ГоловнаПублікаціїВодопостачанняЗа чиї кошти повіряються лічильники на воду?

За чиї кошти повіряються лічильники на воду?

Повірка квартирних приладів обліку води - одна з найактуальніших тем, з якою постійно стикаються споживачі комунальних послуг. Про те, яким має бути алгоритм повірки засобів обліку, та хто має оплачувати цю процедуру, читайте в нашому матеріалі.

Згідно закону «Про метрологію та метрологічну діяльність», лічильники води, так само як і інші засоби вимірювальної техніки, повинні проходити періодичну повірку кожні 6 місяців. Для звичайних квартирних лічильників холодної та гарячої води, що використовуються для побутових та комунальних потреб, такий інтервал складає 3 роки.

Окрім того, у п. 9 Правил № 630 вказано, що періодична перевірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) квартирних засобів обліку «проводяться за рахунок виконавця».

З іншого боку, витрати на повірку квартирних водомірів, згідно із постановою Кабінету Міністрів № 869, мають бути закладеними у квартирну плату (точніше, у послуги з утримання будинків та прибудинкових теріторій). Таким чином, якщо виконавцем послуги з водопостачання є ЖЕК, то, як правило, проблем із повіркою не виникає, але якщо - водоканал, тут вже виникають певні розбіжності. Справа у тому, що повірка приладів обліку для водоканалів не є ліцензованною діяльністю. У разі, якщо місцева влада все ж таки визначила водоканал виконавцем послуги з централізованного водопостачання, то органи місцевого самоврядування повинні затвердити витрати підприємства на повірку лічильників у структурі тарифа. 

Читайте також: Проблеми економічного регулювання ЖКХ

Отже, розглянемо алгоритм повірки квартирних водомірів.

По-перше, після закінчення трирічного терміну експлуатації лічильників, якщо виконавець не звернеться до споживача із вимогою повірки водомірів, тоді абонент може самостійно звернутися з письмовою вимогою здійснити повірку.

По-друге, зареєструвавши заяву споживача контролер від виконавця повинен зняти останні показання лічильників, розпломбувати їх та скласти про це відповідний акт. Відповідно до українського законодавства, демонтаж і доставка на повірку приладів обліку має здійснюватись виконавцем. Але на практиці комунальники можуть зажадати, щоб споживач це зробив самостійно і за власні кошти.

Сама повірка здійснюється на спеціальних стендах, де визначається - справний чи ні даний прилад обліку, і чи вимірює він обсяг споживаної води у межах допустимої похибки. Підприємства, на яких проводиться повірка водомірів, мають спеціальний дозвіл Держстандарту України.

Повірка водомірів має бути проведеною у термін, що не перевищує одного календарного місяця. В цей період нарахування за водоспоживання проводиться умовно - у розмірі середньомісячних показників лічильників за попередні 3 місяці. Ще один варіант - замість знятого на повірку водоміра встановити тимчасовий, з обмінного фонду виконавця. Тоді розрахунок за воду здійснюється, як і здійснювався - за лічильником.

По-третє, відповідно до закону, виконавець повинен здійснити монтаж повірених водомірів, опломбувати їх і скласти відповідний акт. На практиці - у випадку відмови водоканалу - споживачі здійснюють монтаж самостійно, після чого запрошують контролера для опломбовування.

Якщо виконавець послуг категорично відмовляється здійснювати повірку лічильників, то у такому випадку можна здійснити повірку за рахунок власних коштів, і тоді споживач має право у судовому порядку отримати компенсацію коштів, які він витратив на проведення повірки. 

Читайте також: Яблуко розбрату приладового обліку

Повірка може бути позачерговою, якщо у споживача виникли сумніви з приводу правильності показів лічильника. Бувають випадки, коли лічильник практично «стоїть». Це означає, що власник сплачує набагато менше, чим використано води. І бувають непоодинокі випадки, коли, навпаки, власники лічильників переплачують, лічильник нараховує набагато більше, ніж використано води. Зустрічаються досить часто і лічильники, які протікають. Це дуже небезпечно, адже за 1 годину з такого лічильника може вийти 1,5 кубометрів води, що може призвести до аварії – затоплення. Також необхідно звернути увагу на лічильник, якщо він почав «запотівати», це сигнал до того, що з приладом не все гаразд і саме час його перевірити, адже наслідком може бути затоплювання нижніх поверхів.

На жаль, на сьогодні в Україні не достатньо розвинена мережа сервісних організацій, що здійснюють роботи монтажу-демонтажу засобів обліку води. Тому для більшості користувачів повірка лічильників води видається неприємною процедурою, яка забирає їхній час та кошти. Але, зрештою, повірка заощаджує кошти власника квартири. Як показує практичний досвід використання побутових лічильників води є доцільним та ефективним, оскільки саме вони дають можливість реальної економії коштів та оплати тільки за кількість фактично спожитої води. 

 
Коментарі (8)
Nikolay2
22 Листопада 2013 p. 10:25
"Таким чином, якщо виконавцем послуги з водопостачання є ЖЕК, то, як правило, проблем із повіркою не виникає, але якщо - водоканал, тоді він може відмовитися безкоштовно повіряти лічильники води, оскільки у тарифі на водопостачання, який встановлюється для підприємства галузевим регулятором такої складової немає." Нонсенс. Если исполнитель услуг по водоснабжению - ЖЭК, то плата за поверку должна быть включена в тариф за содержание дома и в конце-концов платит потребитель. Если же испонитель услуг по водоснабжению - Водоканал, то потребитель за поверку водомеров уже не платит, а Водоканал должен поверять за счет своих затрат, хотя в тарифе у него это не заложено. Здравый смысл ???
Владимир2
22 Листопада 2013 p. 10:33
Отсутствует , но это нормально , нам это свойственно .
Мария Цатурян2
22 Листопада 2013 p. 10:45
Nikolay, спасибо за замечание. мы внесли в статью уточнение, но по факту ситуация выглядит так: для водоканала поверка счетчиков - не лицензированный вид хоздеятельности. Но если водоканал определен исполнителем услуги по водоснабжению, то местные власти должны утвердить в тарифе на обслуживание домов затраты на поверку. Но проблема в том, что местные власти частенько этим манкируют и ничего в тариф не закладывают
Мария Цатурян2
22 Листопада 2013 p. 10:46
http://jkg-portal.com.ua/ua/publication/one/rozjasnennja-nackomposlug-pro-obslugovuvannja--remont-kvartirnih-lchilnikv-vodi-ta-teplovoji-jenergji-32611 - по ссылке разъяснения Нацкомуслуг для лицензиатов о поверке приборов учета, кому интересно
Nikolay3
22 Листопада 2013 p. 10:56
Квартирный счетчик - собственность хозяина квартиры. Он его ставил за свои деньги и для себя. Поэтому и должен его содержать. Другой момент - законодательством определено, что хозяин квартиры должен оплачивать в виде квартплаты и услугу по поверке водомера. А если я не хочу ? Меня лично, например, устраивает один раз три года оплатить за поверку счетчика, а не платить ежемесячно в ЖЭК за эту услугу. Но такой вариант законодательством почему-то не предусмотрен, хотя должен.
Sergiy1
22 Листопада 2013 p. 13:22
В утримання будинків ніяким чином не можна в тариф включити, оскільки квартирні лічильники не входять до складу внутрішньо-будинкових мереж .Виконавець послуг з ГВП та ЦО для включення в тариф має мати їх на балансі або договір користуванн цими приладами. А оскільки власник має відповідати за своє майно, то має укласти договір з виконавцем або з іншим субєктом господарювання на їх обслуговування. Отже місцева влада при визначенні виконавця послуг має зобовязати його прийняти на баланс або укласти договір згідно норм чинного законодавства за бажанням власника картирних приладів обліку..
Nikolay1
22 Листопада 2013 p. 13:56
Это все хорошо. Только Постановой Кабмина № 869 эта услуга включена в перечень услуг по сожержанию дома. Хотя это в корне неправильно. ЖЭК обслуживает так называемые места общего пользования: конструктивные элементы дома, внутридомовые сети, придомовую территорию. То есть то, чем пользуются все жители дома. В данном же случае квартирным водомером пользуется только собственник квартиры, а не все жители дома. Поэтому этой услуги в принципе в перечне услуг по содержанию дома быть не должно.
Sergiy
22 Листопада 2013 p. 15:59
Пане Миколо! Дякую за порозуміння.