ГоловнаПублікаціїПитання експертуЯк вирішувати комунальні проблеми?

Як вирішувати комунальні проблеми?

Проблеми з «комуналкою»? Не знаєте, куди звертатися, якщо ваш ЖЕК не працює? Не хочете платити за неякісні послуги? Тоді читайте роз'яснення «України Комунальної».
знак питання
Новини по темі

Майже кожного дня споживачі послуг ЖКГ стикаються з проблемами комунального характеру. То водопровідники не хочуть ремонтувати кран, то не зрозуміло, звідки у рахунках за спожиті послуги з'являються астрономічні цифри. Якщо Вам це знайомо, експерти «У.К.» спробують допомогти знайти правильну відповідь, та проконсультують з юридичних та суперечливих питань.

На запитання відповідає юрист, експерт «У.К.» Андрій Осадчий.

Питання 1:

Мені нарахували субсидію. Я подала заяву і декларацію, але якщо я не подам підтверджуючих довідок про склад сім'ї, про площу будинку про дані кожного члена сім'ї то перерахунок на зимовий період можуть і не провести. Чи це так?

Відповідь експерта:

Згідно з п. 13 Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних  послуг,  придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива для призначення субсидії громадянин, особа якого посвідчується  паспортом  або іншим документом, подає структурному підрозділу з питань соціального захисту населення за місцем реєстрації (орендарі - за місцем проживання):

-    заяву про призначення житлової субсидії та декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням  житлової субсидії, за встановленими формами;

-    довідки про доходи - у випадках, передбачених абзацом третім пункту 12 цього Положення, а також у разі зазначення у декларації інших отриманих доходів, інформація про які відсутня у ДФС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування тощо і відповідно до законодавства не може бути отримана за запитом структурного підрозділу з питань соціального захисту населення у порядку, встановленому цим Положенням;

-    договір найму (оренди) житла (за наявності).

Зазначені  заява та декларація можуть бути надіслані поштою структурному  підрозділу з питань соціального захисту населення за місцем реєстрації заявника (орендарі - за місцем проживання). Забороняється вимагати від громадян документи, що не передбачені цим Положенням.

Для нарахування субсидій на запит структурних підрозділів з питань соціального захисту населення  у п'ятиденний строк з дня його отримання подаються відомості про:

-    склад зареєстрованих у житлових приміщеннях осіб - житлово-експлуатаційними організаціями або іншими органами, що визначені місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування; у сільській місцевості – сільськими (селищними) радами; органами самоорганізації населення. У разі неподання на запит структурному підрозділу з питань соціального захисту населення у встановлені  терміни  відомостей  про склад зареєстрованих у житлових приміщеннях осіб для призначення субсидії використовуються дані, зазначені у декларації про доходи і  витрати  осіб,  які  звернулися за її призначенням; забезпеченість громадян житловою  площею  та  комунальними послугами за формами, затвердженими Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською і Севастопольською міськими держадміністраціями, в яких зазначається вартість послуг у межах соціальної  норми житла та соціальних нормативів користування комунальними послугами в опалювальний і неопалювальний періоди, - житлово-експлуатаційними організаціями, житлово-будівельними (житловими) кооперативами, об'єднаннями співвласників багатоквартирного будинку та організаціями, що надають житлово-комунальні  послуги,  органами самоорганізації населення;

-    доходи осіб з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків - ДФС у порядку  (z0485-15 ), встановленому Мінсоцполітики та Мінфіном; суми пенсійних виплат осіб, пенсії яким призначені відповідно до Закону  України  "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (2262-12) (крім військовослужбовців  строкової служби та членів їх сімей), а також осіб,  які  отримують пенсії  не за місцем реєстрації - Пенсійним фондом України.

Питання 2:

Детально перечитав Закон № 630 від 21 липня 2005 року. Не можу зрозуміти, де є твердження, що встановлення лічильників здійснюють лише фірми з ліцензією?

Відповідь експерта:

Згідно з п. 9 Постанови КМУ № 630 від 21.07.2005 року у квартирі (будинку садибного типу) роботи з  установлення засобів обліку води і теплової енергії (далі - квартирні засоби обліку) проводяться  спеціалізованою організацією, виконавцем, виробником чи постачальником за рахунок коштів споживача. «Спеціалізована організація» - підприємство або ФОП, які мають відповідні дозвільні документи на здійснення монтажних та будівельних робіт.

Питання 3:

Проживаю у багатоквартирному будинку. Лічильники води на кожну квартиру встановлені в підвальному приміщенні. Останні декілька місяців отримував підозріло великі показники лічильника води в квитанції. Вирішив встановити лічильник води у себе в квартирі. ЖЕК відмовляє опломбувати лічильник у мене в квартирі та взяти його на абонентський облік. Чи маю я право вимагати від ЖЕКу зняття лічильника в підвалі? Чи маю я право вимагати від ЖЕКу взяття на абонентський облік та опломбування нового, встановленого спеціалізованою організацією, лічильника у себе в квартирі? Чи маю я право вимагати від ЖЕКу використання квартирного, а не підвального лічильника, для зняття показників при нарахуванні оплати за водопостачання?

Відповідь експерта:

Шановний читач, про свої права і взаємовідносини з ЖЕКом Ви можете дізнатися із договору, який укладений між Вами та ЖЕКом, там мають бути прописані всі права та обов’язки. Щодо встановлення лічильника води, то згідно п. 16 постанови КМУ № 630 у  разі  виникнення  сумнівів  щодо правильності показань квартирних засобів обліку споживач в  установленому порядку може проводити їх позачергову повірку за власні кошти,  про що інформує виконавця. Якщо виявлена у показаннях помилка виходить  за  межі, передбачені у паспорті квартирного засобу обліку, виконавець повинен здійснити перерахунок плати за споживання  води  та/або теплової  енергії з дня останньої повірки або встановлення засобу обліку, якщо його повірка не проводилась, шляхом зменшення плати на відсоток, який перевищує встановлені межі точності для цього типу засобу обліку, до моменту виявлення помилки. Тож Ви допустили самоуправство, самовільно знявши лічильник та переставивши його до себе в квартиру.

Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»!
 
Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.
 
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.

 
Коментарі (1)
Коля Пухов
02 Листопада 2015 p. 21:43
Питання 3 досить підозріле, цитую : "Лічильники води на кожну квартиру встановлені в підвальному приміщенні". Але ж цього не може бути -- у підвальному приміщенні встановлений один загальнобудинковий лічильник води. Причому левова частка оплати усієї вилитої у будинку води приходиться на квартири без індивідуальних квартирних лічильників.