ГоловнаПублікаціїПитання експертуЯк вирішувати комунальні проблеми?

Як вирішувати комунальні проблеми?

Проблеми з «комуналкою»? Не знаєте, куди звертатися, якщо ваш ЖЕК не працює? Не хочете платити за неякісні послуги? Тоді читайте роз'яснення «України Комунальної».
питання
Новини по темі

Майже кожного дня споживачі послуг ЖКГ стикаються з проблемами комунального характеру. То водопровідники не хочуть ремонтувати кран, то в опалювальний сезон батареї у квартирі холодні, то рахунки за спожиті послуги лякають астрономічними цифрами. Якщо Вам це знайомо, експерти «У.К.» спробують допомогти знайти правильну відповідь, та проконсультують з юридичних та суперечливих питань.

На питання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий.

Питання 1:
 
Я з Дніпропетровська. Ми вчасно не віднесли на повірку лічильник холодної води. Міськводоканал нас жодного разу не попередив про прострочення, тепер нам нарахували борг за тарифом 90 грн з людини. Чи законно це, чи вони повинні нам вирахувати середній тариф за 3 місяці? 
 
Відповідь експерта:
 
Згідно з ч.4 п. 32 Постанови КМУ № 630 від 21.07.2005 року, виконавець, окрім іншого, зобов’язаний контролювати встановлені міжповіркові інтервали, проводити періодичну повірку квартирних засобів обліку, їх обслуговування та ремонт, у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж. Зазвичай, дата наступної повірки водоміру зазначається в акті опломбування та повірки, копія якого залишається у споживача, який теж мусить контролювати міжповірковий інтервал. Статтею 28  Закону «Про метрологію та метрологічну діяльність» визначено, що засоби вимірювальної техніки, які перебувають в експлуатації, підлягають періодичній повірці через міжповірочні інтервали, порядок встановлення яких визначається нормативно-правовим актом центрального органу виконавчої влади у сфері метрології (далі - ЦОВМ). Відтак не повірені засоби обліку води є несправними, а їхні показники не можуть бути враховані при нарахуванні за отримані послуги. Тож Вам нарахували по нормативу споживання, встановленому у м. Дніпропетровськ.

Питання 2:
 
Жила в селі в порожній хаті, води не було у зв'язку з прогнилими трубами. Склала договір на воду з обіцянкою приїхати і подивитися, полагодити ніхто не приїхав. За воду відповідно не платила, бо не користувалася нею. Не живу там вже два роки. Зараз телефонують та вимагають сплатити борг за воду. Чим мені це загрожує, якщо я не сплачу? Не хочу давати гроші за те, чого не було.
 
Відповідь експерта:
 
Для того, щоб не платити за послуги, які Ви фактично не споживали, потрібно було взяти довідку з сільської ради про те, що Ви за цією адресою фактично не проживаєте та надати її до місцевого водопостачального підприємства, щоб Вам не нараховували за послуги за нормативом споживання за кількістю зареєстрованих за цією адресою мешканців. А тепер Ваш спір можливо вирішити тільки в судовому порядку.
 
Питання 3:
 
Скажіть, будь ласка, чи має право власник квартири в багатоповерховому будинку, який мешкає на першому поверсі, зробити окрему врізку в магістраль теплопостачання для того, щоб встановити лічильник тепла тільки на свою квартиру, і якщо можна розкажіть алгоритм дій.
 
Відповідь експерта:
 
Згідно з п. 11 Постанови  КМУ № 1198 від 03.10.2007 року, самовільне втручання в діючі  системи  теплопостачання  і теплоспоживання забороняється. Тож Вам необхідно звернутися в теплопостачальну організацію із заявою про видачу технічних умов на таку реконструкцію магістральних теплових мереж та встановлення індивідуального приладу обліку. Якщо Вам видадуть технічні умови, Ви повинні будете за свої кошти замовити проект реконструкції та монтажу приладу обліку та виконати роботи згідно з цим проектом.
 
Питання 4:
 
Чи зобов’язаний я купувати новий лічильник, якщо той, що стояв не пройшов повірку?
 
Відповідь експерта:
 
Згідно з п. 9 постанови КМУ № 630 від 21.07.2005 року, у квартирі (будинку садибного типу) роботи з  встановлення засобів  обліку води і теплової енергії (далі - квартирні засоби обліку) проводяться спеціалізованою  організацією,   виконавцем, виробником чи постачальником за рахунок коштів споживача.
 
Питання 5:
 
Чи правомірні дії комунальної фірми щодо прив’язки оплати за спожиту воду до оплати з вивезення сміття та погрози щодо відключення водопостачання через несплату за вивезення сміття? До того ж, якщо не користуєшся даною послугою.
 
Відповідь експерта: 
 
Щоб судити про правомірність чи неправомірність дій, потрібно проаналізувати не тільки Ваш допис, а ще й документи, які характеризують спірні правовідносини. Очевидно, що для повної відповіді на Ваше запитання потрібно здійснити аналіз договору, укладеного між Вами та комунальною фірмою, як Ви виразилися, там має бути чітко прописано відповідальність за несплату послуг. Крім цього, Вам слід обґрунтувати позицію, чому Ви вважаєте, що не користуєтеся послугою з вивозу сміття, Ви його викидаєте в інше місце?
 
Питання 6:
 
Підкажіть, будь ласка, чи має право ЖЕК вимагати паспорти сусідів, які підписали акт про непроживаючих в квартирі родичів?
 
Відповідь експерта:
 
Очевидно, що акти про не проживання родичів Вами складаються для того, щоб визнати їх у судовому порядку таким, що втратили право на проживання у дані квартирі, тож ЖЕК, представники якого складають цей акт, повинні пересвідчитися у тому, що сусіди є справжніми сусідами, а не підставними, тому перевірити особистість, записавши дані паспорту, не є порушенням законодавства про персональні дані.
 
Питання 7:
 
Водоканал змушує ставити антимагнітні лічильники на воду - чи правомірні їхні дії?
 
Відповідь експерта:
 
Згідно з п. 5.6. Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, до початку розробки технічної документації вузла обліку, споживач  повинен  отримати  від  виробника вихідні дані, а також рекомендації щодо типу засобів обліку. Вихідні дані видаються за  заявкою  споживача  в  15-денний термін. Вибір засобів обліку здійснює споживач,  виходячи з отриманих вихідних даних, одержаних від виробника.

Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»!
 
Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.
 
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.
 
Коментарі (1)
Sergiy1
23 Березня 2015 p. 10:39
Щодо обліку багато чого написано в нормативно- правовому полі.Але по Райкіну. До гудзиків зауваження є??? Прилади обліку є власність власника квартири або будинку.Що не дозволяє вести його експлуатацію водопостачальними підприємствами у порядку встановленого метрологічними правилами.Тільки по окремому договору монополіст може заробляти гроші. Або прийняти прилади на баланс у встановленому порядку.