У сфері житлово-комунального господарства немає ні вихідного, ні прохідного – це надскладна система, яка дає можливість компаративіського повернення у вчорашній день і впорядковує не лише наше сьогодення, але й прийдешнє, тому досить важливо не загубитися у таких, здавалося б на перший погляд, простих побутових речах. Не знаєте, як бути, до кого звернутися? - «У.К.» продовжує освітлювати ваш шлях житлово-комунальними просторами.
На запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий.
Питання 1:
Скажіть будь ласка, що мені робити, я здав
лічильник на перевірку, але знімаючи пломбу контролер сказав, що пломбувати після перевірки не зможе тому ,що приватний будинок і лічильник повинен бути винесений у криниці, а криниця наша знаходиться на центральній вулиці, де ходить транспорт. Посилаються на закон, який зобов'язує ставити там, де вріз на магістральній трубі, та ще сказали, що це ваш колодязь, і ви за нього відповідаєте. Колодязь топить водою і фекаліями, самі розумієте, що по вулиці біжить все. Звернувся до директора Керченського водоканалу, на питання що робити він відповів, що й сам не знає.
Відповідь експерта:
Згідно Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України вузли обліку повинні розташовуватись на мережі споживача, як правило, на межі балансової належності мереж виробника та споживача, або за згодою виробника в приміщеннях, розташованих безпосередньо за зовнішньою стіною будівлі в місці входу водопровідного вводу, а обладнання вузла обліку здійснюється за рахунок споживачів.
Питання 2:
Я проживаю в гуртожитку на 9 поверсі. Проблема з водою. З 18 години вечора до 1 години ночі вода відсутня взагалі, як гаряча так і холодна. Така ж ситуація і зранку. Комендант скидає все на місто, а я вважаю, що просто слабкий тиск подачі води на наш гуртожиток. Що нам робити, куди звернутися для вирішення цього питання?
Відповідь експерта:
Очевидно, що у Вашому випадку потрібно встановлювати насос підвищувального тиску, це дасть можливість забезпечити нормальний тиск вводи ввечері. Навряд чи гуртожиток має такі значні кошти на придбання насосного обладнання, тому мешканцям верхніх поверхів потрібно буде вишукувати кошти і самотужки придбавати цей насос.
Питання 3:
Щомісячно протягом 10 місяців календарного 2013 року за
теплопостачання сплачувався тариф середньорічний. За листопад виставили рахунок за показниками будинкового лічильника, який був встановлений 1 жовтня 2013 року. При нарахуваннях за показами лічильника плата в міжопалювальний період не проводиться. Питання: чи перераховуються нарахування за міжопалювальний сезон (з 1 квітня по 30 вересня)2013 року. За які місяці сплачувались помісячні платежі у літній період 20013 року?
Відповідь експерта:
Справа в тому, що з 1 жовтня 2013 року, тобто з моменту встановлення будинкового лічильника плата за спожите тепло нараховується згідно спожитих Гкал теплової енергії, а за одноставковим тарифом Вами оплачувалася нормативна кількість Гкал. Питання перерахунку або зменшення плати за жовтень 2013 року та інші місяці можливо вирішити лише в договореному порядку із теплоенерго і з ЖЕКом.
Питання 4:
Я уклала договір оренди з ПП, про що був складений відповідний договір оренди, терміном на 2 роки. Потім я звернулася в горводоконал для того, щоб дізнатися, хто повинен укладати договір по воді. Юрист, який там працює нічого пояснити не зміг, аргументував тим, що якщо пломби зірвуть, той і буде нести відповідальність, і вирішив повісити її на мене. Скажіть, хто повинен укладати договір по воді, орендар або орендодавець?
Відповідь експерта:
Взагалі питання сплати за спожиті комунальні послуги повинні бути врегульовані саме договором оренди між орендодавцем і орендарем. Раджу Вам внести зміни та врегулювати ці питання з орендодавцем, оскільки дійсно за пошкодження обладнання (пломб, запірної арматури тощо) завжди відповідає фактичний користувач житла.
Питання 5:
Виникла така проблема, в підвалі будинку «оселилися» слюсарі з тепломережі, як з'ясувалося, тепломережі з жилкомсервісом уклали договір. І ці слюсарі натягнули туди мотлоху, незрозумілих меблів, дров. Постійно щось зварюють, фарбують, навіть по ночах (все це в особистих цілях). Самовільно поставили двері, блокують доступ до стояків води і каналізації. Прохання навести порядок ігнорують.
Відповідь експерта:
Якщо такими діями працівники тепломережі порушують Правила
благоустрою міст, то Ви маєте право звернутися із відповідною скаргою до інспекції з питань контролю за благоустроєм Вашого міста чи району, така є в кожному виконавчому комітеті.
Питання 6:
Приватний будинок, побудований в 60-рр., мав воду від водоканалу нелегально, договорів і будь-яких документів немає. В цьому році водоканал відрізав воду, і наклав штраф на одного з мешканців в розмірі кількох тисяч грн. У будинку на сьогодні проживають 6 працездатних людей, один пенсіонер, одна дитина, і одна дитина-інвалід. Як зробити, щоб штраф був розписаний на всіх працездатних членів будинку, борг створювався не однією людиней, і який нормативний документ підтверджує саме таку суму штрафу та порядок його виплати?
Відповідь експерта:
Це питання можна вирішити шляхом переговорного процесу з відповідними інспекторами Вашого водоканалу, в принципі Вам зараз нічого не заважає сплати штраф солідарно, тобто що називається «скинутися» та усунути порушення.
Питання 7:
Чи мають право відключати
світло, якщо в квартирі проживають двоє маленьких дітей?
Відповідь експерта:
П. 35 Правил користування електричною енергію населенням надає право енергопостачальній організації відключити споживача від електроенергії, в тому числі і у випадку порушення строків оплати. Жодних пільг або преференцій сім’ї з дітьми згідно цих Правил не мають. Хочу зазначити, що така виключна міра, як відключення є лише правом, а не обов’язком енергопостачальної організації, тому раджу Вам всі питання вирішити шляхом проведення переговорів.
Від редакції:
Шановні користувачі порталу «У.К.»! Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково
нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.