ГоловнаПублікаціїПитання експертуЯк вирішувати комунальні проблеми?

Як вирішувати комунальні проблеми?

Проблеми з «комуналкою»? Не знаєте, куди звертатися, якщо ваш ЖЕК не працює? Не хочете платити за неякісні послуги? Тоді читайте роз'яснення «України Комунальної».
знак питання
Новини по темі

Майже кожного дня споживачі послуг ЖКГ стикаються з проблемами комунального характеру. То водопровідники не хочуть ремонтувати кран, то не зрозуміло, звідки у рахунках за спожиті послуги з'являються астрономічні цифри. Якщо Вам це знайомо, експерти «У.К.» спробують допомогти знайти правильну відповідь, та проконсультують з юридичних та суперечливих питань.

На запитання відповідає юрист, експерт «У.К.» Андрій Осадчий.

Питання 1:

Живу в 9-поверхівці м. Енергодара. Подав в ЖЕК заявку на ремонт кранів холодної/гарячої води в туалеті (на стояках). При заявці диспетчер сказала, що ця послуга платна, що ЖЕК безкоштовно обслуговує магістральні трубопроводи та їх арматуру, а все, що змонтовано в будинку - справа мешканців. Раніше ми платили за загальне обслуговування, а тепер виявилося, що ЖЕК (разом з водоканалом) взяли в оренду лише частину мереж, а внутрішньобудинкові мережі висять на мешканцях.... Де загубилася відповідальність, хто господар і хто повинен виконувати поточні ремонти, за що ми платимо?

Відповідь експерта:

Згідно з ч. 1 ст. 19 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах. Згідно з ст. 20 цього ж Закону, споживач зобов’язаний укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем на основі типового договору. Типовий договір, затверджений постановою КМУ № 630 від 21.07.2005 року, містить в собі окремий розділ про Точки розподілу, в яких здійснюється передача послуг від виконавця споживачеві. Тож порада буде одна – уважно прочитайте цей пункт договору між Вами та ЖЕКом, там має бути зазначена межа відповідальності.

Питання 2:

Наше підприємство займається вивезенням ТПВ по договору, укладеного між виконкомом міськради і нами. В договорі вказано, що ми зобов'язані вивозити сміття на території міста з встановлених для збирання та зберігання ТПВ спеціально обладнаних місць (тобто контейнерів, які знаходяться на контейнерних майданчиках). На сьогоднішній день ми виконуємо свої зобов'язання і вивозимо ТПВ забираючи їх з контейнерів, але нас виконком змушує ще і обладнати і встановлювати контейнерні та майданчики, а також встановлювати на них зображення для збирання ТПВ родільно, ще ліквідувати несанкціоновані звалища. Чи правомірно це? Чим керується виконком?

Відповідь експерта:

Чесно, важко собі уявити, як це «виконком змушує»? Яким чином? Ходять зі зброєю в руках чиновники і погрожують? Тоді Вам необхідно звернутися до правоохоронних органів із відповідною заявою. Рекомендую уважно почитати договір, який складено між Вами та виконкомом. Ось наприклад згідно типового договору на вивіз ТБВ, затвердженого постановою КМУ № 1173 від 16.11.2011 р. виконавець серед іншого, зобов’язується надавати послуги з вивезення побутових відходів відповідно до  вимог  законодавства  про  відходи,  санітарних норм і правил, Правил надання послуг з вивезення побутових відходів,  умов  цього договору,   актів   замовника,   рішень   конкурсної   комісії  та погодженого замовником графіка надання послуг. Можливо облаштування контейнерів і майданчиків регулюється відповідним рішенням виконкому? Поцікавтеся.

Питання 3:

Хто обслуговує електромережі багатоквартирного будинку, якщо він стоїть на балансі ЖЕКу?

Відповідь експерта:

У багатоквартирному будинку межа експлуатаційної відповідальності встановлюється між електропередавальною організацією і організацією, у віданні або власності якої перебуває будинок, на контактних з'єднаннях загальнобудинкового пристрою. Що стосується межі між квартирою та внутрішньобудинковими мережами, то за стан цих з'єднань відповідає організація у власності або віданні якої перебуває будинок.

Питання 4:

Ми з жінкою - пенсіонери, проживаємо в приватизованій квартирі у багатоквартирному будинку, який стоїть на балансі Перечинського лісохімкомбінату. В квартирі зареєстрований наш син, який понад 10 років виїхав за межі України. В квартирі відсутні прилади обліку використаної води. Комунальні послуги: плату за питну воду і водовідведення, квартплату сплачуємо комбінату. Комбінат нараховує плату за комунальні послуги на три особи, чи правильно це?

Відповідь експерта:

За відсутності приладів обліку води згідно Постанови КМУ № 630 від 21.07.2005 року нарахування здійснюється за нормами ( нормативами) споживання, затвердженими органами місцевого самоврядування в розрахунку на всіх зареєстрованих за конкретною адресою осіб. Так само розраховується, виходячи з кількості зареєстрованих у певній квартирі осіб, і плата за утримання будинку та прибудинкової території згідно Постанови КМУ № 869 від 01.06.11р. У Вас два виходи – поставити лічильники на воду, газ та опалення, якщо це можливо, другий – зняти з реєстрації сина.

Питання 5:

Як здійснюється нарахування за холодну воду на період, коли лічильник горячої води знаходиться на повірці, а холодної ні (не сплив термін повірки)? Не з вини власника, період повірки лічильника гарячої води був зірваний на півтора місяця і додатково затриманий ще на два місяці. Яка норма споживання гарячої і холодної води, підлягає оплаті за даний період?

Відповідь есперта:

Згідно п. 15 Постанови КМУ № 630 від 21.07.2005 року Періодична повірка засобів обліку  води  і  теплової  енергії проводиться  у  строк,  що не перевищує одного місяця.  За цей час споживач оплачує відповідні послуги у такому порядку:

з централізованого постачання  холодної  та  гарячої  води  - згідно   із   середньомісячними   показаннями  засобів  обліку  за попередні три місяці;

з  централізованого  опалення  -  згідно із середньомісячними  показаннями засобів обліку за попередній опалювальний період.

У разі  несправності  засобів обліку води і теплової енергії, що не підлягає усуненню,  плата за послуги з моменту її  виявлення вноситься згідно з нормативами (нормами) споживання.

Питання 6:

Живемо в гуртожитку, є загальна кухня, але сусіди, а конкретніше одне сімейство , її захарастили, нормальні розмови і вмовляння щодо прибирання не допомагають. Покладений їм штраф ? Або що робити в такому випадку?

Відповіль експерта:

У ст. 64 Житлового кодексу  йдеться про обов'язок осіб, що проживають у багатоквартирному будинку,  утримувати в чистоті його спільне майно. Є також правила користування житловими приміщеннями, де записана вимога до проживання щодо дотримання прав сусідів, санітарно-гігієнічних та екологічних норм і правил. Тому в згаданому випадку спочатку треба заявити в міліцію, щоб зафіксувати порушення з боку сусідів, потім скаржитися в СЕС  для проведення відповідної експертизи, ну а потім, якщо це не допомогло, звернутися з позовом до суду.

Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»!
 
Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.
 
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.

 
Коментарі (2)
Коля Пухов
04 Серпня 2015 p. 20:05
До питання 5:у квартирах, де немає індивідуальних квартирних лічильників холодної води (ХВ), оплата за ХВ нараховується не по нормативам, як неправдиво стверджується на цьому сайті, а по так званому "фактичному" споживанню ХВ. "Фактичне" споживання ХВ, як правило, у 7-8 разів перевищує нормативне, відповідно у стільки ж разів споживачі без лічильників переплачують за ХВ. -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Виходить, що єдиний правильний вихід: поставити індивідуальні квартирні лічильники використаної води . Але проблема в тому , що покупка, встановлення та подальше обслуговування квартирних лічильників води зараз відбувається за рахунок споживача, з чим я абсолютно не погоджуюсь. Переконаний, що мешканці усіх квартир також вважають, що лічильники води, як і лічильники електроенергії, газу або будь-які інші лічильники використаної компослуги повинні купуватись , встановлюватись та обслуговуватись за рахунок надавача компослуги.
Коля Пухов
04 Серпня 2015 p. 20:06
Всё правильно: измерение продаваемого является в первую очередь заботой продавца. Идеальным вариантом было бы размещение всех счётчиков отпускаемых комуслуг за пределами квартиры для того , чтобы работники ЖЕКов и других компаний имели доступ к имерительным приборам без участия жильцов. Но поскольку сейчас такой возможности нет, то в квартирах, где незапроектированы счётчики воды и газа, счётчики должны быть куплены, установлены и приняты к обслуживанию продавцами этих комуслуг, а жильцы в этом случае не становятся собственниками этих измерительных приборов, просто принимают их в использование и на хранение.