ГоловнаПублікаціїПитання експертуЯк вирішувати комунальні проблеми?

Як вирішувати комунальні проблеми?

Проблеми з «комуналкою»? Не знаєте, куди звертатися, якщо ваш ЖЕК не працює? Не хочете платити за неякісні послуги? Тоді читайте роз'яснення «України Комунальної».
знак питання
Новини по темі
Майже кожного дня споживачі послуг ЖКГ стикаються з проблемами комунального характеру. То водопровідники не хочуть ремонтувати кран, то не зрозуміло, звідки у рахунках за спожиті послуги з'являються астрономічні цифри. Якщо Вам це знайомо, експерти «У.К.» спробують допомогти знайти правильну відповідь, та проконсультують з юридичних та суперечливих питань.
 
На запитання відповідає експерт «У.К.» Андрій Осадчий.
 
Питання 1: 
 
Я встановив лічильник води, занесений до Держреєстру України, на вводі в приватизований котедж за типовою схемою (фільтр, таймер, зворотний клапан) у сухому напівпідвальному приміщенні за фундаментної стіною і звернувся до міськводоканал із заявою про опломбування та взяття на облік. Водоканал лічильник не став перевіряти і реєструвати, а зажадав отримати у нього техумови на встановлення лічильника води, зробити проект, погодити з ними, провести монтаж ліцензованою організацією з оформленням акта. Я був не згоден, але пішов на поступку: отримав техумови, виконаний проект, отриманий акт встановлення лічильника монтажною організацією, яка має ліцензію. Але нач. служби збуту вимагає і наполягає щоб був встановлений лічильник-«мокроход». Я проти: ні технічних, ні нормативних підстав для цього, з моєї точки зору, немає. Лічильник встановлений, але міськводоканалом вперто не реєструється. На мої звернення і скарги - відписки. Як бути? Дайте, будь ласка, свою авторитетну консультацію прав чи міськводоканал, і я звернуся до комісії з ЖКГ міськради.
 
Відповідь експерта: 
 
Згідно з розділом 5 Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України облік відпущеної питної води та прийнятих стоків здійснюється виробником і споживачами засобами вимірювальної техніки, які занесені до Державного реєстру або пройшли державну метрологічну атестацію. Проектування, монтаж та експлуатація вузлів обліку виконуються відповідно до вимог державних будівельних норм. Приймання в експлуатацію вузла обліку та реєстрація засобів обліку здійснюються за участю представника виробника. До початку розробки технічної документації вузла обліку споживач повинен отримати від виробника вихідні дані, а також рекомендації щодо типу засобів обліку. Вихідні дані видаються за заявкою споживача в 15-денний термін. Вибір засобів обліку здійснює споживач, виходячи з отриманих вихідних даних, одержаних від виробника. Установка засобів обліку здійснюється відповідно до проекту, погодженого виробником. Тож, якщо Ви отримали технічні умови від виробника, повністю їх дотрималися при виготовленні проекту, погодили його у виробника, а тепер виробник відмовляє Вам у прийнятті цього типу водо лічильника – захищайте свої права у суді.
Питання 2:
 
Підкажіть, будь ласка, ЖЕК відмовляється давати довідку про склад сім'ї мотивуючи тим, що ми мешкаємо у приватному секторі і ніякого відношення до ЖЕКу не маємо. Хоча в цей ЖЕК звертаємося протягом 35 років. На скільки правомірним дії ЖЕКу?
 
Відповідь експерта: 
 
Чесно кажучи, Ваше запитання трохи дивує. Якщо Ви є власником приватного домоволодіння, то Ви зобов’язані самі, без ЖЕКу чи іншого виконавця послуг з утримання будинку та прибудинкової території, здійснювати утримання Вашого житла та території навколо нього в належному стані. Крім цього, у Вас як у власника приватного домоволодіння на підтвердження складу родини та складу власників, та осіб, зареєстрованих у Вашому домоволодінні, обов’язково має вестися домова книга, тому власне довідка про склад родини як така Вам не потрібна. Стосовно того, що Ви стверджуєте, що в свій ЖЕК Ви звертаєтеся на протязі останніх 35 років, то цікаво з якими питаннями? Можливо Ви переплутали ЖЕК та квартальний комітет, які мають місце в деяких містах?
 
Питання 3: 
 
Я проживаю в багатоквартирному будинку, в якому є лічильник тепла, крім того опалення в будинок подається в залежності від температури на вулиці. Також перед опалювальним сезоном я поставив окремий теплолічильник на свою квартиру. Сьогодні при температурі на вулиці в 0 градусів, я перевірив температуру води, яка подається до квартири (теплолічильник має таку функцію) і вона становить 40 градусів. При такій температурі радіатори в квартирі ледь теплі. Тому в мене виникло питання, чи є якісь затверджені нормативи подачі води в системі опалення в залежності від температури на вулиці?
 
Відповідь експерта: 
 
На даний час підприємствами теплокомуненерго розрахунок необхідної кількості теплової енергії проводиться на підставі «Норм та вказівок по нормуванню витрат палива та теплової енергії на опалення житлових та громадських споруд, а також на господарсько-побутові потреби в Україні» КТМ 204 України 244-94. кожен споживач має таку ж можливість виконати розрахунки, щоб потім пред'явити претензію з вимогою повернути зайво нараховані кошти. Або спростувати доводи балансоутримувача у суді при розгляді його вимог про стягнення заборгованості за послуги з ЦО. Так от, кожний квартирний радіатор опалення, залежно від його конструкції, має свою характеристику тепловіддачі, яка залежить від температури теплоносія в ньому та температури повітря у приміщенні. Останню можна вважати константою, наприклад, 20 градусів, хоч для комфорту її слід підтримувати на рівні не менше 23 градусів. Принаймні така норма встановлена для персоналу приміщень підприємств та установ, якщо працівники не мають значного фізичного навантаження, наприклад, в офісах. Ось параметри тепловіддачі для двох типів теплорадіаторів:
 
1) номінальна тепловіддача алюмінієвого радіатора типу Calidor виробництва італійської фірми Fondital (по нормі EN 442-2) становить Q=194 Вт при Dt=(Трад-Тпов) =60 градусів Цельсія, де Трад. - середня температура води в радіаторі, Тпов - температура повітря в приміщенні. Трад. дорівнює різниці температур води на вході і виході радіатора. При однотрубній подачі теплоносія ця різниця практично дорівнює температурі на вході. Для інших значень Dt величина тепловіддачі береться з поправочним коефіцієнтом К=((Dt/60))^n, де ^ - операція піднесення до степені, n=1,35. Приклад: температура радіатора 45 градусів, температура повітря 20 градусів. Тоді К= ((45-20)/60)^1,35 = 0,3067, а Q = 194х0,3067=59,5 Вт - втричі менша від номіналу!
 
2) Найбільш розповсюджений радіатор опалення чавунний МС-140М4 500-0,9. У довідниках вказується потужність теплового випромінювання для чавунної секції МС-140 у розмірі 160—180 Вт при температурі теплоносія 90 °C. Однак, ця тепловіддача досягається тільки при ідеальних (лабораторних) умовах, які в реальному житті недосяжні. Оскільки потужність випромінювання значно залежить від температури, то реальна тепловіддача чавунної секції при 60 °C буде не більше 80 Вт, а при 45 °C - близько 40 Вт. Надходження нагрітої води від внутрішньобудинкової мережі в чавунну батарею відбувається повільно. Щоб середня температура всієї батареї була 60 °C, треба забезпечити подачу води хоча б температурою 75 °C, в «обробку» піде вода з температурою близько 45 °C. Підрахуйте, якої потужності повинен бути теплообмінник, щоб нагріти тонну води до температури 75 °C. Необхідно взяти до уваги, що десяток градусів втрачається в товстих металевих трубах, що підводяться, тому елеваторний вузол (теплообмінник) повинен віддавати 85...90 °C і працювати на межі можливого. Забезпечити температуру чавунної батареї 90 °C водяними (не паровими) системами опалення неможливо, та й небезпечно — отримати опіки можна й при 70 °C. Слід зауважити, що штори на радіаторі призводять до зменшення тепловіддачі на 10–18 %, покриття чавунного радіатора масляною фарбою дає зменшення тепловіддачі на 13%, а покриття цинковими білилами підвищує тепловіддачу на 2,5 %.
 
Питання 4: 
 
Я представник комунального підприємства і для звернень до суду потрібна довідка з ЖЕКу про склад сім'ї боржника. ЖЕКи відмовляють, посилаючись на захист персональних даних. Яким чином можна отримати цю інформацію?
 
Відповідь експерта: 
 
Так дійсно, вже декілька років поспіль ЖЕКи або інші виконавці послуг з утримання будинків та прибудинкових територій мотивують свої відмови комунальним підприємствам у видачі довідок про склад родини боржника дією Закону України «Про захист персональних даних», а також тим, що ЖЕКи не є розпорядниками баз даних, на їх думку такими розпорядниками даних є органи Державної міграційної служби (колишні паспортні столи). Порада – при подачі позову в суд про стягнення заборгованості за комунальні послуги одночасно заявляти клопотання про витребування з органів ДФС даних про ідентифікаційний код боржника, а також витребування з органів ДМС даних про кількість зареєстрованих осіб за адресою боржника.
 
Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»!
 
Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.

Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.

 
Коментарі (5)
Максим Сосєдко
28 Грудня 2015 p. 14:20
До питання № 4. А якщо це наказне провадження?
Коля Пухов
28 Грудня 2015 p. 20:58
Питання 3 досить цікаве, а відповідь на нього довга і не конкретна. І я раніше цікавився, чи є якісь затверджені нормативи щодо температури теплоносія а радіаторах системи опалення. Виявляється, таких нормативів у нашій країні немає.
Коля Пухов
29 Грудня 2015 p. 21:04
ТОВ "Київгаз" ДП "Київгазенерджи" тепер не зазначає у правій частині рахунку нараховану суму. Ця сума зазначається лише у лівій частині рахунку, тобто у тій частині, яка після оплати залишається у споживача. Сума "до сплати" взагалі не зазначається ні у лівій, ні у павій частинах. Вважаю, що це робиться навмисно з метою подальших шахраювань та зловживань, оскільки дивлячись на праву частину рахунку не зрозуміло, на якій підставі споживач заплатив ту чи іншу суму. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ У попередньому місяці споживачі отримали квитанції із штучно приписаним боргом. Тепер вони повинні їхати за свій рахунок у відділення "Київгазу" і доводити, що борг їм приписаний помилково.
Коля Пухов
29 Грудня 2015 p. 21:05
Я вообще думаю, что если компания, в частности "Киевгаз " , приписывает клиенту долг, а клиент докажет, что долга нет, то компания должна возместить клиенту моральный вред, а также оплатить время и другие расходы, потраченные клиентом для доказательства отсутствия долга.
Коля Пухов
29 Грудня 2015 p. 21:08
Если на улице плюс десять, то батареи киевлян нормально тёплые и в квартирах тепло. Похолодание воздуха на улице теперь неизменно вызывает автоматическое снижение температуры батарей в квартирах. Как ни странно , при Януковиче батареи грели правильно, т.е. при понижении температуры на улице батареи становились горячее, а не наоборот, как теперь.