ГоловнаПублікаціїПитання експертуЯк вирішувати комунальні проблеми?

Як вирішувати комунальні проблеми?

Проблеми з «комуналкою»? Не знаєте, куди звертатися, якщо ваш ЖЕК не працює? Не хочете платити за неякісні послуги? Тоді читайте роз'яснення «України Комунальної».
знак питання
Новини по темі

Майже кожного дня споживачі послуг ЖКГ стикаються з проблемами комунального характеру. То водопровідники не хочуть ремонтувати кран, то не зрозуміло, звідки у рахунках за спожиті послуги з'являються астрономічні цифри. Якщо Вам це знайомо, експерти «У.К.» спробують допомогти знайти правильну відповідь, та проконсультують з юридичних та суперечливих питань.

На запитання відповідає юрист, експерт «У.К.» Андрій Осадчий.

Питання 1:

Квартировинаймач помер. В квартирі ніхто не проживає. Власник квартири визначиться після оформлення спадщини. За які послуги, потрібно платити, якщо ними ніхто не користується і хто повинен сплачувати рахунки по квитанціях які надходять за квартплату, де вказується, що в квартирі мешкає одна особа, хоч свідоцтво про смерть в ЖЕК було представлено, а всі пільги знято?

Відповідь експерта:

Згідно з ст. 216 ЦКУ об'єктом спадкового наступництва є спадщина (спадкове майно, спадкова маса), тобто вся сукупність прав та обов'язків спадкодавця, в яких він перебував на момент своєї смерті і які за своєю правовою природою не є невіддільними від особи їх носія і здатні перейти до інших осіб.  Як свідчить зміст ст. 1216 ЦК, права та обов'язки спадкодавця переходять до його спадкоємців як єдине ціле. Виняток складають ті права та обов'язки, існування яких є невіддільним від особи спадкодавця і які, відповідно, припиняються з настанням його смерті. Надання послуг з утримання будинку та прибудинкової території є процесом безперервним та цілісним, тому зобов’язання щодо сплати таких послуг несе особа, яка прийняла спадщину, а після оформлення права власності на спадкове майно – власник майна, що отримане в складі спадщини.

Питання 2:

Яким нормативно-правовим актом обумовлена вимога водоканалу виносити лічильник води, який встановлено в будинку садибного типу (квартирний лічильник) протягом восьми і більше років, у колодязь із запірною арматурою, якого і в природі не існує (вимагається облаштування колодязя і водомірного вузла у ньому) від кінцевого споживача-фізичної особи.

Відповідь експерта:

Згідно з п. 5.2. Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, затвердженими наказом МінЖКГ № 190 від 27.06.2008 року вузли обліку повинні розташовуватись на мережі споживача, як  правило, на межі балансової належності мереж виробника  та  споживача, або за згодою виробника в приміщеннях, розташованих безпосередньо за зовнішньою стіною будівлі в  місці входу водопровідного вводу.

Питання 3:

Зняли загальнобудинковий лічильник тепла. ЖЕК стверджує, що украли. Слідів зламу не було, але не було і замків. Хто повинен відповідати?

Відповідь експерта:

Керуючись нормами ЗУ «Про звернення громадян» Ви маєте право звернутися із письмовим запитом - заявою до ЖЕКу про прохання повідомити, чи звертався ЖЕК із заявою про вчинення кримінального правопорушення, в даному випадку крадіжки, до органів внутрішніх справ або прокуратури. Якщо у відповіді ЖЕК зазначить, що не звертався, або відповідь не надійде, - Ви маєте право оскаржити бездіяльність ЖЕКу в судовому порядку.

Питання 4:

Як правильно написати заяву про перерахування тарифів на гарячу воду при плановому відключенні?

Відповідь експерта:

У такої заяви немає зразку – згідно Закону України «Про звернення громадян» вона складається в довільній формі на ім’я уповноваженої особи органу державної влади або органу місцевого самоврядування, посадової чи службової особи, у межах компетенції якої знаходиться вирішення даного проблемного  питання. При цьому пам’ятайте, що у разі надання послуг не в повному обсязі або зниження якості послуг, постачальник зобов'язаний здійснити перерахунок їх вартості в сторону зменшення (ст. 22 Закону «Про житлово-комунальні послуги»). При цьому факт ненадання послуги або зниження якості наданої послуги (що є порушенням умов договору в розумінні ст. 526, ст. 530 ЦК України та ст. 193 ГК України, так як є невиконанням зобов’язання) повинен бути зафіксований належним чином.

Питання 5:

Наш будинок побудований на початку 60-х років. З часу побудови будинку було покладене асфальтове покриття, яке на даний час майже відсутнє. Після дощу - бруд, ходити дуже важко. Куди звертатись, за наявності надайте, будь ласка, зразок колективної скарги чи заяви?

Відповідь експерта:

У колективної скарги чи заяви немає зразку – згідно з Законом України «Про звернення громадян» вона складається в довільній формі на ім’я уповноваженої особи органу державної влади або органу місцевого самоврядування, посадової чи службової особи, у межах компетенції якої знаходиться вирішення даного проблемного  питання.

Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»!
 
Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.
 
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.

 
Коментарі (0)