ІНФОГРАФІКА:
Опалювальний сезон у Євросоюзі
Як Україна пройшла найважчий в історії опалювальний сезон
Яка мінімальна температура у приміщеннях у країнах Європи
Роз'яснення, як оплачувати комуналку під час війни
Що робити, якщо вдома холодні батареї
Стан інфраструктури «Укрзалізниці»
Перелік пільг на ЖКП, що передбачені для учасників бойових дій
Які нормативи використовуються при розрахунку субсидії
Як розраховується житлова субсидія та кому призначається
Скільки років має служити будинок, ліфт чи літак
Виробництво електроенергії з ВДЕ
Сміття у законі
Українців хочуть зобов'язати виплачувати борги померлих родичів
З 1 квітня завезти гуманітарну допомогу буде можливо лише з використанням онлайн-системи
Тепер платники податків можуть взаємодіяти з ДПС у режимі відеоконференції
Українці часто стикаються з проблемами, які пов'язані з нерегулярним чи несвоєчасним вивозом сміття виконавцями послуги - компаніями, що надають цю послугу. Зверніть увагу на основні пункти правил поводження з ТПВ, які повинні дотримуватися не тільки виконавці, але і споживачі.
1. Важливо розуміти, що послуги з вивезення відходів надаються не для конкретного сміттєвого контейнера, а по всій контейнерній схемі.
2. Для надання послуг повинні використовуватися лише технічно справні контейнери, які відповідають кількості і місткості для конкретного майданчика.
3. Вивезення великогабаритних і ремонтних відходів предметом договору на вивіз сміття не є.
4. Категорично забороняється зберігати в контейнерах та на контейнерних майданчиках:
- великогабаритні відходи (меблі, автошини тощо);
- небезпечні відходи (наприклад, акумулятори та батарейки);
- листя, гілки тощо;
- медичні відходи;
Читайте також: Українське сміття заживе за новою системою
5. Навіть якщо контейнер заповнений лише відсотків на 10%, сміттєва машина повинна спустошити його повністю у встановлений графіком термін.
6. Кількість контейнерів встановлюється з розрахунком на їх максимальну швидкість наповнення.
7. Споживач має право вимагати від виконавця недоліків при наданні послуг протягом п'яти робочих днів.
8. Споживач зобов'язується визначати разом з виконавцем місця розташування контейнерних майданчиків.
10. У разі необхідності надання послуг в додатковому обсязі, споживач зобов'язується подавати відповідну письмову заявку виконавцю.
11. Забезпечити встановлення необхідної кількості контейнерів для завантаження ТПВ з урахуванням неприпустимості їх переповнення.
Порядок збирання, перевезення та утилізації відходів в Україні регулюється наступними нормативно-правовими актами:
Ст. 50 гарантує право кожного на безпечне для життя і здоров'я довкілля та на відшкодування завданої порушенням цього права шкоди.
2. Кримінальний кодекс України
Визначає, які суспільно небезпечні діяння є злочинами та які покарання застосовуються до осіб, що їх вчинили. Розділ 8 передбачає відповідальність за вчинення злочинів проти довкілля.
3. Кодекс України про адміністративні правопорушення
Визначає перелік адміністративних правопорушень, межі відповідальності за їх вчинення, порядок притягнення до відповідальності винних осіб і коло уповноважених органів.
Глава 7 описує адміністративні правопорушення у сфері охорони природи, використання природних ресурсів, охорони культурної спадщини.
4. Закон України № 187/98-ВР «Про відходи»
Визначає правові, організаційні та економічні засади діяльності, пов'язаної із запобіганням або зменшенням обсягів утворення відходів, їх збиранням, перевезенням, зберіганням, обробленням, утилізацією та видаленням, знешкодженням та захороненням, а також з відверненням негативного впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини на території України.
У даному нормативному акті:
розкрито значення основних термінів у сфері поводження з відходами (ст. 1);
визначені завдання українського законодавства про відходи (ст. 3);
визначено принципи та напрями державної політики у сфері поводження з відходами (ст. 5);
визначено суб'єкти, об'єкти, момент переходу та інші питання права власності на відходи (розд. II);
визначені права і обов'язки громадян і організацій, діяльність яких пов'язана з відходами, у сфері поводження з відходами (розд. III);
встановлена компетенція органів виконавчої влади та місцевого самоврядування у сфері поводження з відходами (розд. IV)
встановлено перелік і визначено порядок проведення та коло осіб відповідальних за проведення заходів і вимоги щодо запобігання або зменшення утворення відходів та екологічно безпечного поводження з ними (розд. VI);
визначено перелік правопорушень у сфері поводження з відходами і відповідальність за їх вчинення (розд. VIII);
Читайте також: Сміттєве лихо захоплює регіони України
5. Закон України № 280/97-ВР «ПРО місцеве самоврядування в Україні»
Визначає порядок місцевого самоврядування, місце органів місцевого самоврядування в системі органів державної влади, основи їх взаємодії.
Ст. 30 встановлює повноваження виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у галузі ЖКГ. П. 6 покладає на них вирішення питань збирання, транспортування, утилізації та знешкодження побутових відходів, знешкодження та захоронення трупів тварин. Ст. 33 встановлює повноваження виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері охорони навколишнього середовища. П. 7 покладає на них обов'язок щодо визначення території для складування, зберігання або розміщення виробничих, побутових та інших відходів відповідно до законодавства.
6. Закон України №586-XIV «ПРО місцеві державні адміністрації»
Визначає організацію, повноваження та порядок діяльності місцевих державних адміністрацій. П. 6 ст. 16 зобов'язує місцеві державні адміністрації здійснювати контроль за додержанням санітарних і ветеринарних правил, збиранням, утилізацією і захороненням промислових, побутових та інших відходів, додержанням правил благоустрою.
7. Закон України № 1264-XII «Про охорону навколишнього природного середовища»
Визначає правові, економічні та соціальні основи організації охорони навколишнього природного середовища в інтересах нинішнього і майбутніх поколінь. Розділ IV встановлює компетенцію органів управління у сфері охорони навколишнього середовища, в тому числі і в сфері поводження з відходами. Ст. 55 визначає порядок охорони навколишнього середовища від забруднення відходами.
8. Закон України № 2807-IV «ПРО благоустрій населених пунктів»
Визначає правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів і спрямований на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини. Ст. 16 забороняє вивозити і звалювати в не відведених для цього місцях відходи на об'єктах благоустрою. Ст. 30 визначає вимоги щодо поводження з відходами на об'єктах благоустрою.
9. Закон України № 1875-IV «ПРО житлово-комунальні послуги»
Визначає засади організаційних, господарських відносин, що виникають у сфері надання та споживання житлово-комунальних послуг між їхніми виробниками, виконавцями і споживачами, а також їхні права та обов'язки.
10. Закон України N 393/96-ВР «Про звернення громадян»
Регулює питання практичної реалізації громадянами України права вносити в органи державної влади, об'єднання громадян відповідно до їх статутів пропозиції про поліпшення їх діяльності, викривати недоліки в роботі, оскаржувати дії посадових осіб, державних і громадських органів. В 3 ст. визначено основні види звернень громадян. В 5 ст. встановлені вимоги до обігу граждан.В розділі II (ст.ст. 14 - 23) описаний порядок розгляду звернень громадян.
11. Закон України № 4004-XII «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення»
Регулює суспільні відносини, які виникають у сфері забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя, визначає відповідні права і обов'язки державних органів, підприємств, установ, організацій та громадян, встановлює порядок організації державної санітарно-епідеміологічної служби і здійснення державного санітарно-епідеміологічного нагляду в Україні. Ст. 7 передбачає обов'язок підприємств здійснювати лабораторний контроль за безпекою які образовуються в процесі їх діяльності відходів.
Ст. 25 визначає порядок знищення небезпечних відходів.