ГоловнаПублікаціїАналітика Споживач ЖКГ має право знати

Споживач ЖКГ має право знати

Тарифоутворення на послуги ЖКГ - найболючіше питання для всіх споживачів. Давайте розберемося, за що ми платимо ЖЕКу або, якщо будинком управляє об'єднання мешканців, за що вони вносять квартирну плату.

Тарифоутворення на послуги ЖКГ - найболючіше питання для всіх споживачів. Чинне законодавство декларує прозорість не тільки розміру тарифу, але і його структури. Однак на сьогодні складові тарифів на комунальні послуги досі не оприлюднені. При цьому, закон «Про природні монополії» передбачає, що об'єднання громадян мають право контролювати суб'єктів природних монополій, а органи регулювання повинні їм у цьому сприяти. Але ця норма теж не діє. Хоча б тому, що відповідний механізм так і не був розроблений.

Отже, давайте розберемося, за що ми платимо ЖЕКу або, якщо будинком управляє об'єднання мешканців, за що вони вносять квартирну плату.

Помилково вважати, що споживачі оплачують займану ними житлову площу. Квартплата вноситься за утримання житлового фонду, а також за його обслуговування. Розмір тарифів (нормативних витрат, пов'язаних з утриманням будинків і прибудинкових територій) визначається по кожному будинку окремо залежно від кількості показників фактично наданих послуг. Для з'ясування переліку послуг і тарифів, що надаються в конкретному будинку, мешканцеві потрібно звернутися до свого ЖЕКу. У типовий перелік послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій входять:

  • прибирання сходових клітин та прибудинкової території, підвалів, технічних поверхів та покрівель;
  • вивезення та утилізація твердих побутових і негабаритних відходів;
  • технічне обслуговування ліфтів, внутрішньобудинкових систем тепло-, водопостачання, водовідведення і зливової каналізації, систем протипожежної автоматики та димовидалення;
  • обслуговування систем диспетчеризації, димовентиляційних каналів;
  • дератизація (знищення гризунів) і дезінсекція (знищення шкідливих комах і кліщів);

Читайте також: Українців змушують розщедритися на ЖКГ

  • технічне обслуговування побутових електроплит;
  • поточний ремонт конструктивних елементів, інженерних систем і технічних пристроїв будинків та елементів зовнішнього благоустрою, розташованих на прибудинковій території;
  • ремонт дитячих, спортивних та господарських майданчиків;
  • прибирання дворів, утримання клумб та газонів;
  • підготовка житлових будинків до експлуатації в осінньо-зимовий період, прибирання та вивезення снігу;
  • експлуатація номерних знаків будинків;
  • очищення дворових туалетів, каналізаційних люків;
  • освітлення місць загального користування, підвалів, підкачування води; енергопостачання для ліфтів;
  • періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж після повірки) квартирних засобів обліку води та теплової енергії. Якщо на сьогоднішній день у вас не встановлені лічильники, щоб перевірити ЖЕК, ви можете вимагати надати свідчення побудинкових приладів обліку.

Також ціна на газ та електроенергію однакова по всій Україні. Споживач може запитати, чому на виході тарифи на теплоносії виявляються різними? Тому що структура підприємств Теплокомуненерго об'єктивно різна: десь котельні вугільні, десь - мазутні або газові. На одних ділянках труби, котли, комунікації - нові, на інших - старі. Разом з тим різкої різниці, коли спостерігається 2-3-кратний стрибок цін у різних районах міста, бути не повинно.

Куди перераховують ЖЕКи гроші, які платять щомісячно споживачі? 6% - на електроенергію, 6-7% - вивезення сміття, 10% - поточний ремонт, до 6% - служби ліфтів, 44% - зарплата співробітникам ЖЕКу, 20% - інші послуги. Разом з тим немає практики індивідуального особового рахунку по кожній проплату.

Яка організація відповідає за тарифи? Тарифи на газ і електроенергію - прерогатива Національної комісії регулювання електроенергетики (НКРЕ), на теплову енергію та водопостачання собівартість гігакалорії і кубометра встановлює Нацкомісія, що здійснює держрегулювання у сфері комунальних послуг. Кінцевий тариф формують місцеві органи влади.

Читайте також: Українці зменшують борги за послуги ЖКГ

Згідно із законодавством, ремонт будинків проводиться: зовні і в нежитлових приміщеннях за рахунок обслуговуючої компанії (ЖЕКу чи об'єднання власників), в квартирах - за рахунок власників. При виникненні несправності в квартирі мешканці можуть звернутися з відповідною заявкою в ЖЕК. Якщо поломка сталася не з вини власника, ремонт проводиться за рахунок експлуатуючої організації. Крім того, за законом власник оплачує тільки вартість деталей, які потрібно замінити. Робота майстра повинна сплачується самим ЖЕКом.

Холодна і гаряча вода повинна за своїми характеристиками відповідати ГОСТу 2874-82 «Вода питна. Гігієнічні вимоги і контроль за якістю». По холодному водопостачанню це відповідність у точці розбору (у квартирі, приватному будинку) має становити не менше 0,2 л/сек при наявності центрального гарячого водопостачання та не менше 0,3 л/сек при наявності місцевого водопостачання, тиск води не нижчий 0,6 кг-с/смг. По гарячому водопостачанню температура гарячої води у точці виходу повинна бути не менше +50°С і не більше +75°С. Якщо гаряча вода протягом 5-15 хвилин не досягає потрібної температури в 50°С, то плата складає 70-90%. Вода нижче 40°С оплачується як холодна. При перервах у водопостачанні або порушенні графіка подачі води (понад 6 годин при цілодобовому водопостачанні і більше 30% загального часу подачі води за графіком не більше двох разів на місяць) плата за холодну і гарячу воду знижується на 3,3% місячної плати за кожний день перевищення допустимого терміну відключення. При відхиленні холодної води за якістю від ГОСТу оплата за неї знижується на 20% за весь час такого відступу. Якщо те ж саме відбувається з гарячою водою, здійснюється зниження оплати на 10%. 

 
Коментарі (0)