що враховуються нормою накопичення для приватного сектору у м. Чернівцях? Чи входить туди опале листя, що збирається з дворових територій?
 
Відповідь експерта:
 
Тверді побутові відходи (ТПВ) — це відходи, які утворюються в процесі життя та діяльності людини і накопичуються у житлових будинках, громадських, навчальних, лікувальних, торговельних та інших закладах. За більш відомою та вживаною в побуті класифікацією ТПВ можна назвати відходами споживання, тобто це ті відходи, що утворюються як безпосередньо в домашніх господарствах, так і в комунальній сфері в цілому. Опале листя не є твердими побутовими відходами, оскільки не є продуктом життєдіяльності людини і відноситься до сфери благоустрою.
 
Питання 3:

Власник приватного будинку ухиляється (не бажає) укласти договір купівлі-продажу (поставки) теплової енергії з теплопостачальною організацією. Чи будуть правомірними дії теплопостачальної організації (виробника) відключити (відрізати) приватний будинок від поставки теплової енергії?
 
Відповідь експерта:
 
Згідно ст. 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» одним серед обов’язків споживача є укладання договору на надання комунальних послуг, підготовленого виконавцем на підставі типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України. У випадку ухиляння споживача від укладання договору на надання послуг з централізованого опалення, правомірними діями теплопостачальної організації буде подача до суду позову про зобов’язання вчинити певні дії, а саме зобов’язання недбалого споживача укласти договір.
 
Питання 4:
 
У мене в квартирі немає лічильника холодної води. За якою нормою ведеться облік спожитої холодної води у квитанції?
 
Відповідь експерта:
 
В цьому випадку нарахування за спожиті Вами послуги з водопостачання здійснюються за нормами (нормативами) споживання, встановленими міською радою або іншим органом місцевого самоврядування. В основу розрахунку науково-обґрунтованих норм водоспоживання, відповідно до затвердженої наказом Держжитлокомунгоспу України від 27.09.2005 р. №148 Методики вивчення нормативів питного водоспоживання населення, покладені дослідження фактичних обсягів водоспоживання в багатоквартирних житлових будинках міста.
 
Питання 5:
 
Маю намір встановити лічильники холодної/гарячої води у своїй приватизованій окремій кімнаті (гостинка) в будинку, де душ і кухня одна на поверх. В ЖЕКу сказали, що для цього я повинен отримати письмову згоду всіх сусідів. Чим це передбачено? Як я маю вчинити?
 
Відповідь експерта:
 
Згідно ст. 10 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду» власники  квартир  багатоквартирних будинків та житлових приміщень  у  гуртожитку є співвласниками допоміжних приміщень у будинку чи   гуртожитку,   технічного   обладнання,   елементів зовнішнього благоустрою  і  зобов'язані брати участь у загальних витратах, пов'язаних з утриманням будинку  і прибудинкової території, відповідно до своєї частки у майні будинку чи  гуртожитку. Відтак, згідно загальних положень цивільного законодавства, які регулюють право спільної сумісної власності, будь-яке розпорядження майном, що перебуває у спільній сумісній власності відбувається за спільною згодою всіх співвласників.

Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»!
 
Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.
 
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.

 

 
Коментарі (5)
Коля Пухов-1
07 Січня 2015 p. 08:29
У вищенаведеній статті на питання 4 дана неправдива відповідь "експерта" . У дійсності, якщо немає квартирних лічильників гарячої і холодної води, то сплата за воду нараховується із так званого "фактичного" споживання води. Це "фактичне" споживання зазначають у рахунках надавачі цих комунальних послуг, а споживач має вірити у записані значення та справно сплачувати виставлені рахунки. "Фактичне" споживання води, як правило, у 4--5 разів перевищує встановлені норми споживання води; у стільки ж разів у дійсності більша і оплата цих комунальних послуг. --------------------------------------------------------------------------------------------- Дуже прикро, що неправдива інформація надається тепер не тільки кожному окремо за його запитом, як це було при Януковичі, але й усім зразу у вигляді подібних статей--запитань--відповідей.
Михаил-1
09 Січня 2015 p. 12:32
Что-то вы путаете, уважаемый. При отсутствии счетчика, потребители платят по нормативам, утвержденным местными советами. Если в вашем доме стоит домовой счетчик воды, и кто-то неправильно считывает с него показания фактического потребления, то к данному вопросу это не имеет отношения. Вы можете организовать комиссию по снятию показаний со счетчика в своем подъезде, если вам кажется, что кругом обман.
Коля Пухов
10 Січня 2015 p. 01:44
Вы пишете: "При отсутствии счетчика, потребители платят по нормативам, утвержденным местными советами." Если речь идёт о холодной воде, то с полной ответственностью заявляю--это враньё. Потребитель получает квитанцию, где количество использованных кубометров холодной воды в 4--5 раз больше нормативного.
Коля Пухов
10 Січня 2015 p. 01:59
Зараз у Києві ЖЕКи масово забирають поштові скриньки з під"їздів, пояснюючи це нібито проханням мешканців про заміну поштових скриньок. У моєму під"їзді усі старі скриньки були у справному стані і я не знайшов жодного мешканця під"їзду, хто б просив ЖЕК про заміну поштових скриньок. Хто бреше: ЖЕК чи я?
Коля Пухов
10 Січня 2015 p. 02:16
Так яка ж справжня причина примусових замін поштових скриньок у під"їздах? Думаю, що це робиться для того, щоб хтось мав копії ключів від поштових скриньок мешканців.