ГоловнаПублікаціїПитання експертуЯк вирішити проблему з комуналкою

Як вирішити проблему з комуналкою

Кожен з нас щодня ризикує потрапити у проблемну житлово-комунальну ситуацію. Як не залишитися з носом? - роз'яснить «Україна Комунальна».
Як вирішити проблему з комуналкою
Новини по темі

У сфері житлово-комунального господарства немає ні вихідного, ні прохідного – це надскладна система, яка дає можливість компаративіського повернення у вчорашній день і впорядковує не лише наше сьогодення, але й прийдешнє, тому досить важливо не загубитися у таких, здавалося б на перший погляд, простих побутових речах. Не знаєте, як бути, до кого звернутися? «У.К.» продовжує освітлювати ваш шлях житлово-комунальними просторами.

На запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий

Питання 1:

В моїй приватизованій квартирі крім нас з дружиною прописані двоє дочок і троє онучок, а, фактично, проживаємо тільки ми удвох. Діти живуть окремо, але, згідно з довідкою про склад сім'ї з ЖЕО, я змушений платити за комунальні послуги за кількістю прописаних осіб. Чи можу я звільнитися від тягаря необґрунтованих платежів постачальникам послуг законним способом?

Відповідь експерта:

Не сплачувати зайві кошти за спожиті послуги Вам в такій ситуації допоможе лише одне – встановлення лічильників на гарячу та холодну воду, газопостачання. Стосовно утримання прибудинкової території та вивозу сміття – то згідно Порядку формування тарифів на утримання будинків, споруд та прибудинкової території нарахування накладних витрати здійснюється в розрахунку на кожну зареєстровану в квартирі (житловому будинку) особу.

Питання 2:

Водоканалом без повідомлення споживача здійснені нарахування за водопостачання та водовідведення згідно з нормами споживання при наявності лічильника холодної води внаслідок того, що був порушений термін метрологічної повірки засобів обліку, про що споживача навіть не було повідомлено. Наскільки мені відомо, це не відповідає постанові КМУ №630 від 2005 року, де наголошується, що нарахування згідно норм неприпустиме при наявності приладів обліку та відсутності сумнівів щодо обсягів споживання. Згідно норм, нараховано щомісячно в 9 разів більше обсягів споживання у порівнянні з минулими покажчиками, що накопичило значний борг, про що я дізналась випадково, при звірці в кінці 2013 року. Рахунки на сплату водоканал не надсилає. Чи правомірне нарахування боргу за неспожиті обсяги водопостачання та водовідведення, і що робити в цій ситуації, щоб анулювати нарахування?

Відповідь експерта:

Наскільки я розумію, то Ви не заперечуєте факту пропуску терміну метрологічної повірки засобів обліку. Також Ви праві в тому, що постанова №630 КМУ від 21.07.2005 року містить обов’язок виконавця контролювати міжповіркові інтервали та повідомляти про необхідність наступної повірки. Згідно ст. 28 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» підприємства, організації та фізичні особи зобов'язані своєчасно (з урахуванням міжповірочних інтервалів) подавати засоби вимірювальної техніки на повірку. Відтак, Ваше твердження про те, що Ви не надали лічильник на повірку своєчасно лише через те, що Вам не нагадали про сплив міжповірочного інтервалу, не ґрунтується на вимогах чинного законодавства.   Відповідно до цього Закону засіб вимірювальної техніки (лічильник), який не пройшов періодичну повірку через міжповірочний інтервал є непридатним для використання та об’єктивного обліку спожитої води, а відтак його показання не можуть бути використані для нарахування споживачеві за спожиті послуги з водопостачання та водовідведення.

Питання 3:

В під'їзді багатоквартирного будинку майже встановили тамбур. Тепер почали освоювати майданчики міжсходових маршів, роблячи металеві загородження для кладовок. Куди звертатися, якщо це самозахоплення порушує як будівельні і протипожежні норми, так і права на спільне володіння мешканцями квартир місцями загального користування, яким є під'їзд?

Відповідь експерта:

Про таке порушення Ви зобов’язані повідомити виконавця послуг з утримання будинку та прибудинкової території, який може звернутися до суду чи адміністративної комісії з вимогами про демонтаж самочинно збудованих конструкцій. Також Ви маєте право звернутися до суду з позовом про усунення перешкод у користуванні місцями загального користування будинку, які є спільною сумісною власністю власників квартир в багатоквартирному житловому будинку.

Питання 4:

Я вже 17 років проживаю в 9-типоверховому будинку на 7-му поверсі. При здачі будинку в експлуатацію не був запущений в роботу ліфт. Тепер комунальне підприємство КП "Власівські мережі", сел. Власівка, м.Світловодськ, Кіровоградська обл., яке рішенням Власівської селищної ради обслуговує будинки в селищі, не включає в перелік обов’язкових послуг у тримання будинку та прибудинкової території пункт з ремонту та обслуговуванню ліфта, щоб не ремонтувати його (в інших 9-типоверхових будинках даний пункт по ліфтам присутній) і не має з мешканцями нашого будинку навіть договору на надання послуг. Що треба зробити, щоб зрушити це питання за 16 років з мертвої точки: подати в суд, не платити за інші їх послуги, мотивуючи неналежним виконанням ними своїх обов’язків?

Відповідь експерта:

Згідно п. 2 Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків, споруд, прибудинкової території, затвердженого постановою КМУ № 869 від 01.06.2011 року, Тариф на послуги розраховується окремо за кожним будинком залежно від запланованих кількісних показників послуг, що фактично повинні надаватися для забезпечення належного санітарно-гігієнічного, протипожежного, технічного стану будинків і споруд та прибудинкових територій. Послуги надаються з урахуванням встановленого рішенням органу місцевого самоврядування тарифу, його структури, періодичності та строків надання послуг, яке є обов’язковим до виконання. У вас є два шляхи – подати позов до адміністративного суду і оскаржити рішення  Власівської селищної ради, або винайняти експлуатуючу організацію, яка надасть кошторис витрат для нормальної експлуатації ліфту та здійснить його запуск, а вже потім укласти договір з КП "Власівські мережі" на технічне обслуговування ліфта.

Питання 5:

За чий рахунок проводиться повірка електролічильників в підвальних приміщеннях багатоповерхових будинків, які обслуговуються ЖЕКом?

Відповідь експерта:

Згідно п. 3.23. Правил користування електричною енергією планова  повірка  розрахункових  засобів   обліку   має здійснюватись  за  рахунок власників цих засобів обліку в терміни, встановлені нормативними документами Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики відповідно до договору.

Питання 6:

Чи потрібно мені сплачувати внутрішньобудинкове обслуговування опалення та гарячого водопостачання, якщо в мене автономне опалення? Живу на 2 поверсі 9 поверхового будинку. І чи повинна я сплачувати обслуговування ліфта? Будинок обслуговує ЖЕО.

Відповідь експерта:

Споживач, встановивши індивідуальне (автономне) опалення своєї квартири, не звільняється від обов'язку оплачувати послуги з центрального опалення місць загального користування будинку (підвалів) та ізольованих стояків, відповідно до «Методики розрахунку кількості теплоти, спожитої на опалення місць загального користування багатоквартирних будинків та визначення плати за їх опалення». П. 11 Порядку формування тарифів на утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, затверджений постановою КМУ № 869 від 01.06.2011 року чітко визначено що до сумарної загальної площі квартир при розрахунку накладних витрат на технічне обслуговування ліфтів не враховуються площі лише перших поверхів.

Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»! Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.
 
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.
 
Коментарі (0)