ГоловнаПублікаціїПитання експертуЯк вирішувати комунальні проблеми?

Як вирішувати комунальні проблеми?

Проблеми з «комуналкою»? Не знаєте, куди звертатися, якщо ваш ЖЕК не працює? Не хочете платити за неякісні послуги? Тоді читайте роз'яснення «України Комунальної».
знак питання
Новини по темі

Майже кожного дня споживачі послуг ЖКГ стикаються з проблемами комунального характеру. То водопровідники не хочуть ремонтувати кран, то в опалювальний сезон батареї у квартирі холодні, то рахунки за спожиті послуги лякають астрономічними цифрами. Якщо Вам це знайомо, експерти «У.К.» спробують допомогти знайти правильну відповідь, та проконсультують з юридичних та суперечливих питань.

На питання відповідає юрист Сергій Петрик.

Питання 1:
 
Після запуску опалення в будинку в квартирі лопнула труба (між стояком і батареєю). В ЖЕКу кажуть, що це проблема мешканців і за свій рахунок лагодити відмовляються, обґрунтовуючи тим,  що треба скидати воду в будинку, за що потрібно платити мешканцям. Йде третя доба, вода капає, роз'ясніть мої права та обов'язки ЖЕКу.
 
Відповідь експерта: 
 
Права і обов’язки Вас, як споживача, а також права та обов’язки ЖЕКу, як виконавця послуг з утримання будинку та прибудинкової території, мають бути визначені в договорі, укладеному між Вами та ЖЕКом, який має відповідати Типовому договору, затвердженому 20.05.2009 року постановою КМУ № 529. Відповідно до цього Типового договору, споживач зобов’язаний проводити за рахунок власних коштів ремонт  квартири, крім цього споживач зобов’язаний відшкодувати всі завдані збитки. 
 
Питання 2:
 
Скажіть, будь ласка, хто видає довідки про склад сім’ї та якими нормативно-правовими актами України регулюється порядок надання таких довідок?
 
Відповідь експерта:
 
Наразі, у зв’язку із набуттям чинності змін до ЗУ «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» та наказу МВС від 22.11.2012 № 1077 «Про затвердження Порядку реєстрації місця проживання та місця перебування фізичних осіб в Україні та зразків необхідних для цього документів», до Державної міграційної служби (ДМС) перейшли повноваження з реєстрації та ведення обліку громадян. В  регіони було направлено спільний лист двох профільних Міністерств від 25 січня 2013 року № 1224/Чм та 7/20-1079. У ньому наголошується, що врегулювання питання визначення органу, який видає довідки про склад сім'ї, як і раніше будуть займатися «паспортисти» при ЖЕКах, сільські та селищні ради. Таким чином, поки процедура оформлення допомоги при народженні дитини та субсидій залишається незмінною. Враховуючи, що довідка про склад сім’ї є необхідним документом для призначення багатьох видів державних допомог, субсидій, пільг та інших державних виплат, і доки на законодавчому рівні не буде врегульовано питання видачі довідок про склад сім’ї, призначення пільг і державних виплат відбуватиметься за старою процедурою, тобто їх видаватимуть, як і раніше,  «паспортисти» при ЖЕКах, сільські та селищні ради.
 
Питання 3:
 
В жовтні 2009 року у мене народилася дитина, того ж місяця я її зареєструвала (прописала) в ЖЕКу. В міськгаз довідку про склад сім'ї відносити мені ніхто тоді не говорив. Пройшло 5 років, тепер ставлю лічильник на газ. Щоб його зареєструвати потрібно взяти довідку про склад сім'ї, аби отримати абонентську книжку. Питання: мені нараховуватимуть абонплату за газ на дитину за всі 5 років чи тільки за останні 6 місяців? Або штраф? І що робити в цьому випадку? Хіба ЖЕК не повинен був сам подати інформацію про кількість зареєстрованих?
 
Відповідь експерта:
 
Почнемо з того, що споживачем послуг з газопостачання, по відношенню до міськгазу, є саме Ви, а не ЖЕК чи паспортний стіл. Тому, відповідно до Правил надання населенню послуг з газопостачання саме Ви зобов’язані були повідомити міськгаз про зміни у складі Вашої родини та реєстрацію у Вашій квартирі ще одного споживача. Відтак, міськгаз має право нарахувати Вам заборгованість, виходячи із норм споживання природного газу, які встановлені для Вашого населеного пункту без застосування пені та штрафів. 
 
Питання 4:
 
Якщо власник квартири - пенсіонер, не прописаний в ній, чи має він право подарувати цю квартиру?
 
Відповідь експерта:
 
Відповідно до ст. 317 Цивільного кодексу України власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном, при цьому на зміст права власності не впливають місце проживання власника та місцезнаходження майна. Тож, якщо право власності  зареєстроване у визначеному законодавством порядку, ніщо не заважає власнику, який не зареєстрованій у квартирі, подарувати чи продати її іншій особі. 
 
Питання 5:
 
Живу на останньому поверсі у дев'ятиповерховому будинку. В квартирі знаходяться крани Маєвського на стояках будинку. Після кількох днів включення опалення, один з кранів прорвало і затопило квартиру мою та сусідів. Викликали сантехніка з ЖЕКу, він сказав, що причиною аварії стала несправність крана (він був іржавий і застарілий). Встановив новий, при цьому взяв з мене гроші за його встановлення, і сказав, що я повинна самостійно випускати повітря з батарей на початку опалювального сезону. За п'ять років проживання в квартирі ніхто зі співробітників ЖЕКу перевірку стану кранів Маєвського не проводив. Підкажіть, будь ласка, хто повинен стежити за станом цих кранів в квартирі, перевіряти їх і випускати при необхідності повітря, а також компенсувати шкоду, заподіяну потопом мені і моїм сусідам? Як діяти в такій ситуації?
 
Відповідь експерта:
 
Правовідносини Вас, як споживача, та ЖЕКу, як виконавця послуг з утримання будинку та прибудинкової території, повинні регульовуватись Типовим договором, який затверджено постановою КМУ № 529 від 20.05.2009 року, згідно якого, споживач, серед іншого, зобов’язаний своєчасно   проводити   підготовку   квартири та технічного обладнання  до  експлуатації  в осінньо-зимовий період. При цьому ЖЕК як обслуговуюча організація несе відповідальність за внутрішньобудинкові системи централізованого опалення. Стосовно систем, що знаходяться у квартирі, то вони є власністю особи, якій належить квартира і яка несе відповідальність за завдану іншим особам шкоду. 
 
Питання 6: 
 
Звертаюсь до Вас із такою проблемою. В травні 2014 поставила лічильники на гарячу та холодну воду в квартирі бабусі, яка є інвалідом Великої вітчизняної війни. Ставив сантехнік з ЖЕК-107 (до речі за великі кошти, але письмової домовленості не було). Лічильник холодної води зламався вже в жовтні. Підкажіть, як бути в такій ситуації і хто має його замінювати і повіряти, адже працівники ЖЕКу не звернення не реагують?
 
Відповідь експерта:
 
Згідно п. 9 Постанови КМУ № 630 від 21.07.2005 року у квартирі (будинку садибного типу) роботи з установлення засобів обліку води і теплової енергії (далі - квартирні засоби обліку) проводяться спеціалізованою організацією, виконавцем, виробником чи постачальником за рахунок коштів споживача. Відтак і ремонт та заміна лічильника на новий  відбувається  за рахунок споживача. Повірка жодного відношення до ремонту не має, це інший технологічний процес.  

Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»!
 
Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.
 
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.
 

Возвращаясь с работы, многие посвящают свое время на просмотр сериалов или фильмов в кругу семьи. Где можно подобрать интересную киноленту? Фильмы смотреть онлайн бесплатно в хорошем качестве, представленные на сайте http://www.kino-az.net – отличное решение. Приятного времяпрепровождения.

 
Коментарі (6)
Sergiy2
12 Січня 2015 p. 10:42
По першому та пятому питанню розяснення не переконливе.Проблемався в тому що Мінрегіон дописався з підзаконними актами до того ,що дійсно у ЖЕКа сьогодні тільки фукції та кошти в тарифі на аварійно - відновлювальні роботи в квартирах.Ремонт внутрішньо-квартирного обладнання дійсно має виконувати власник. От тільки, що таке відновлення після аварії ЖЕКам не пояснили,що це загально прийнятне поняття. Це комплекс робіт з ліквідації наслідків аварій, що виникли та створення мінімально необхідних умов для життєзабезпечення населення.
Гудвин Бугров3
12 Січня 2015 p. 12:04
Как определить границы содержания (ответственности) по внутриквартирным и внутридомовым системам? Рискну дополнить ответы на Вопросы №1 и 5, пунктом 13 «Об обеспечении ЕДИНОГО подхода....» постановления КМУ от 1 июня 2011 г. № 869, в части – «Порядок формирование тарифов на услуги по содержанию домов и сооружений и придомовых территорий», однозначно определяющего (ЕДИНЫЕ для всех Исполнителей) границы содержания внутридомовых систем, согласно утвержденного тарифа «квартплаты». – «Внутридомовой системой горячего, холодного водоснабжения и централизованного отопления является система от наружной стены здания (кроме транзитных трубопроводов) ДО ПЕРВОЙ ЗАПОРНОЙ АРМАТУРЫ НА ОТВЕТВЛЕНИИ ОТ СТОЯКА или (в случае ее отсутствия) тройника (врезки) ВКЛЮЧИТЕЛЬНО, что находится в квартире потребителя (жилого помещения в общежитии), нежилого помещения в жилом доме (общежитии)». http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1200.886.10&nobreak=1
Коля Пухов1
12 Січня 2015 p. 21:34
Зараз у Києві ЖЕКи масово забирають поштові скриньки з під"їздів, пояснюючи це нібито проханням мешканців про заміну поштових скриньок. У моєму під"їзді усі старі скриньки були у справному стані і я не знайшов жодного мешканця під"їзду, хто б просив ЖЕК про заміну поштових скриньок.Так яка ж справжня причина примусових замін поштових скриньок у під"їздах? Нові поштові скриньки мають однотипні замки, які навіть і замками назвати важко. Тобто, хтось хоче мати доступ до поштової кореспонденції мешканців. Тим більше,мешканцям видається два ключики від їхніх скриньок. Ви знаєте хоч один випадок, щоб новий замок продавався з двома ключиками?
Коля Пухов
13 Січня 2015 p. 21:31
І знову шахрайство! ------------------------------------------------------ У рахунках на сплату за житлово-комунальні послуги (ЖКП) за листопад 2014 року, які надсилались мешканцям Києва у грудні 2014 року, було записано, що термін застосування тарифів до 20-го числа подовжено до 25-го числа. Мешканці, які оплатили ЖКП у період з 20-го до 25-го числа місяця грудня 2014 року, отримали у січні 2015 року рухунки, у яких за грудень їм застосовано тарифи ПІСЛЯ 20-ГО ЧИСЛА.
Коля Пухов
15 Січня 2015 p. 22:51
У нових поштових скриньках немає задньої стінки, отже, при нещільному їх кріпленні уся поштова кореспонденція мешканців буде випадати на підлогу.
Гудвин Бугров
18 Січня 2015 p. 07:32
И ещё, к вопросам № 1 и 5 (и не только) - http://jurliga.ligazakon.ua/news/2015/1/13/122583.htm