ГоловнаПублікаціїПитання експертуЯк вирішувати комунальні проблеми?

Як вирішувати комунальні проблеми?

Маєте проблеми із «комуналкою»? Не знаєте, куди звертатись, якщо ваш ЖЕК не працює? Не хочете сплачувати за неякісні послуги? Тоді читайте роз’яснення «України Комунальної».
питання
Новини по темі

Майже кожного дня споживачі послуг ЖКГ стикаються з проблемами комунального характеру. То водопровідники не хочуть ремонтувати кран, то в опалювальний сезон батареї у квартирі холодні, то рахунки за спожиті послуги лякають астрономічними цифрами. Якщо Вам це знайомо, експерти «У.К.» спробують допомогти знайти правильну відповідь, та проконсультують з юридичних та суперечливих питань.

На запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий.

Питання 1:

Чи може ЖЕК отримати виписку з державного реєстру прав? Є нові власники квартир, які не сплачують за компослуги. Необхідна виписка, щоб знати необхідну інформацію для звернення до суду.

Відповідь експерта:
 
Згідно з частиною третьою статті 11 Закону України «Про інформацію» кожному забезпечується вільний доступ до інформації, яка стосується його особисто, крім випадків, передбачених законом. При цьому частиною другою статті 21 вказаного вище Закону передбачено, що інформація про фізичну особу, а також інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб’єктів владних повноважень. Конфіденційна інформація може поширюватися за бажанням (згодою) відповідної особи у визначеному нею порядку відповідно до передбачених нею умов, а також в інших випадках, визначених законом, є конфіденційною.
 
Відносини, пов’язані з правовим режимом конфіденційної інформації, регулюються законом. Підпунктом 7.1.1 пункту 7.1 Положення передбачено, що право на отримання витягу з Реєстру прав мають:
 
власник (власники) об’єкта, права щодо якого підлягають державній реєстрації, або уповноважена ним (ними) особа;
правокористувач (правокористувачі) нерухомого майна або уповноважена ним (ними) особа;
спадкоємці (правонаступники - для юридичних осіб) або уповноважені ними особи.
 
Питання 2:
 
Яка організація і норма прибирання території двірника, чи існують якісь коефіцієнти в товаристві співвласників багатоквартирного будинку?
 
Відповідь експерта:
 
Норма чисельності двірників та площа дільниці, що прибирається за зміну розраховуються відповідно до Міжгалузевих норм чисельності робітників, що обслуговують громадські будівлі (карта 5 «Нормативи чисельності двірників»), затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 11.05.2004 р. № 105. Так, наприклад, штатна одиниця двірника встановлюється на дільницю площею, що прибирається за зміну, з розрахунку: до 2000 квадратних метрів – 0,5 штатної одиниці для території з удосконаленим покриттям або 0,2 штатної одиниці для газонів (літнє прибирання); до 4000 квадратних метрів – одна штатна одиниця для території з удосконаленим покриттям або 0,5 штатної одиниці для газонів (літнє прибирання).
 
Питання 3:
 
Чи можу я поставити лічильник на холодну воду? Кімната в гуртожитку приватизована. В кімнаті є умивальник і туалет. В гуртожитку два входи, в одному є душ, у нашому під'їзді немає душа (він вже як 4 роки не функціонує, тому що відрізані труби гарячої та холодної води). У нас водаконал, як і у всіх, напевно, приватний, ТОВ "ТАУН СЕРВІС". 
 
Відповідь експерта: 
 
Діюче законодаство, зокрема п. 9 постанови КМУ № 630 від 21.07.2005 року закріплює право на встановлення лічильника за будь-яким споживачем. Щоправда лічильник встановлюється згідно технічних умов, виданих водопостачальним підприємством. Якщо Ви маєте належні та допустимі докази неправомірності дій ТОВ «Таун Сервіс» - Ваша дорога лише одна – до суду. 
 
Питання 4:
 
В нас - ОСББ. Ще до його створення, три квартири (з 3-го по 5-й поверхи) замінили у себе стояки опалення на пластикові і встановили труби меншого діаметру. Тепер існує (вже кілька років) проблема опалення в квартирах верхніх поверхів (практично по всьому стояку).
 
Відповідь експерта:
 
Якщо у Вас ОСББ, то всі інженерні комунікації, мережі водопостачання та теплопостачання є сільною власністю власників квартир – членів ОСББ. Відтак ОСББ має право звернутися до суду із позовом про захист права власності шляхом зобов’язання «нерадивих» мешканців усунути перешкоди в коритуванні системою інженерних мереж та приведення їх у відповідність до рішення ОСББ. 
 
Питання 5:
 
З 2012 року не працює опалення. У 2011 році обіцяли включити в план робіт на 2011, але роботи ніхто не робив. Склав акт-претензію у січні 2014, захотів зробити перерахунок за 4 роки. Прислали відповідь, що квартира включена в план робіт, перерахунок зробили за 4 місяці, але адресу написали зовсім іншу, не мою. Підкажіть, будь ласка, куди мені звернутися, щоб домогтися перерахунку і покарання винних осіб.
 
Відповідь експерта:
 
Згідно ст. 18 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», акт-претензія споживача подається виконавцю, який протягом трьох робочих днів вирішує питання про перерахунок платежів або видає письмово споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензій. Суперечки щодо задоволення претензій споживачів вирішуються в суді. Споживач має право на досудове вирішення спору шляхом задоволення пред'явленої претензії.
 
Питання 6:
 
У нашому будинку, на першому поверсі - кафе-піцерія. З ранку до вечора лунає гучна музика, яку добре чути на інших поверхах. Чи існують норми для звуку в подібних закладах і в яку організацію можна звернутись за відповідними замірами?
 
Відповідь експерта:
 
Якщо маєте сумніви в дотриманні закладами, що знаходяться по сусідству, межі шумового режиму, необхідно звернутися з відповідною заявою до органів Державної санітарно-епідеміологічної служби (СЕС). І хоча виміряти рівень шуму спеціальними пристроями дуже легко й власноруч, все ж, в будь-якому випадку підставою для того, аби задокументувати порушення, будуть дані, отримані в результаті вимірів, зроблених фахівцями уповноважених на те органів. І якщо в результаті проведеної перевірки встановлено порушення, підприємство-порушник має сплатити штраф, а також вжити всіх заходів для недопущення подібного в майбутньому. Аби результати такої перевірки були ефективними фахівці СЕС радять по можливості зробити аудіо- або відеозапис факту надмірного шуму, зібрати свідчення очевидців.
 
Питання 7:
 
Прошу сказати, до кого я маю ще звернутись, щоб отримати схему прибудинкової території? ЖЕК, виконавець послуг, всіляко ігнорує та ухиляється від моїх звернень. На мою думку, схема прибудинкової територіїї - загальнодоступний обовязковий документ, який повинен знаходитись у кожного споживача послуг, за які з нас стягують чималі кошти.
 
Відповідь експерта:
 
Питання складне, однак не безнадійне. Судова практика стоїть в таких суперечках на боці споживача. Пропоную Вам ознайомитися з рішенням суду, яким зобов'язано Камянець-Подільське комунальне підприємство «Житловик» надати споживачеві належним чином завірену копію схеми прибудинкової території будинку №12 по майдану Польський ринок в м. Камянець-Подільському Хмельницької області. Рішення можна переглянути тут

Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»! Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.
 
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.

 

 
Коментарі (0)