ГоловнаПублікаціїПитання експертуЯк вирішувати комунальні проблеми?

Як вирішувати комунальні проблеми?

Проблеми з «комуналкою»? Не знаєте, куди звертатися, якщо ваш ЖЕК не працює? Не хочете платити за неякісні послуги? Тоді читайте роз'яснення «України Комунальної».
знак питання
Новини по темі

Майже кожного дня споживачі послуг ЖКГ стикаються з проблемами комунального характеру. То водопровідники не хочуть ремонтувати кран, то в опалювальний сезон батареї у квартирі холодні, то рахунки за спожиті послуги лякають астрономічними цифрами. Якщо Вам це знайомо, експерти спробують допомогти знайти правильну відповідь, та проконсультують з юридичних та суперечливих питань.

На питання відповідає експерт Ігор Скоропад.

Питання 1:

За два роки Держенергонагляд Вінниці виніс нам штрафів на 15 тис. грн, як «суб'єкту господарської діяльності» лише на підставі того, що ОСББ «Долина-39» зареєстроване як юридична особа. Навіть суди стають на нашу сторону, вважаючи нас суб'єктом господарювання. Фіктивний акт, нікчемний припис... Висновок простий - дешевше дати інспектору хабар, чим судитися і потім платити штрафи. Прошу прокоментувати.

Відповідь експерта:

ОСББ є суб’єктом господарської діяльності з КВЕД: 81.10. «Комплексне обслуговування об’єктів».  Навряд чи ваше ОСББ штрафували на підставі того, що ви зареєстровані як юридична особа. Виконання нормативно-правових актів, Правил, Положень державних органів - це є обов’язок, в тому числі,  ОСББ.

Питання 2:

Створено ОСББ, на зборах прийнято рішення розірвати договори через їхнє порушення з ТОВ яке обслуговує будинок та обслуговувати будинок самостійно. Рішення було відправлено ТОВу яке відповіло, - «Ставимо Вас до відома що ТОВ не має наміру продовжувати термін договору та припиняє свою діяльність з обслуговування будинків з 01.01.15 та розриває всі діючи договори з надавачами послуг та мешканцями будинків». 30.12.14 ТОВ отримало відповідь від ОСББ, що його рішення доведено до власників квартир. Як виявилося, за фактом ТОВ продовжило договори з постачальниками послуг, і повідомляє що лист про розірвання договір не має юридичної сили. Як Ви можете прокоментувати дану ситуацію?

Відповідь експерта:

З питання виходить наступне. Будинок обслуговується ТОВ. З кожним мешканцем будинку укладений Договір на утримання будинку. У будинку створюється ОСББ, яке приймає рішення  щодо самостійного управління своїм майном. Повинен бути наступний крок: на підставі Постанови КМУ від 11.10.2002 №1521  ОСББ звертається до ТОВ щодо передачі будинку на свій баланс. Якщо ОСББ не прийняло на свій баланс будинок, то у ТОВ є всі підстави продовжувати виконувати свої договірні обов’язки зі споживачами послуг.

Питання 3:

Роз’ясніть, будь ласка, хто ж є кінцевим вигодоодержувачем в ОСББ? Співвласники? Мешканці створили ОСББ у будинку комунальної власності, будинок залишився на балансі комунального госпрозрахункового житлово-експлуатаційного підприємства, обслуговування будинку здійснюється керуючою компанією, яка за договором з міською радою надає послуги з управління житловим фондом комунальної власності міста. В свою чергу мешканці мають прямі договори з керуючою компанією та здійснюють оплату за надані послуги згідно із затвердженими міською радою тарифами. В ОСББ не реалізується ніяких додаткових коштів на утримання будинку, голова правління працює на добровільних засадах. Правління занепокоєне застосуванням штрафів до об’єднання у разі неподання даних про вигодоодержувача. Отримати данні від усіх співвласників багатоквартирного (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), країна громадянства, серія та номер паспорта громадянина України або паспортного документа іноземця, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності) правління не має можливості та й вимагати такі документи від людей правління не має права.

Відповідь експерта:

Тому, хто у вас вимагає такі дані, надайте офіційне відповідне рішення загальних зборів ОСББ щодо балансоутримання будинку КВЖРЕПом №Х (або керуючої компанії.). Нехай вимагають інформацію у балансоутримувача будинку, який «веде бухгалтерську, статистичну та іншу передбачену законодавством звітність».

Питання 4:

Мешканці запропонували здати в аренду вільне приміщення (колясочна). Як юридично оформити процедуру оренди, якщо власник приміщення відсутній?

Відповідь експерта:

Колясочна, як правило, це спільна власність ОСББ. ОСББ, як орендодавець, на підставі рішення загальних зборів, укладає Договір оренди з особою – орендатором. Договір підписує голова ОСББ. З орендної плати сплачується податок. Якщо колясочна має свого окремого власника (таке теж буває!), то ОСББ повинно спочатку відсудити це приміщення і потім вже здавати його в оренду.

Питання 5:

Допоможіть дати правильну відповідь мешканцю. Від мешканця надійшла заява, що в його кімнаті з’явилася пліснява і грибок. Але в нього не працюють вентиляційні канали. Як відповісти письмово мешканцю?

Відповідь експерта:

Потрібно створити і направити відповідну комісію щодо обстеження квартири. Бажано долучити одразу фахівців від СЕС і можливо від газової служби (за потребою, для димвентканалів). Скласти відповідний акт і офіційно передати один примірник мешканцю.

Питання 6:

В нашому дев'ятиповерховому будинку була перевірка вентиляції на кухні. Після чого людям заборонили користуватися витяжками, у зв'язку з тим що вентиляційна шахта стара і забита. Мешканців змусили зняти витяжки під загрозою накладення штрафу або відключення газу. Коли ми запитали, а що ж нам без витяжок робити? Нам відповіли, виводити трубу витяжки через стіну на кухні на дах. Але висотникам працювати на даху заборонено. Хто повинен чистити вентиляційні шахти і хто несе відповідальність за їх несправність? Адже ми платимо за перевірку вентиляції або обслуговуючим будинок ЖКГ. Куди скаржитися?

Відповідь експерта:

Відповідальність за технічний стан і обслуговування димвентканалів несе балансоутримувач будинку, той, кому Ви платите за регульованим тарифом (квартплату). Газовики раз в три роки безкоштовно перевіряють наявність тяги в каналах, але не займаються усуненням несправностей в каналах. Вони дійсно мають право і штрафувати, і відключити газ по всьому стояку при несправності каналів. Скаржтеся до місцевого управління житлового господарства, у Держгіртехнагляд та вимагайте щоб балансоутримувач виконав необхідні роботи.

Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»!
 
Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.
 
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.
 
Коментарі (3)
Коля Пухов
08 Лютого 2015 p. 21:49
Если в вашем подъезде всю зиму холодные батареи, годами не крашенные стены, осыпающаяся штукатурка, пыли слоем в два пальца, но абсолютно исправные железные, ещё советского производства почтовые ящики, то вам следует ожидать попыток "законного" изъятия ваших почтовых ящиков под видом их замены. Причём заменщики никогда не интересуются мнением хозяев почтовых ящиков: жителей ставят перед уже совершимся фактом пропажи добротных старых ящиков и появлением на их месте жалких аналогов. Многие жители отказываются от получения ключика от нового ящика и требуют вернуть их старые ящики на их прежнее место.
Коля Пухов
08 Лютого 2015 p. 21:56
ЖЕКи категорически отказываются вернуть украденные у жителей почтовые ящики, объясняя это тем, что некоторые жители просили забрать у них их почтовые ящики и установить на их место современные компактные шухлядки.
Коля Пухов
10 Лютого 2015 p. 21:54
Чи мають право ЖЕКи відразу в усіх мешканців будинку вилучити поштові скриньки? Я думаю, що якщо хтось просив ЖЕК забрати його стару поштову скриньку, то треба було забирати поштові скриньки тільки цих прохачів, і не чіпати поштових скриньок усіх інших мешканців.