ГоловнаПублікаціїПитання експертуПроблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 12

Проблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 12

ІА «Україна Комунальна» продовжує цикл щотижневих публікацій в форматі запитання-відповідь, в рамках яких наші експерти дають кваліфіковані відповіді на запити читачів щодо актуальних проблем та питань у сфері житлово-комунального господарства.
Новини по темі
Цього тижня на запитання відповідає експерт  ІА «Україна Комунальна» Андрій Осадчий.
 
Запитання 1. Гість.
 
Підкажіть, будь ласка, які правові підстави для надання послуг з вивезення ТПВ за межами міста. Підприємство надає послуги з вивезення та складування ТПВ по всіх районах міста. Рішенням міськради затверджено норму накопичення на розрахункову одиницю (людину, 1м кв. площі, місце і т.д.) і тарифи.
 
Питання полягає в тому, на якій підставі можна надавати послуги в найближчому селищі? А саме, чи можна використовувати ту ж норму накопичення, що і в місті; той же тариф? Або порядок замовлення норми накопичення, проведення конкурсу, укладення договору з виконавцем послуг? Для селища зі 100-150 домоволодінь даний порядок здається абсурдом. Заздалегідь дякую за відповідь!
 
Відповідь експерта
 
Відповідно до п. 3 Правил надання послуг з вивезення побутових відходів, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 року № 1070, власники або балансоутримувачі житлових  будинків, земельних ділянок укладають  договори  з  особою, яка визначена виконавцем послуг з вивезення побутових відходів, та забезпечують роздільне збирання побутових відходів. 
 
Послуги  надаються з урахуванням розміру території, схеми санітарного очищення, затвердженої в установленому порядку, та інших умов, передбачених законодавством у сфері житлово-комунального господарства. 
 
Обсяг надання послуг розраховується на підставі норм, затверджених органом місцевого самоврядування. Норми надання послуг визначаються на підставі правил, встановлених центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства. Зазначені норми переглядаються один раз на п'ять років.
 
Відповідно до п. 4 цих же Правил виконавець послуг з вивезення побутових відходів визначається на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
 
16.11.2011 року Постановою Кабінету Міністрів України № 1173 був затверджений Порядок проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів, відповідно до якого межі певної території населеного  пункту, де планується надавати послуги з вивезення побутових відходів, визначає організатор конкурсу – відповідна селищна, сільська або міська рада: для міста – у межах не менше одного району, для селища та села – не менше його загальної території.
 
Плата за надані послуги нараховується щомісяця відповідно до умов договору і тарифів, що формуються відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 26 липня 2006 р. № 1010, якою передбачено, що тарифи на послуги визначаються окремо в кожному населеному пункті за кожною операцією поводження з побутовими відходами та за видами побутових відходів (тверді, великогабаритні, ремонтні, рідкі, небезпечні).
 
Отже, застосування затверджених міською радою тарифів/нормативів стосовно ТПВ є можливим тільки на адміністративній території відповідної міської ради, на інші райони або села ці нормативи та тарифи не поширюються. 
 
Крім цього, відповідно до ст. 1 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11 вересня 2003 року № 1160-IV регуляторний акт - це:
 
прийнятий уповноваженим регуляторним органом нормативно-правовий акт, який або окремі положення якого спрямовані  на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання.
 
Таким чином, рішення про встановлення цін/тарифів/нормативів на послуги з вивозу ТПВ є регуляторним актом, оскільки його дія спрямована на населення, бюджетні установи, інших споживачів (невизначене коло осіб), який застосовуватиметься до моменту скасування або внесення змін до відповідного рішення (застосовується неодноразово), порядок перегляду та скасування якого передбачений ст. 11 вищевказаного Закону. 
 
Для того, щоб регуляторний акт набрав чинності на відповідній території, він повинен пройти низку регуляторних процедур, які є обов’язковими, серед яких: підготовка аналізу регуляторного впливу, оприлюднення проекту регуляторного акту з метою одержання зауважень і пропозицій, громадське обговорення, офіційне оприлюднення.
 
Оскільки рішення  про встановлення тарифів/нормативів на послуги не проходило регуляторні процедури в інших населених пунктах та районах, то застосування цього рішення при нарахуванні за спожиті послуги є незаконним.
 
Від редакції: 
 
Шановні користувачі порталу ІА «Україна Комунальна»! Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них.
 
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.
 
Коментарі (0)