ГоловнаПублікаціїПитання експертуЯк вирішувати комунальні проблеми?

Як вирішувати комунальні проблеми?

Проблеми з «комуналкою»? Не знаєте, куди звертатися, якщо ваш ЖЕК не працює? Не хочете платити за неякісні послуги? Тоді читайте роз'яснення «України Комунальної».
Як вирішувати комунальні проблеми?
Новини по темі

Майже кожного дня споживачі послуг ЖКГ стикаються з проблемами комунального характеру. То водопровідники не хочуть ремонтувати кран, то не зрозуміло, звідки у рахунках за спожиті послуги з'являються астрономічні цифри. Якщо Вам це знайомо, експерти «У.К.» спробують допомогти знайти правильну відповідь, та проконсультують з юридичних та суперечливих питань.

На запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий.
 
Питання 1:
 
Я придбала власну квартиру в ЖБК.  За комунальні послуги та експлуатаційні витрати сплачую своєчасно відповідно до щомісячних квитанцій, які надаються від імені ЖБК. Заборгованості немає. Жодного договору, ініціатором якого повинен бути Голова Правління, з ЖБК не було укладено.  Голова Правління ухиляється від укладення договору та відмовляється реагувати на мої звернення щодо неякісного надання комунальних послуг. Протягом року з крану гарячої води тече ледь тепла. За зверненням до «Київенерго», вода за адресою мого будинку з їхньої сторони надається належної температури. Наголошую, що Голова Правління відмовляється реагувати на мої звернення щодо неякісного надання комунальних послуг. Як в такому випадку діяти?
 
Відповідь експерта:
 
Згідно ст. 18 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» встановлена певна чітко виписана процедура складання акта-претензії за неякісні житлово-комунальні послуги. Лише належним чином оформлений акт – претензія визнається дійним і є підставою для перерахунку платежів. Оформляйте акт-претензію, отримайте письмову відмову від укладання договору – і маєте право в судовому порядку захистити себе.
 
Питання 2:
 
У нас таке питання: ми закінчили оформлення останніх документів на створення ОСББ. ОСББ на чотири будинки, створено не зовсім за власним бажанням, а через необхідність: нашим ЖЕКом була школа, до неї було включено чотири будинки. Найстаршому будинку 110 років, а молодшому 51 рік. Місцеві жителі, а саме 47 квартир це 60% пенсіонери. На перших зборах ми вирішили, що правління ОСББ буде працювати на добровільних засадах, кошти будуть збиратись в разі нагальної потреби, але сьогодні в податковій нам відповіли, що правління, або хоча б голова ОСББ повинен отримувати зарплатню не менше прожиткового мінімуму. Чи може правління працювати на добровільних засадах? На які документи ми можемо в разі необхідності опиратись?
 
Відповідь експерта:
 
Відповідно до ст.10 ЗУ «Про ОСББ» у об’єднання, через рішення загальних зборів, є право: «визначення розміру матеріального та іншого заохочення членів об'єднання і правління». Виходячи з написаного у Законі, спробуйте  прийняти рішення, наприклад, щодо звільнення члена правління від сплати членського внеску на утримання будинку та прибудинкової території за те, що він, припустимо, виконує беззарплатні функції голови.
 
Питання 3:
 
Власник квартири подав у правління заяву з проханням провести ревізію системи опалення в його квартирі. Обґрунтовує тим, що в минулий опалювальний сезон недоотримував тепла («батареї були ледь теплі»). При особистому спілкуванні розповідав, що викликав в опалювальний сезон обслуговуючих будинок сантехніків і ті сказали, що щось треба зробити на останньому поверсі. Квартира приватизована. Але він наполягає, що це повинен зробити кооператив. У кооперативу грошей немає. Як вчинити в такій ситуації?
 
Відповідь експерта:
 
Згідно ст. 18 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» встановлена певна чітко виписана процедура складання акта-претензії за неякісні житлово-комунальні послуги. Лише належним чином оформлений акт – претензія визнається дійним і є підставою для перерахунку платежів. Тільки після пред’явлення акту-претензії, де буде встановлена вина кооперативу, у останнього є обов’язок відшкодувати шкоду.
 
Питання 4:
 
На нашому поверсі в електрощиті була пожежа, приходив електрик (працівник ЖЕКу), він встановив нові автомати, але кілька розеток лише в нашій квартирі не працюють, на що електрик нам сказав, що він свою роботу вже зробив, а решта - наші проблеми. Скажіть, будь ласка, хто повинен лагодити розетки в нашій квартирі після пожежі в електрощиті, яка виникла не з нашої вини - ЖЕК чи ми?
 
Відповідь експерта:
 
Відповідно до ст. 1166 ЦК України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала. Якщо Ви маєте письмові докази винності ЖЕКу (акт-претензія згідно ст. 18 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги») – Ви маєте право навіть у судовому порядку вимагати відшкодування та ремонту.
 
Питання 5:
 
Чи можна цього року провести ремонт під’їзду своїми силами і зробити перерахунок... у рахунок заборгованості? У мене борг 800 гривень.
 
Відповідь експерта:
 
Згідно п. 4 ч. 3 ст. 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» споживач зобов’язаний своєчасно та в повному обсязі сплачувати за надані послуги. Законодавством не передбачено така форма погашення заборгованості як виконання робіт в натурі.
 
Питання 6:
 
На ніч водоканал відключає воду, завоздушує систему, з 17:00 до 9:00 ранку. Вода йде з повітрям, а лічильник рахує. Як бути?
 
Відповідь експерта:
 
Згідно ст. 18 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» встановлена певна чітко виписана процедура складання акта-претензії за неякісні житлово-комунальні послуги. Лише належним чином оформлений акт – претензія визнається дійним і є підставою для перерахунку платежів. 
 
Питання 7:
 
Чи є дозвіл на проведення ЖЕКом скошевання трави газонокосарками, які створюють сильний шум протягом усього літа? Як це узгоджується з Законом «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення»? До того ж, зрізана трава не прибирається, а перетворюється на величезну купу сміття і пилу.
 
Відповідь експерта:
 
Виміряти рівень шуму та загазованості у Вашому дворі мають право лише працівники санепідемстанції, тому звертайтеся туди із письмовою заявою про виклик спеціаліста. У випадку, якщо дійсно рівень шуму та загазованості перевищує нормативний – працівники санстанції, а також адміністративна комісія при міськвиконкомі можуть дати припис перевізникові за порушення санітарних норм, а згодом, якщо він припис не виконає – притягти його до адміністративної відповідальності.
 
Питання 8:
 
У мене таке запитання: чи правомірно нараховувати оплату за комунальні послуги за відсутності договору та особового рахунку?
 
Відповідь експерта:
 
Незважаючи на норму ст. 19 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги», яка передбачає обов’язковість укладання договору на надання житлово-комунальних послуг, судова практика дозволяє стягувати з боржників – споживачів за комунальні послуги суми боргу, оскільки відсутність такого договору не є безумовною підставою для відмови виконавцю житлово-комунальних послуг у стягненні заборгованості за такі послуги, оскільки згідно з ч. 1 ст. 10 ЦК України цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки. Тому такі правовідносини виникли і без договору, виходячи з факту проживання в будинку обладнаному системами ЦО, води та водовідведення.  

Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»!
 
Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.
 
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.
 
Коментарі (1)
Коля Пухов
08 Червня 2015 p. 10:04
До питання 7: дійсно, росла зелена трава, була свіжість -- зелень виробляє кисень. З ревом скосили, пожовкло, посохло, дихать нема чим. Крім того, спалили бензин, отруїли повітря, витратили гроші щоб найняти косарів.