ГоловнаПублікаціїПитання експертуПроблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 96

Проблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 96

Кожен з нас щодня ризикує потрапити у проблемну житлово-комунальну ситуацію. Як не залишитися з носом? - роз'яснить «Україна Комунальна».
Питання та відповіді
Новини по темі
У сфері житлово-комунального господарства немає ні вихідного, ні прохідного – це надскладна система, яка дає можливість компаративіського повернення у вчора і впорядковує не лише наше сьогодення, але й прийдешнє, тому досить важливо не загубитися у таких, здавалося б на перший погляд, простих побутових речах. Не знаєте, як бути, до кого звернутися? - «У.К.» продовжує освітлювати ваш шлях житлово-комунальними просторами.

На запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий.
 
Питання 1:
 
Чи зобов'язані мешканці кооперативного будинку, які проживають на першому поверсі, оплачувати послуги за експлуатацію та ремонт ліфтів?
 
Відповідь експерта:
 
Діяльність ЖБК спрямована на створення та підтримку необхідних матеріально-технічних умов їх функціонування, тобто є самозабезпеченням. Розпорядження та використання коштів у ЖБК здійснюється на підставі статуту та затвердженого загальними зборами кошторису надходжень та витрат. Тому, якщо рішенням правління вашого ЖБК встановлено таку плату – скасувати Ви її можете лише через подачу позову до суду. Але ж, якщо утримання прибудинкової території вашого будинку здійснює виконавець, якого визначило правління ЖБК, то в накладні витрати такого виконавця на технічне обслуговування ліфтів не можуть включатися площі перших поверхів згідно постанови КМУ №869 від 01 червня 2011 року. 
 
Питання 2:
 
Чи має право ЖЕК нараховувати тариф на вивезення сміття на осіб не прописані у квартирі, але проживають у ній?
 
Відповідь експерта:
 
До членів сім’ї наймача (власника), які повинні, згідно чинного законодавства, солідарно брати участь у витратах на утримання житла, в тому числі, і по сплаті комунальних послуг, відносяться лише зареєстровані у визначеному законодавством порядку громадяни. 
 
Питання 3:
 
Які документи потрібно надавати для перерахунку оплати за вивіз сміття, якщо я перебувала закордоном протягом 2 років?
 
Відповідь експерта:
 
Згідно з підпунктом 6 пункту 1 статті 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», споживач послуг має право на несплату вартості житлово-комунальних послуг за період тимчасової відсутності своєї та/або членів своєї сім'ї при відповідному документальному оформленні. Ви маєте право не сплачувати комунальні платежі за особу, яка тимчасово не проживає у квартирі. Для цього вам необхідно звернутись в ЖЕО з відповідною заявою та надати до неї копії документів, що підтверджують відсутність особи. Бухгалтерія ЖЕО повинна на підставі вашої заяви зробити перерахунок комунальних платежів.
 
Питання 4:
 
Двома пенсіонерами у 2005 році був куплений приватний будинок з проведеним ще у 70-ті роки водопроводом. Є підписаний з міськводоканалом договір, і поставлені лічильники води. Заборгованості немає. 20 червня прийшло розпорядження водоканалу, в якому сказано, що врізка водопровідної труби від будинку до центральної вуличної водогінної мережі проведена з порушеннями правил, і до 28 червня потрібно зробити колодязь врізки. Наскільки законні вимоги водоканалу? І за чий рахунок проводяться такі роботи?
 
Відповідь експерта:
 
Згідно пункту 22 Типового договору на надання послуг з централізованого опалення, гарячого та холодного водопостачання і водовідведення, точками  розподілу,  в  яких здійснюється передача послуг від виконавця споживачеві, у  будинку  садибного типу є місце підключення відповідної інженерної мережі будинку до мережі виконавця, тому старий проект не відповідає вимогам чинного законодавства. 
 
Питання 5:
 
У селищі за борги зменшили тиск подачі холодної води. Через це води немає протягом всього дня. Законно це?
 
Відповідь експерта:
 
Згідно ст. 18-20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», споживач, у разі ненадання або неналежного надання комунальних послуг, має право скласти акт-претензію до виконавця та вимагати перерахунку за ненадані послуги, у тому числі, і в судовому порядку. 
 
Питання 6:
 
Я проживаю у приватному будинку. Коли встановлювали водомір, його встановили в ямі на подвір'ї. Зараз, через 5 років, водоканал вимагає вирити яму біля центральної магістралі за двором, і перенести туди водомір. Чи правомірні дії водоканалу?
 
Відповідь експерта:
 
Згідно п. 22 Типового договору на надання послуг з централізованого опалення, гарячого та холодного водопостачання і водовідведення, точками  розподілу,  в  яких здійснюється передача послуг від виконавця споживачеві, у  будинку  садибного типу є місце підключення відповідної інженерної мережі будинку до мережі виконавця, тому старий проект не відповідає вимогам чинного законодавства. 
 
Питання 7:
 
Будинок одноповерховий дуже старий, дерев’яний, але багатоквартирний. Конструкції будинку руйнуються, але міська рада не проводить ремонт. Кожен квартиронаймач має окремий вхід і проводить ремонт власними силами. З сусідами мене з’єднує одна спільна стіна, і навіть дах окремий, причеплений до основної будівлі. Чи є обов’язковим за таких умов утворення ОСББ для отримання прибудинкової території для обслуговування квартири, чи можливо виділити мою частку і надати їй окремий господарчий номер?
 
Відповідь експерта:
 
Питання приватизації вашої квартири, разом із частиною земельної ділянки, яка буде виділена вам в натурі, належить до виключної компетенції міської (районної в місті) ради, як органу місцевого самоврядування. 
 
Питання 8:
 
Якими нормативними документами керуватися при установці кондиціонера на фасаді багатоквартирного будинку?
 
Відповідь експерта:
 
Єдиного нормативного документу, розробленого на рівні КМУ чи профільного міністерства не має. Наприклад, Рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 01.02.2002р. №028 «Про впорядкування розміщення технічних елементів (пристроїв) на фасадах будинків на території м. Львова» затверджено Положення про порядок розміщення у м. Львові технічних елементів (пристроїв) ззовні будинків і споруд (далі Положення), яке є обов’язкове для фізичних та юридичних осіб всіх форм власності на території м. Львова (п. 1.1. Положення).  
 
Питання 9:
 
Протягом шести місяців у моїй квартирі проживали друзі. Нам нараховували на весь цей час тарифи на холодну воду за санітарними нормами, хоча у квартирі є лічильник. Голова правління кооперативного дому після того, як ми до неї звернулись виписала акт з проханням зробити повірку лічильника. Ми зробили повірку, і отримали результат, що лічильник справний та поставили новий лічильник але він не опломбований (стоїмо в черзі). Сьогодні знову отримали квітанцію, де нараховано за санітарними нормами. За якими тарифами я повинна сплачувати за воду на момент, поки не опломбують лічильник?
 
Відповідь експерта: 
 
До моменту прийняття лічильника на абонентський облік виконавцем або ЖЕКом чинним залишається для вас тариф, встановлений рішенням правління ЖБК, яке Ви маєте право оскаржити в суді. 
 
Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»! Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.
 
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.
 
Коментарі (0)