ГоловнаПублікаціїПитання експертуЯк вирішувати комунальні проблеми?

Як вирішувати комунальні проблеми?

Проблеми з «комуналкою»? Не знаєте, куди звертатися, якщо ваш ЖЕК не працює? Не хочете платити за неякісні послуги? Тоді читайте роз'яснення «України Комунальної».
знак питання
Новини по темі

Майже кожного дня споживачі послуг ЖКГ стикаються з проблемами комунального характеру. То водопровідники не хочуть ремонтувати кран, то в опалювальний сезон батареї у квартирі холодні, то рахунки за спожиті послуги лякають астрономічними цифрами. Якщо Вам це знайомо, експерти «У.К.» спробують допомогти знайти правильну відповідь, та проконсультують з юридичних та суперечливих питань.

На питання відповідає юрист Сергій Петрик.

Питання 1:

На п'ятому поверсі хрущовки після першого обмерзання потік дах. Власники квартири змушені були відключити електрику до тих пір, поки вся вода не стече і не висохне. Стеля мокра й на четвертому поверсі. Подали тут же заявку в ЖЕК, який в свою чергу, передав її в аварійну службу. Приїхали аварійники, склали акт і сказали, що передадуть в будівельний відділ, а як з'являться гроші - поміняють покрівлю. Чекати не стали. Запросили бригаду, яка зробила всі необхідні ремонтні роботи. Підкажіть будь ласка, на підставі яких нормативних актів ми маємо право вимагати від ЖЕКу компенсації витрат за зроблений своїми коштами ремонт? Які документи, що підтверджують ці роботи у нас повинні бути? Чи можливо вирішити це питання, не звертаючись до суду?

Відповідь експерта:

Чинним законодавством повернення коштів, які Ви витратили на ремонт даху, або зарахування їх в рахунок квартплати не передбачено. Однак, судова практика однозначно стоїть на боці споживачів, оскільки за їхніми позовами визнають бездіяльність ЖЕКу та стягують суми за виконаний ремонт.

Питання 2:

Скажіть, будь ласка, як написати заяву (зразок) на перерахунок гарячої води, тому що тече вона ледве тепла і лише після довготривалого спускання 5-10 хв. Температура води - 35-40 градусів, що реально нижче норми. Чи можливо таке і з якого моменту буде вестися перерахунок? З моменту написання заяви або моменту звернення через службу 1551 міста Києва? Яка формула перерахунку?

Відповідь експерта:

Як наголошується в статті 18 Закону «Про житлово-комунальні послуги», якщо споживач вважає, що комунальна послуга надається неналежним чином, або не надається взагалі, він має право викликати представника виконавця для складання акту-претензії і на його основі провести перерахунок оплати даної послуги. Порядок проведення перерахунків  розміру  плати за надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення в разі ненадання їх  або  надання не в повному обсязі, зниження якості, затверджено постановою КМУ від 17.02.2010 року № 151. Перерахунок здійснюється на 10 відсотків за відхилення від 45 до 50 градусів за весь час такого відхилення.

Питання 3:

За яких причин ЖЕК може відібрати квартиру? Є заборгованість яка поступово оплачується.

Відповідь експерта:

Згідно з ст. 63 Закону України «Про виконавче провадження» звернення  стягнення  на   будинок,   квартиру,   земельну ділянку,  інше  нерухоме  майно  фізичної особи проводиться у разі відсутності в боржника достатніх коштів  чи  рухомого  майна.  При цьому  в  першу  чергу звертається стягнення на окрему від будинку земельну ділянку, інше приміщення, що належать боржнику. В останню чергу  звертається  стягнення  на житловий будинок чи квартиру,  в якому фактично проживає боржник.

Питання 4:

У лічильника холодної води закінчився термін експлуатації. Чи правомірна вимога водоканалу про встановлення в квартирі лічильника холодної води тільки марки B/METERS і чи дозволяється встановлення лічильника другої марки сертифікованого в Україні?

Відповідь експерта:

Згідно з п. 5.1. Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених  пунктах України Облік  відпущеної  питної  води  та   прийнятих   стоків здійснюється   виробником  і  споживачами  засобами  вимірювальної техніки,  які занесені до Державного реєстру або пройшли  державну  метрологічну атестацію. Згідно п. 5.6. цих же Правил вибір засобів обліку здійснює споживач,  виходячи з отриманих вихідних даних, одержаних від виробника. Виходить, що виробник має право рекомендувати марку і тип лічильника.

Питання 5:

В нашому будинку створено ЖБК. Правління ЖБК в особі 2х чоловік (керівник та бухгалтер) ставить неймовірно високі тарифи за квартплату і опалення, не обґрунтовує їх жодним документом і не видає щомісячні квитанції. Однак оголошує мені, члену ЖБК, величезні борги, які ніяк неможливо перевірити, бо навіть квитанцій у мене немає. До того ж сума мого боргу може збільшуватися в залежності від величини особистої неприязні до мене членів правління. Скликати Загальні Збори членів ЖБК нікому не вдається, туди приходить не більше 17-20% мешканців. Я вхожу до складу ревізійної комісії, але усі мої усні чи письмові вимоги надати той чи інший документ ігноруються. На цей факт скаржилася у прокуратуру, але кожного разу отримувала відповідь: «ЖБК надало вам документ» або «Це не наші повноваження. Ви - кооператив, тому розбирайтеся самі». Я відмовилася сплачувати будь-які вигадані борги. Натомість правління розголошує особисті дані про мене та мою сім'ю на листівках, які вішають у під'їздах, звинувачують мене у тому, що через мої «борги» у всьому будинку немає опалення. Яким чином можна вплинути на правління ЖБК (усунути їх без загальних зборів)? Не можу йти до суду й обвинувачувати правління ЖБК у крадіжках через те, що не маю жодного документу від ЖБК.

Відповідь експерта:

Житлово-будівельні кооперативи, які самостійно (власними силами та/а( залученням на договірній основі інших юридичних та фізичних осіб) забезпечують утримання будинку і прибудинкової території, визначають розмір витрат з утримання будинку та прибудинкової території з урахуванням положень Примірного статуту житлово-будівельного кооперативу, затвердженого постановою Ради Міністрів УРСР від 30.04.1985 № 186, тобто із затверджених на загальних зборах розмірів внесків. Рішення про затвердження таких внесків має бути доведено до всіх мешканців будинку та існувати в письмовому вигляді. Якщо Ви звернетеся з позовом до суду про оскарження несправедливих тарифів ЖБК, то Ви маєте право скористатися так званим забезпеченням доказів – просити суд витребувати у голови правління ЖБК копію рішення про встановлення таких внесків. Далі – справа за судово-економічною експертизою, яка вирішить, чи обґрунтований  рівень внесків.

 

Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»!
 
Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.
 
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.


 

 
Коментарі (1)
Коля Пухов
10 Лютого 2015 p. 21:53
Чи мають право ЖЕКи відразу в усіх мешканців будинку вилучити поштові скриньки? Я думаю, що якщо хтось просив ЖЕК забрати його стару поштову скриньку, то треба було забирати поштові скриньки тільки цих прохачів, і не чіпати поштових скриньок усіх інших мешканців.