ГоловнаПублікаціїПитання експертуЯк вирішувати комунальні проблеми?

Як вирішувати комунальні проблеми?

Проблеми з «комуналкою»? Не знаєте, куди звертатися, якщо ваш ЖЕК не працює? Не хочете платити за неякісні послуги? Тоді читайте роз'яснення «України Комунальної».
знак питання
Новини по темі

Майже кожного дня споживачі послуг ЖКГ стикаються з проблемами комунального характеру. То водопровідники не хочуть ремонтувати кран, то не зрозуміло, звідки у рахунках за спожиті послуги з'являються астрономічні цифри. Якщо Вам це знайомо, експерти «У.К.» спробують допомогти знайти правильну відповідь, та проконсультують з юридичних та суперечливих питань.

На запитання відповідає експерт «У.К.» Ігор Скоропад.

Питання 1:

Нас всіх у будинку, ще на початку року, у «добровільно-примусовій» формі змусили поміняти лічильники на воду. Після цього виявилося, що ми ще повинні, невідомо звідки, доплачувати за перерозподіл води в будинку (кожного місяця з нашого в будинку невідомо куди витікає 180 кубів води і це все ділять між жильцями і ми змушені платити за воду, яку навіть не бачили (це окрім того, що ми ще кожного місяця платимо згідно лічильника). Куди можна звернутися з цього питання, бо наш голова дому тільки розводить руками, але погодьтеся що 180 кубів щомісяця з будинку просто так невідомо куди витікати не може. І взагалі чи мають право ЖЕК робити такий розподіл між мешканцями.

Відповідь експерта:

Якщо у вас встановлений в квартирі лічильник, то ви маєте сплачувати лише за його показниками, відповідно укладеного Договору між вами та постачальником води. Щодо того, що по загальному лічильнику виявлено 180 м3 щомісячного зникнення води, то у вас або відбувається витік з будинкової мережі або деякі споживачі банально надають занижені показники своїх лічильників. Вимагайте щоби ЖЕК, спільно з активом будинку, зробив акт обстеження загальних мереж з приводу можливого витоку(або несанкціонованого забору води) та прийняв заходи щодо позачергової перевірки квартирних лічильників.

Питання 2:

ЖБК створений у 1986 році. Сам управляє своїм будинком: укладаються договори, виконується поточний і капітальний ремонт. Мешканці - власники квартир виплатили за них, на відміну від мешканців держфонду, які приватизували їх безкоштовно. У Законі № 417 нічого не сказано про ЖБК. Що чекає ЖБК після 1 липня 2016 р?

Відповідь експерта:

Ви можете керуватися ст. 5 ЗУ «Про ОСББ». Також можете обрати «свій» ЖБК, якому доведеться внести зміни в Статут, управителем свого будинку. В іншому випадку, після 1 липня 2016 року, це зробить за вас ОМС.

Питання 3:

Живу в багатоквартирному будинку з власною котельнею. Керуюча компанія стверджує, що так як вони юридична особа, то тариф на опалення їм встановила міськрада. Як це можливо? Адже у нас на котельні є лічильник і тариф повинен залежати від кількості спожитого газу.

Відповідь експерта:

Тариф КК якщо і був встановлений, це зовсім не означає, що КК може його застосовувати без урахування даних лічильника і кількості спожитого газу. Запитайте і вивчіть структуру цього тарифу. Вивчіть свій Договір з КК, можливо в ньому є «обкрадаючий» пункт. Зберіть актив (правління) будинку та пред'явіть свої претензії офіційно. Можливо зверніться зі скаргою до АМКУ і в ОМС.

Питання 4:

Будь ласка, підкажіть, які далі дії у тільки зареєстрованого ОСББ? Рахунок відкрили, до ДПІ заяву щодо включення до реєстру неприбуткових подали, листа до ЖЕКУ віднесли про передачу будинку на наш баланс? А далі? Отримувати внески на рахунок можна тільки після передачі будинку на баланс чи раніше?

Відповідь експерта:

Ви повинні мати ще такі рішення Загальних зборів:

1. Визначити порядок управління житловим будинком №, вул... через статутні органи ОСББ «...».

2.Визначити порядок сплати, перелік та розмір внесків та платежів в ОСББ «...»   (в тому числі внесків в ремонтний та резервний фонди).

Далі, не кваптеся розірвати всі відносини з ЖЕКом. Досягніть домовленності, що до моменту укладання власних договорів з РЕС, тощо, що потребує часу, нехай діють старі їхні Договори. Навіть після того, як підпишите акт приймання від ЖЕКу будинку. Щодо зборів коштів. Ремонтно-резервний фонд збирайте одразу, з моменту існування ОСББ, бажано на окремий рахунок. Інші платежі (так звана квартплата = внески на утримання) починайте збирати з моменту підписання акту прийому-передачі.

Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»!
 
Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.
 
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.

 
Коментарі (2)
Коля Пухов1
30 Листопада 2015 p. 21:38
Зауваження до питання 1. Від кожної багатоповерхівки або хрущівки виходять на вулицю 2-3 загальнодоступні точки розбору холодної води. Влітку вода з них ллється майже безперервно: кожен бажаючий може відкрити кран, під"єднати шланг і полити тротуари та газони. Це я бачив кожен день, це кожен день бачили двірники та інші працівники ЖЕКів. У такому разі споживачі без квартирних лічильників мали би платити за холодну воду по нормативам (наявність витоків). Але в дійсності їх плата за холодну воду була майже у 10 разів більше нормативної. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------То чи вартий "Договір" з держустановою того шматка паперу, на якому він надрукований?
Коля Пухов
03 Грудня 2015 p. 23:02
ТОВ "Євро-реконструкція" ПАТ Київенерго надсилає побутовим споживачам недооформлені рахунки за опалення : "сума до сплати" тепер зазначається лише у лівій частині рахунка, тобто, у тій частині, яка після оплати залишається у споживача. Відсутність дублюючого запису "сума до сплати" у правій частині рахунка може бути використана надавачем компослуги для подальших шахраювань та зловживань, оскільки, дивлячись на праву частину рахунка, не зрозуміло, на якій підставі споживач заплатив ту чи іншу суму.