ГоловнаПублікаціїАналітика Жовта картка львівським комунальникам

Жовта картка львівським комунальникам

«Україна Комунальна» поцікавилась, наскільки міста, які приймають матчі Чемпіонату по футболу «ЕВРО-2012», готові до цієї визначної події. Першим містом, яке відвідала «У.К.», став Львів.

«Україна Комунальна» поцікавилась, наскільки міста, які приймають матчі Чемпіонату по футболу «ЕВРО-2012», готові до цієї визначної події. Першим містом, яке відвідала «У.К.», став Львів. Тут вже відбулися два матчі, останній – запланований на 17 червня. Львів вразив новим стадіоном, але засмутив провалами на магістральних дорогах.
 
Чемпіонат по футболу «ЕВРО-2012» для  одного з приймаючих міст – Львова - стало великим випробуванням, але місто склало іспит.  Про це свідчать чисельні відгуки світової преси, та зрештою, і вітчизняної.  «ЕВРО» принесло місту Лева новий стадіон, термінал, дороги,  готелі, кафе.  Щоправда забракло часу для відновлення комфортної інфраструктури навколо стадіону та термінала (особливо це стосується  «Арени-Львів»). Подекуди  на окремих ділянках у самому місті  провалювалися дороги, адже до останньої миті велися ремонтні роботи. Проте  такі маленькі мінуси не зіпсували святкової атмосфери як гостям так і мешканцям Львова.
 
Найголовнішими об’єктами під час проведення футбольних матчів у місті  стали:  стадіон - «Арена-Львів» , фан-зона,   аеропорт  імені Данила Галицького, центральна частина Львова. Саме тут розгорталися основні події і зібралося багато футбольних  фанів. Стадіон вміщає 35 тисяч місць, довкола арени  - 120 тисяч осіб.  Міжнародний аеропорт, окрім нового термінала, оновив аеродром, старий аеровокзал, збудував 4-ий гараж на 400 паркувальних місць, відкритий паркінг на 900 місць.

Проведення чемпіонату зобов’язало місто оновити й дороги.  В період з 2008 по 2012 роки  місто пережило масштабні дорожні реконструкції. Львів відремонтував до 100 км доріг. І це стало основним випробуванням для  виконавців робіт, і для мешканців Львова. Загалом  реконструювали 30 об’єктів  загальною площею дорожнього покриття  понад 500 тисяч квадратних метрів.  Основні роботи велися при в’їзді в місто. Зокрема вулиці: Хмельницького, Липинського, Любінська, Кульпарківська, Стрийська,  Сахарова, проспект В. Чорновола. Вперше за 30 років проведені масштабні реконструкції по вулиці Городоцькій та ремонт вулиць з коліями. Окрім цього Евро-2012 дало змогу місту відновити історичну родзинку Львова. Мова йде про  повну заміну бруківки в центрі міста.  Адже в старі часи саме бруківка міста Лева була візитною карткою міста.

Нова транспортна схема, на яку так нарікали, внаслідок корегування цілком себе виправдала і стала достатньо комфортною для фанів та мешканців мегаполісу.  Нові 32  автобуси, закуплені Львівською міською радою  у вітчизняного виробника ЛАЗу, суттєво покращили доїзд за маршрутами: центр, аеропорт-стадіон,  маршрути  руху  представників УЄФА та команд-учасниць матчів.  Що стосується проїзду, то і тут Львів зумів якісно  забезпечити подорожування майже всіх бажаючих. Єдиний виняток –   вулиця Стрийська.  Річ втому що, служби міста перекривають дорогу і дозвіл розповсюджується тільки на автомобілі. Багатьом громадянам доводиться  після матчів йти пішки додому.  А  європейські фани скаржилися, мовляв, далеко розташований стадіон.

Читайте також: Пункт призначення транспортної схеми

Справжнім місцем відпочинку, де вирує адреналін у великих кількостях, стала фан-зона, розрахована на 25 тисяч осіб в самому серці центра – проспекті Свободи.

«Львів  готовий до Евро на 100%, - впевнений міський голова Львова Андрій Садовий. -   Всі служби: комунальні, МЧС,  силовики працюють  в посиленому режимі. Навантаження  працівників названих структур величезне,  але перед нами відповідальність -   на нас дивиться світ.  На час футбольних матчів створені додаткові транспортні схеми, виділені  понад 65 автобусів.  Наше завдання забезпечити все на якісному рівні».
     
В період проведення футбольних турнірів  у місті спостерігається  велика кількість не лише фанів, але й  правоохоронців та двірників. Тільки протягом доби першого матчу ( 9 червня) у Львові  вулиці міста прибирали понад 100 двірників.  Вночі було вивезено понад  50 кубів сміття. Загалом  кожної доби з міста вивозять 12 машин 50 кубів сміття.  При звичному режимі Львова тільки 4 машини сміття.

Читайте також: Сміття загальнодержавного значення

Як повідомила «У.К.»  голова Галицької районної адміністрації Ірина Маруняк, майже всі сили комунальників зосереджені в центрі: «Адже саме тут розташована фан-зона та чисельні кафе і ресторани, де проводять час фани.  Зокрема в Галицькому районі  (центральна частина Львова) працюють 271 двірників. Представники районної адміністрації чергують цілодобово.  Навіть квітники біля пам’ятника Т. Шевченка залишилися в цілості, хоча переважно при великому напливі людей, квітники страждали. У Львові також цілодобово працює пилосмок для тротуарів, водовозка для поливання доріг. У фан-зоні  розміщені 160 контейнерів для сміття, при цьому для роздільного: пластику та паперів.  Прибирання у фан-зоні здійснюється тричі на день», - повідомила пані Маруняк.
 
Варто зазначити, готелі Львова  заповнені тільки на 70%.  Причиною стала непомірно висока ціна за проживання. Більшість вболівальників з Німеччини. Португальські фанати віддали перевагу мешкати у Польщі. Зокрема  в Кракові існують хостели економ-класа, які більше довподоби європейцям. У Львові  гуртожитки, хостели також заповненні не повністю. Ціна за добу проживання – близько 30 евро.  
 
У  розмові з кореспондентом «У.К.» Марк Зархін,  власник мережі ресторанів системи швидкого харчування позитивно підкреслив роботу комунальних служб міста. «Всі служби працювали добре. Лише раз декілька годин  не було  в одному з районів світла, але  все залагодили.  Зауваження є і до  транспортування людей до стадіону. До кінцевої зупинки далеко добиратися, тільки пішки.  Що стосується роботи закладів харчування, то  робота поставлена на високому рівні. Ресторани заповнені  майже всі.   Щоправда, в день проведення матчів туристи майже нічого не їдять. А ось вночі – справжній бум: пиво і все решта йде на ура.  А так загалом турист цивілізований», - каже ресторатор.  
 
Чи то  поспіх при будівництві дороги на Вернадського, що веде до стадіону, чи велика напруга від ніг вболівальників  вплинули на провалля, яке тут утворилося, зараз сказати важко. Проте ями виникали саме на ділянках, де будували «свіжі дороги». Так, на Вернадського,  в напрямку стадіону  в перший день проведення матчу 9 червня утворилася яма діаметром до 1 метра.  Аналогічна ситуація виникла і біля нового аеропорту.  Комунальні служби міста миттєво реагували на такі сюрпризи і одразу виправляли ситуацію.  Перший заступник міського голови Львова Олег Синютка в розмові з кореспондентом «У.К.» пояснив, що «причиною утворення ями на дорогах стали каналізаційній мережі, як не поміняли. Труби одразу відремонтували і  відрізок дороги також».  

Читайте також:Жовта картка для столиці 


 Зрештою основна проблема  міста – оплата за ремонт доріг. Львів ще досі чекає грошей від Кабінету міністрів. Як зауважив начальник управління транспорту та зв’язку Львівської міської ради Андрій Білоус,  мегаполіс не розрахувався за нові дороги. «Чекаємо фінансування від держави. Відтак, місто заборгувало турецькій фірмі за виконані  роботи на дорозі Вернадського 24 млн гривень, на дорозі Ряшівська, що з’єднує  аеропорт і стадіон : 27 млн гривень».

 
Коментарі (0)