ГоловнаПублікаціїПитання експертуЯк вирішувати комунальні проблеми?

Як вирішувати комунальні проблеми?

Проблеми з «комуналкою»? Не знаєте, куди звертатися, якщо ваш ЖЕК не працює? Не хочете платити за неякісні послуги? Тоді читайте роз'яснення «України Комунальної».
вопрос
Новини по темі

Майже кожного дня споживачі послуг ЖКГ стикаються з проблемами комунального характеру. То водопровідники не хочуть ремонтувати кран, то не зрозуміло, звідки у рахунках за спожиті послуги з'являються астрономічні цифри. Якщо Вам це знайомо, експерти «У.К.» спробують допомогти знайти правильну відповідь, та проконсультують з юридичних та суперечливих питань.

На запитання відповідає експерт «У.К.» Ігор Скоропад.

Питання 1:

В приміщенні, з дозволу голови ОСББ, був встановлений лічильник тепла. Згодом було переобрано нового голову ОСББ. Новий голова, разом з іншими членами правління, прийняли рішення на засіданні правління, що тариф на опалення буде розраховуватись виходячи з тарифу на газ, за пропорційним розрахунком спожитого природного газу на квадратний метр площі приміщень, без врахування наявності приборів обліку тепла та радіаторів опалення. Мені почали нараховувати за опалення виходячи з площі приміщення, проте я взимку не проживала в приміщенні та опаленням не користувалась. Дані прибору обліку можуть це підтвердити. Але такі мої аргументи не приймалися до уваги. Я не сплачувала незаконно нараховану плату за опалення і тому виникла заборгованість. Поки ситуація була неузгодженою, сплив термін повірки лічильника. Мої заяви до голови ОСББ щодо надання представника від ОСББ для присутності при знятті лічильника на повірку (пломбу на лічильнику ставило ОСББ) були проігноровані. Мотивація такої поведінки у голови ОСББ одна – ми не враховуємо при розрахунку тарифу прибори обліку, тому і знімати нічого не будемо. А не враховують прибори обліку, оскільки не мають можливості, зі слів голови ОСББ, скласти методику розрахунку тарифу, так як не в усіх помешканнях в будинку наявні лічильники тепла. Чи правомірні такі дії голови ОСББ? Чи маю я якісь можливості вплинути на ситуацію, що склалася? Як змусити правління ОСББ враховувати при нарахуванні тарифу прибори обліку? Загальні збори провести дуже складно (люди просто не приходять на них), до виключної компетенції загальних зборів (згідно статуту ОСББ) затвердження тарифів не входить. Чи повинна я сплачувати за тепло, яке я не отримувала та погасити виниклу заборгованість?

Відповідь експерта:

Перш за все Ви повинні знати, що визначення розміру внесків чи платежів є виключною компетенцією загальних зборів ОСББ. Тому, якщо правління або голова прийняли самостійно таке рішення, це є порушенням діючого законодавства. Якщо у Вас в квартирі є лічильник, то Ви повинні сплачувати за показниками лічильника у своїй квартирі, а також за опалення загальних допоміжних приміщень будинку. Необхідно зауважити, що відсутність вашого проживання у квартирі взимку не знімає з Вас обов’язку забезпечення та оплати опалення приміщень своєї квартири у багатоквартирному будинку по визначеній нормативній температурі на рівні 16-18 градусів. 

Питання 2:

Наш двір ніколи не був асфальтований, не дивлячись на те, що знаходиться практично в центрі міста. Кілька років тому один з кандидатів в депутати засипав двір піском і утрамбував, однак благоустроєм тут і не пахне. Неможливо ні підмести двір, ні утримувати в належній чистоті. Підкажіть, будь ласка, до кого можна звертатися з питання укладання асфальту у дворі?

Відповідь експерта:

Правильніше, якщо Ви звернетеся колективним листом-заявою на свого нового місцевого депутата округу, а також в управління житлово-комунального господарства міськради.

Питання 3:

Неодноразово звертаюсь до ЖЕКу з приводу течі каналізації в підвалі. Реакції ніякої. Сморід жахливий,дихати неможливо. Як змусить ЖЕК зробити свою роботу?

Відповідь експерта:

В ЖЕК у такій ситуації необхідно звертатися з актом-претензією у відповідності з Постановою КМУ №970 від 11.12.13. Бажано, щоб такий акт склали і всі ваші сусіди. Крім цього, напишіть колективну заяву в СЕС, місцевому депутату округи, міру.

Питання 4:

Приватний ЖЕК відключив всі лампочки в тамбурних відсіках, мотивуючи це тим, що мешканці мікрорайону встановили додаткові двері в тамбурах. Але двері були встановлені не від хорошого життя, а через холод в під'їзді в зимовий час, адже батарею під сходами цей же ЖЕК давно обрізав, а підвал - технічний, тобто холодний. Як нам далі діяти, враховуючи те, що в тамбурах темно? Яка температура повинна підтримуватися в під'їзді і яка освітленість повинна дотримуватися на сходових клітках?

Відповідь експерта:

Ви і ваші сусіди є співвласниками як будинку, так і його елементів. Ніякий ЖЕК, тим більш приватний, не має права диктувати вам, що і як повинно світити, обігріватися або встановлюватися. Вони лише мають право за ваші гроші займатися утриманням і управлінням вашого майна, і тільки тоді, коли ви їх наділили таким правом. Скористайтеся нормами ЗУ №417 «Про особливості здійснення права...», прийміть рішення за своїм проблемних питань і прямо вкажіть своєму управителю діяти у відповідності з чинним законодавством.

Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»!
 
Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.
 
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.

 
Коментарі (2)
Коля Пухов
25 Грудня 2015 p. 20:02
ТОВ "Київгаз" ДП "Київгазенерджи" тепер не зазначають у правій частині рахунку нараховану ними суму. Ця сума зазначається лише у лівій частині рахунку, тобто у тій частині, яка після оплати залишається у споживача. Сума "до сплати" взагалі не зазначається ні у лівій, ні у павій частинах. Вважаю, що це робиться навмисно з метою подальших шахраювань та зловживань, оскільки дивлячись на праву частину рахунку не зрозуміло, на якій підставі споживач заплатив ту чи іншу суму. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ У попередньому місяці споживачі отримали квитанції із штучно приписаним боргом. Тепер вони повинні їхати за свій рахунок у відділення "Київгазу" і доводити, що борг їм приписаний помилково.
Коля Пухов
25 Грудня 2015 p. 20:02
Я вообще думаю, что если компания, в частности Киевгаз , приписывает клиенту долг, а клиент докажет, что долга нет, то компания должна возместить клиенту моральный вред, а также оплатить время и другие расходы, потраченные клиентом для доказательства отсутствия долга.