ГоловнаКоментаріТранспортТруднощі повернення іменних залізничних квитків

Труднощі повернення іменних залізничних квитків

Україна повертається до продажу іменних залізничних квиткiв. Хоча, залізничники поки що не називають остаточної дати, з якої квитки продаватимуть із зазначенням прізвища та імені пасажира.

Уряд постановою №160 внiс змiни до порядку обслуговування громадян залiзничним транспортом. Новація в тому, що пiд час придбання квитка на потяг до нього вноситимуть прізвище та iм’я пасажира, а при посадці перевірятимуть документи, які засвідчують особу. Тобто, паспорт або інші документи, які засвідчують особу, обов’язкові не в касі при купівлі квитка. Їх вимагатиме провідник поїзда під час посадки у вагон.

Таким документом може бути:
паспорт громадянина України, паспорт громадянина України для виїзду за кордон, дипломатичний паспорт України, службовий паспорт України, посвiдчення особи моряка, посвiдчення члена екiпажу, посвiдчення особи на повернення в Україну, тимчасове посвiдчення громадянина України, посвiдчення водiя, посвiдчення особи без громадянства для виїзду за кордон, посвiдчення особи, яка потребує додаткового захисту, проїзний документ для виїзду за кордон особи, яку визнано бiженцем, та особи, яка потребує додаткового захисту, довiдка про звернення за захистом в Українi, посвiдка на постiйне проживання, посвiдка на проживання, картка мiгранта, посвiдчення бiженця, проїзний документ бiженця, паспортний документ iноземця та особи без громадянства. Водночас прiзвище та iм’я особи не зазначатимуть у квитках на проїзд у регiональних поїздах та на примiському сполученні.

Читайте також: Українців чекають нові залізничні порядки

Однак, звикати до нововедення українцям поки не варто. Попередньо планувалося, що саме 21 березня розпочнеться продаж іменних квитків, адже спливає 15 днів з дня опублікування постанови на сайті уряду. Проте в «Укрзалізниці» «Радіо Свобода» повідомили, що імені й прізвища пасажира при купівлі квитка на потяг поки що не вимагатимуть, оскільки постанова набуде чинності через 15 днів з дня опублікування її в офіційних друкованих виданнях уряду (тобто в газеті «Урядовий кур’єр»). А цього поки що не було.

Іменні квитки як вимушений захiд у зв'язку зi спекуляцiєю та корупцiєю мали запровадити ще з 1 січня. Про це, зокрема, заявляв колишній Міністр інфраструктури Борис Колесніков. Але, як відомо, цей крок вiдтермінували. Причиною запровадження іменних залізничних квитків у Мінінфраструктури називали тисячі скарг на спекулянтів від пасажирів.
 
Колишній Міністр транспорту та зв‘язку  Михайло Костюк погоджується, що іменні квитки – дієвий метод в боротьбі зі спекулянтами. Хоча самим залізничникам нововведення додасть клопоту.

Читайте також: Чи врятують іменні квитки «Укрзалізницю» від спекуляцій?

«Для боротьби з дрібним спекулянтом, напевно, це буде ефективно. Таке вже в практиці було. Але це, звичайно, ускладнить роботу залізничному персоналу, тому що доведеться перевіряти документи, а залізничники не завжди знають, чи це є дійсний документ, чи цей документ може бути сумнівного походження», - пояснює пан Костюк.

Проте в «Укрзалізниці» неофіційно кажуть, що жодним чином повернення іменних квитків роботи їм не ускладнить. Крім того, як заявляють в «Укрзалізниці», запровадження іменних квитків пов’язане не лише з боротьбою зі спекулянтами і корупцією, а також для перевірки даних у зв’язку із запровадженням електронних квитків.
 
Іменні квитки на потяг є виправданими лише при купівлі їх через інтернет, і ця практика діє в багатьох країнах, наголошує колишній перший заступник Міністра транспорту та зв’язку Василь Шевченко. Однак, за його словами, параллельно потрібно працювати над покращенням купівлі та оплати квитків через інтернет, бо з цим є проблеми.

Читайте також: Українські поїзди прямують в Інтернет

«В різних країнах по-різному, але загалом використовуються документи, коли йде придбання через інтернет, коли йде оплата дистанційно і коли людина приходить із роздрукованим квитком безпосередньо вже до потяга. Головна умова введення іменних проїзних квитків – це повноцінний продаж через інтернет, не лише резервування, яке зараз відбувається, а можливість оплати дистанційно з кредитної картки», – зауважив Василь Шевченко.
 
У свою чергу правозахисник Дмитро Гройсман наголошує, що запровадження іменних залізничних квитків – це втручання держави в приватне життя громадян. А держава, вважає він, не повинна знати хто, куди і з якою метою їздить. 

 
Коментарі (0)