ІНФОГРАФІКА:
Опалювальний сезон у Євросоюзі
Як Україна пройшла найважчий в історії опалювальний сезон
Яка мінімальна температура у приміщеннях у країнах Європи
Роз'яснення, як оплачувати комуналку під час війни
Що робити, якщо вдома холодні батареї
Стан інфраструктури «Укрзалізниці»
Перелік пільг на ЖКП, що передбачені для учасників бойових дій
Які нормативи використовуються при розрахунку субсидії
Як розраховується житлова субсидія та кому призначається
Скільки років має служити будинок, ліфт чи літак
Виробництво електроенергії з ВДЕ
Як вирішувати комунальні проблеми?
Як вирішувати комунальні проблеми?
Як вирішувати комунальні проблеми?
Як вирішувати комунальні проблеми?
Майже кожного дня споживачі послуг ЖКГ стикаються з проблемами комунального характеру. То водопровідники не хочуть ремонтувати кран, то не зрозуміло, звідки у рахунках за спожиті послуги з'являються астрономічні цифри. Якщо Вам це знайомо, експерти «У.К.» спробують допомогти знайти правильну відповідь, та проконсультують з юридичних та суперечливих питань.
На запитання відповідає експерт «У.К.» Ігор Скоропад.
Питання 1:
Чи правомірно, що в одному договорі про надання житлово-комунальних послуг виконавець перераховує всі види послуг, що надає (Договір про надання послуг з водопостачання та водовідведення, з утримання прибудинкової території, вивезення твердих побутових відходів)? На скільки мені відомо для кожного виду послуг розроблений типовий договір.
Відповідь експерта:
Якщо виконавець всіх перелічених послуг є однією юридичною особою, то Договір зі споживачем може бути складений таким чином, щоби в ньому були визначені всі послуги, які вони надають, але, безумовно, у тексті повинні бути враховані типові вимоги, визначені профільними нормативно-правовими актами.
Питання 2:
У нашому ЖБК укладені прямі договори на постачання гарячої води та опалення, електроенергії, холодної води. ЖБК надає тільки послуги з утримання будинку і прибудинкової території. У тарифі 60% займає заробітна плата: 3 людини отримують мінімальну зарплату, мотивуючи тим, що нижче не дозволяє Закон. Питання, як довести, що немає необхідних обсягів виконання робіт для отримання мінімальної заробітної плати? Правління збирає загальні збори 1 раз в 3-4 роки. В цей час виноситься і кошторис. Щорічного звіту про витрачені кошти не проводиться. Чи є нелегітимними рішення правління, ревкомісії по закінченню 2-х років, тобто терміну їх повноважень за Статутом? Як оплачувати утримання будинку при нелегітимному правлінні?
Відповідь експерта:
Визначення розміру внеску до ЖБК – це компетенція загальних зборів членів кооперативу (або уповноважених представників). В залежності від того, як затверджено штатний розклад, зарплата співробітників і їх трудові договори (контракти), відбувається оплата їхньої праці. Законом про працю, ст. 56, передбачено визначення, як «неповний робочий день». Оплата в такому разі відбувається пропорційно відпрацьованому часу. Що стосується питання про недотримання правлінням ЖБК Статуту в частині звітності, періодичності зборів тощо, то вам необхідно вивчити Статут свого ЖБК та вжити заходів впливу згідно з його положеннями. Оплата за утримання будинку та за надані послуги, не залежить від факту нелегітимності правління або рев.комісії. Це обов'язок кожного співвласника спільного майна.
Питання 3:
Скажіть, будь ласка, куди можна поскаржитися на ОСББ? Не хочуть давати ключі від горища, а ми живемо на останьому поверсі і в дитячій кімнаті з’явилися мокрі плями на стелі, тому ми б хотіли оглянути дах, можливо, він протікає.
Відповідь експерта:
Для рішення цього питання вам необхідно письмово звернутися до правління ОСББ з заявою-претензією щодо появи на вашій стелі мокрих плям та термінового проведення технічного обстеження горища будинку, з додатковою вимогою, щоби вас, як співвласника, включили у цю комісію.
Питання 4:
Багатоквартирний житловий будинок у якому 89% квартир приватизовано, ще 11% відсотків викуплені. Інших власників не має. Це приватний будинок чи комунальний?
Відповідь експерта:
Це не приватний і не комунальний будинок, а багатоквартирний будинок, у якому власники квартир або нежитлових приміщень є співвласникамми спільного майна багатоквартирного будинку.
Питання 5:
Моя квартира розташована на 2 поверсі багатоквартирного будинку. Ліфтом не користуюся, оскільки в цьому немає необхідності. Договір з обслуговуючою компанією не укладала, але мені нараховують плату за ТО (технічне обслуговування) ліфта. Сума витрат на ТО ліфта розподіляється пропорційно площі квартири. Чому 1 людина, яка проживає в трикімнатній квартирі повинна платити за ТО ліфта в 3 рази більше,ніж 3-5 чоловік, які проживають в 1-кімнатній квартирі? Ліфтом користуються люди чи житлова площа?
Відповідь експерта:
Згідно з Постановою КМУ №869 від 01.06.11, калькуляційною одиницею розрахунку тарифу (т. з. «квартплати») є 1 кв. м загальної площі квартири її власника. Від оплати за ТО ліфта звільнені лише власники квартир та нежитлових приміщень 1 поверхів.
Від редакції:
Шановні користувачі порталу «У.К.»!
Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.