ГоловнаКоментаріБлагоустрійУкраїнські дороги утримуватимуть по-новому

Українські дороги утримуватимуть по-новому

Експлуатаційне утримання автомобільних доріг розділять приватні підрядники. «Укравтодор» планує залучити їх до цієї справи в трьох регіонах країни.

«Укравтодор» має намір залучити приватних підрядників до експлуатаційного утримання автомобільних доріг, однак поки лише у 3 регіонах країни. На цьому наголосив голова Державного агентства автомобільних доріг Сергій Підгайний, - повідомляє прес-служба відомства.

«Пілотні проекти із залучення приватних підрядників до виконання робіт з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування для початку необхідно реалізувати у 3 різних за розмірами та економічними можливостями областях України – у центрі, на сході та заході» - зазначив він.

За словами голови «Укравтодору», кожна область має свої особливості – різний стан і розмір дорожньої мережі та різну кількість підприємств різних форм власності, котрі працюють у дорожній сфері.

«У великих регіонах дорожніх бізнес-структур налічується кілька десятків, у той час, як в маленьких – є лише «облавтодори» та їх філії, а тому є сенс у залученні підрядників з інших областей», – зауважив пан Підгайний.

Читайте також: «Укравтодор» продовжує «обростати» кредитами

Він додав, що підприємці вже неодноразово наголошували: «ринок послуг з експлуатаційного утримання є цікавим для них, адже виробничі потужності їхніх підприємств задіяні лише в ремонтно-будівельний сезон – з пізньої весни до ранньої осені. Решту часу – а це майже півроку, вони простоюють, а могли б заробляти гроші» – нехай і в іншому регіоні.

На переконання керманича «Укравтодору», приватники вміють не лише заробляти, а й заощаджувати – доцільність застосування або придбання кожної одиниці спеціалізованої техніки, обсяги закупівлі ремонтно-будівельних і протиожиледних матеріалів, а також необхідність використання однієї чи цілої низки виробничих баз, котрі вимагають значних коштів на утримання, будуть чітко прораховані для досягнення максимального економічного ефекту.

«Купуючи ротор чи грейдер підприємець має бути впевнений, що витрати на цю спеціалізовану техніку не лише повернуться, а й перекриються прибутком. А це можливо лише у довгостроковій перспективі», – підкреслив Сергій Підгайний.

Він наголосив, що ініціатива «Укравтодору» щодо збільшення строків договорів вже підтримана Міністерством фінансів, наступний крок – відпрацювання можливості здійснення платежів з Державним казначейством і його регіональними підрозділами.

Нині діючі договори строком на 1 рік, Голова назвав «незручністю, проте не перепоною», адже в рамках реалізації пілотних проектів, а також на початку впровадження нового формату експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування в усіх регіонах оплата за цей вид послуг, як і раніше, здійснюватиметься за обсяги виконаних робіт.

Читайте також: Що «вилікує» українські дороги?

«Лише після затвердження нової редакції Концепції реформування дорожнього господарства, а також після внесення низки змін у законодавство, що дозволять збільшити строки договорів, оплата здійснюватиметься за системою кінцевого результату, що є загальноприйнятою у провідних країнах світу» - переконаний пан Підгайний.

Поки що ж Голова «Укравтодору» доручив керівникам Служб автомобільних доріг у регіонах подати пропозиції до процесу залучення приватних підрядників, які відповідатимуть умовам і потребам дорожнього сектору у кожному регіоні. На основі зазначених пропозицій і будуть визначені області, де незабаром реалізовуватимуться пілотні проекти.

Як повідомляла «Україна Комунальна» раніше, на думку Сергія Підгайного, найбільшої шкоди українським дорогам приносять недотримання міжремонтних термінів і несумлінність компаній-перевізників.

 
Коментарі (0)