ГоловнаПублікаціїПитання експертуЯк вирішувати комунальні проблеми?

Як вирішувати комунальні проблеми?

Проблеми з «комуналкою»? Не знаєте, куди звертатися, якщо ваш ЖЕК не працює? Не хочете платити за неякісні послуги? Тоді читайте роз'яснення «України Комунальної».
питання
Новини по темі

Майже кожного дня споживачі послуг ЖКГ стикаються з проблемами комунального характеру. То водопровідники не хочуть ремонтувати кран, то в опалювальний сезон батареї у квартирі холодні, то рахунки за спожиті послуги лякають астрономічними цифрами. Якщо Вам це знайомо, експерти «У.К.» спробують допомогти знайти правильну відповідь, та проконсультують з юридичних та суперечливих питань.

На питання відповідає експерт Ігор Скоропад.

Питання 1:
 
Хто має відповідати за використання ліфту, строк експлуатації якого закінчився, а ремонт, модернізацію або заміну ніхто не збирається проводити? Ліфт зупиняється не на рівні поверху, при русі розгойдується та гудить, починає і закінчує рух доволі сильним ударом. Крім того, весь гул і удари структурно передаються у квартиру, в якій навіть знаходитися важко, як в камері катувань, бо ліфтом користуються цілодобово. Хто контролює роботу обслуговуючої ліфти організації, бо після їх «ремонту» і з’явилися удари при початку і закінченні руху? Зі мною вони розмовляти не хочуть.
 
Відповідь експерта:
 
Якщо строк експлуатації (25 років)  ліфта закінчився, обов’язково проводиться його експертне обстеження фахівцями відповідної експертної організації, яка має на це дозвіл Держгірпромнагляду. За результатами експертизи визначаються подальші дії (капітальний ремонт ліфта, заміна ліфта, тощо). Зверніться з письмовою заявою на ім’я начальника свого ЖЕКу (УК, ОСББ, тощо) щодо надання інформації про проведення останнього технічного обстеження (або експертизи) та подальших запланованих технічних дій  щодо вказаного ліфта. Якщо Вас це не влаштує, а робота ліфту, на Ваш погляд, залишається небезпечною, зверніться с заявою до районного Держгірпромнагляду.
 
Питання 2:
 
Як регламентовати ситуацію з ОССБ, якщо мешканці самі себе опалюють за допомогою власної дахової котельні?
 
Відповідь експерта:
 
У будь-якому разі, мешканці самі себе опалювати не можуть, навіть при наявності власної дахової котельні. Технічним обслуговуванням котельні займається спеціалізоване підприємство, з яким ваше ОСББ повинно укласти відповідний договір.
 
Питання 3:
 
Мешкаю в гуртожитку, кімната має площу 14 кв. м, а у квитанції на опалення вказано 19,6 кв. м. Кажуть, що в різницю (5,6 кв. м), окрім місць загального користування, входять сходовий проліт та горище. Таке можливо?
 
Відповідь експерта:
 
Подивіться свій техпаспорт на кімнату, не виключено, що в ньому розписані зазначені площі. Якщо техпаспорт у Вас відсутній, а кімната знаходиться на балансі Вашого підприємства, то зверніться в бухгалтерію організації, яка обслуговує ваш гуртожиток, щоб Вам дали відповідну довідку про нарахування за опалення, в тому числі і місць загального користування.
 
Питання 4:
 
У нашому багатоповерховому будинку встановлений загальнобудинковий лічильник обліку теплової енергії. Але в квитанціях за кілька місяців мешканцям проведений розрахунок за тепло за тарифами для будинків без лічильника тепла, по 9,20 грн за кв. м площі квартири, а не за 374,6 Гкал. Прошу пояснити правомірність і підстави застосування даних тарифів у нашому домі. До кого потрібно звертатися за роз'ясненнями?
 
Відповідь експерта:
 
Звертайтеся із заявою до керівництва свого ЖЕКу (КК, ОСББ), а також свого Теплоенерго, щодо правомірності застосування нормативного тарифу при наявності теплового лічильника. Не виключено, що ваш будинковий лічильник своєчасно не пройшов періодичну стандартизацію. Згідно Постанови КМУ №869 від 01.06.11, постачальник тепла за свій рахунок виконує періодичну повірку загальнобудинкових лічильників тепла, якщо вони є власністю підприємства.

Питання 5:

В кооперативному будинку є лічильник на будинок на холодну воду. Мешканці, які мають лічильник в квартирі, платять за показаннями свого приладу, а іншим ділять оплату, виходячи з кількості фактичних мешканців у квартирі, незалежно від прописки. Скажіть, будь ласка, чи може кооператив виставляти мені рахунок за холодну воду (у мене немає лічильника) за трьох мешканців (не прописаний один) за таким розрахунком, при цьому, відповідно до цього розрахунку, виставляють в місяць 40 куб. м при нормі на людину  11 куб. м.
 
Відповідь експерта:
 
Різниця спожитої холодної води між показниками загального будинкового лічильника і сумою показань обсягу холодної води по квартирних лічильниках, розподіляється на всіх інших споживачів, що живуть в будинку, які не мають лічильника. Зверніться в свій житловий кооператив. Швидше за все, було прийнято таке рішення, яке Ви можете оскаржити в судовому порядку.
 
Питання 6:
 
Чи має право ЖЕК вимагати виплату боргів за квартплату за 2004 рік, якщо з 2008-2014 було створено ОСББ, а 1 вересня 2014 будинок знову повернувся в ЖЕК?

Відповідь експерта:
 
ЖЕК має право звернутися до суду. Але необхідно врахувати, що термін позовної давності - 3 роки.
 
Питання 7:
 
У п'ятиповерховому будинку 1964 року будівництва (ЖБК), згідно з діючими на той час нормативними документами, котельня встановлена в напівпідвальному приміщенні. Зараз Міськгаз вимагає встановлення модульної котельні на даху будинку. Вартість - 350 тис. грн. 65% мешканців - пенсіонери. Хтось стикався з подібною ситуацією? Де брати гроші? Місцева влада у допомозі відмовила.

Відповідь експерта:
 
Якщо Міськгаз вимагає проведення реконструкції будинку, то для цього йому необхідно отримати, як мінімум, відповідне рішення ОМС. Як варіант, розгляньте можливість модернізації систем життєзабезпечення будинку шляхом переходу на індивідуальні котли та скористайтеся програмою фінансування від Держенергоефективності України (компенсація до 10 тис. грн на квартиру).
 
Питання 8:

Чи можливе створення ОСББ в одному окремо взятому під'їзді багатоквартирного будинку, а також оформлення у власність частини прибудинкової території, підвалу та підсобних приміщень?
 
Відповідь експерта: 
 
В одному житловому комплексі створюється одне ОСББ. «Під’їздні» ОСББ Законом не передбачені. Законом передбачено оформлення на ОСББ прибудинкової території у власність або в оренду, але для цього необхідно замовити і виконати відповідний проект землевпорядної документації. Загальні підвали і підсобні приміщення є спільною власністю власників квартир (нежитлових приміщень). Спосіб їх використання може визначатися рішенням загальних зборів ОСББ.

 

Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»!
 
Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.
 
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.
 
Коментарі (0)