Майже кожного дня споживачі послуг ЖКГ стикаються з проблемами комунального характеру. То водопровідники не хочуть ремонтувати кран, то не зрозуміло, звідки у рахунках за спожиті послуги з'являються астрономічні цифри. Якщо Вам це знайомо, експерти «У.К.» спробують допомогти знайти правильну відповідь, та проконсультують з юридичних та суперечливих питань.
На запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий.
Питання 1:
Вчора міськгаз надіслав квитанцію на оплату за новим тарифом, але ці свідчення я в телефонному режимі давав за березень місяць вже у квітні, так як контролер зазвичай ходить, коли всі члени сім'ї на роботі, актів мені ніяких не передавали. У зимові місяці ми економили газ, випалюючи за 100 куб., а в квітні, враховуючи що це весна, виходячи з квитанції я випалив аж 360 куб. Фактично ці свідчення давалися в середині квітня, коли контролер залишив у дверях квитанцію за березень, де було зазначено, що в березні ми використовували 100 м. куб. В телефонному режимі, по-іншому з контролером побачитися не виходило, для їх занесення за березень місяць, на що контролер пообіцяв внести зміни. Але на превеликий подив квитанцію за квітень принесли в середині травня де поставили перепав газу як використаний у квітні. Допоможіть, будь ласка, визначитися куди можна звернутися за зміною показань за газ в квітні і відповідно по його оплаті.
Відповідь експерта:
По питаннях правильності нарахування за послуги з газопостачання Ви маєте право звернутися до абонентського відділу міськгазу за Вашим місцем проживання.
Питання 2:
Державна адміністрація виділила кошти на ремонт даху, заключила договір з організацією. Роботи по ремонту виконано на трьох четвертих даху. Організація роботи не закінчує, забрала раніше привезені матеріали і повідомила, що нічого не буде виконувати, тому що їм не заплатили. З мешканців вимагають внести кошти або в ЖЕК, або в приватну організацію. Як вирішити цю проблему? Кому писати листи?
Відповідь експерта:
З приводу неправомірного вимагання у Вас коштів (оскільки мешканці не є стороною договору підряду) Ви маєте право звернутися до прокуратури за місцем проживання зі скаргою або в районний відділок міліції із відповідною заявою про кримінальне правопорушення.
Питання 3:
У нашому селі завжди було централізоване водопостачання. Обслуговувало його колективне сільськогосподарське підприємство. Під час розпаювання майна колишнього КСП, централізоване водопостачання питної води мало передатися на баланс селищної ради, цього не зробили і тепер приватне фермерське господарство, яке взяло в оренду майнові паї, постачає населенню питну воду, і людям в яких немає земельних ділянок у них в оренді встановлюють ціну в рази вищу чим своїм орендодавцям. Тарифи на воду сесією сільради не погоджуються, ліцензії на централізоване водопостачання немає. Чи правомірна діяльність сільської ради і приватного фермерського господарства?
Відповідь експерта:
Законність діяльності фермерського господарства за надання послуг по централізованому водопостачанню та водовідведенню можуть перевірити – обласна державна адміністрація як орган ліцензування, територіальне відділення Антимонопольного комітету як орган, який здійснює контроль за дотриманням законодавства про економічну конкуренцію, прокуратура – як орган, який здійснює загальний нагляд за дотриманням законів.
Питання 4:
На підставі якого Закону нам відмовляють у встановленні індивідуального опалення в квартирі? Суджуся з тепловиками з 2010 року, але ще жодного разу в судових рішеннях не було пункту, в якому було б написано «заборонено». Мені відмовляють і аргументують якраз статтями в яких дозволено встановлювати індивідуальне опалення. Судді пояснюють, що їм так роз'яснили.
Відповідь експерта:
Порядок відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання затверджений наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України 22.11.2005 N 4. Щодо рішень судів по спірних питаннях – Ви маєте право на апеляційне та касаційне оскарження їх у разі якщо Ви не згодні з ними.
Питання 5:
Підкажіть, будь ласка, яке розмежування відповідальності за труби у приватизованій квартирі. Будинок обслуговується ЖЕКом. Я так розумію, за стояк із водою відповідає ЖЕК, а за все після першої водозапірної арматури на відгалуженні від стояка в квартирі відповідає споживач?
Відповідь:
Точки розподілу як правило визначаються договором про надання послуг з виконавцем, тож уважно прочитайте і вивчить його. П. 22 Типового договору, затвердженого постановою КМУ № 630 від 21.07.2005 року, визначено, що Точками розподілу, в яких здійснюється передача послуг від виконавця споживачеві, у багатоквартирному будинку є:
- централізованого опалення - відгалуження від стояків у межах квартири;
- постачання холодної та гарячої води - після першої водозапірної арматури на відгалуженні від стояка у квартирі споживача;
- водовідведення - зливний отвір санітарно-технічних приладів.
Питання 6:
Ситуація: на межі трьох ділянок проходить дренажна канава, господар одної з ділянок вивів у канаву трубу зі стоком відходів кухня+ванна у тому місці, де починається моя ділянка, в результаті в канаві, вздовж моєї ділянки весь час мильна річка. В які органи звернутися, щоб припинити неподобство? Це приватний сектор.
Відповідь експерта:
Згідно ст. 1166 Цивільного кодексу України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала. Ви маєте право замовити в СЕС або Державній екологічний інспекції забір води на аналіз та визначити, наскільки забруднена вода.
Від редакції:
Шановні користувачі порталу «У.К.»!
Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково
нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.