ГоловнаПублікаціїПитання експертуЯк вирішувати комунальні проблеми?

Як вирішувати комунальні проблеми?

Маєте проблеми із «комуналкою»? Не знаєте, куди звертатись, якщо ваш ЖЕК не працює? Не хочете сплачувати за неякісні послуги? Тоді читайте роз’яснення «України Комунальної».
питання
Новини по темі

Майже кожного дня споживачі послуг ЖКГ стикаються з проблемами комунального характеру. То водопровідники не хочуть ремонтувати кран, то в опалювальний сезон батареї у квартирі холодні, то рахунки за спожиті послуги лякають астрономічними цифрами. Якщо Вам це знайомо, експерти «У.К.» спробують допомогти знайти правильну відповідь, та проконсультують з юридичних та суперечливих питань.

На запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий.

Питання 1:

Яку відповідальність несе виконавець послуг в ЖКГ за невиконання умов договору?

Відповідь експерта:

Згідно п. 21 Типового договору затвердженого постановою КМУ №630 від 21.07.2005 року та п. 15 Типового договору, затвердженого постановою КМУ №529 від 20.05.2009 року, виконавець житлово-комунальних послуг несе відповідальність у разі:

1) неналежного  надання або ненадання послуг,  що призвело до заподіяння збитків,  завданих майну та/або  приміщенню  споживача, шкоди, що заподіяна його життю чи здоров'ю, - шляхом відшкодування збитків;

2)  надання  послуг  не в повному обсязі, зниження їх якості, зокрема  зниження їх кількісних та/або якісних показників - шляхом зменшення  розміру  плати  та  виплати  споживачеві компенсації за перевищення   строків   проведення  аварійно-відбудовних  робіт  або ремонтних робіт у розмірі,  встановленому  законодавством, або певних відсотків місячної  плати за послугу за кожну добу її ненадання;

3) порушення прав споживачів згідно із законодавством;

4) порушення  зобов'язань,  установлених  договором  або  законодавством.

Питання 2:

Я живу в приватному секторі, водомір стоїть уже багато років, ось як раз підходить час для чергової перевірки, але дізнався що тепер потрібно ставити водомір в колодязі. Цього зробити не можемо, так як будинок розділений на два домоволодіння. Порадьте, як бути у такому випадку?

Відповідь експерта:

Згідно Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» у Вас наразі є єдине зобов’язання – вчасно здати лічильник на повірку. Якщо водоканал наполягатиме на переносі лічильника у колодязь на так звану «межу балансової належності», вони повинні видати Вам нові технічні умови та припис щодо усунення порушень. Такі технічні умови та дії водоканлу можна оскаржити до прокуратури або до суду, оскільки старі технічні умови не скасовані.

Читайте також: Лічильники вимагають додаткових витрат

Питання 3:

Підкажіть, будь ласка, як я можу відключитися від централізованого опалення в триповерховому будинку з нежитловими приміщеннями? В зимовий опалювальний період температура повітря в приміщеннях не перевищує +14 С. Неодноразово зверталась до Київжитлоспецексплуатації, але там відмовляються приймати заяву про відключення.

Відповідь експерта:

Згідно п. п. 24-26 постанови КМУ №630 від 21.07.2005 року Споживачі  можуть  відмовитися  від  отримання  послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води. Відключення   споживачів   від  мереж  централізованого опалення  та  постачання  гарячої  води здійснюється згідно Порядку відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання. Для  вирішення  питання  відключення  житлового  будинку (будинків)   від  мереж  централізованого  опалення  його  власник (власники) повинен (повинні) звернутися  до  Комісії  з  письмовою  заявою про відключення від мереж ЦО і ГВП.До заяви додається копія протоколу загальних зборів мешканців будинку  щодо  створення  ініціативної  групи  з вирішення питання відключення  від  мереж  ЦО  і  ГВП  та  прийняття   рішення   про влаштування  у  будинку  системи  індивідуального  або автономного опалення.   Рішення   про   відключення   будинку   від    системи централізованого  опалення з улаштуванням індивідуального опалення повинно бути підтримане всіма власниками  (уповноваженими  особами власників) приміщень у житловому будинку.

Питання 4:

Чи є пільги на внески (за послуги) в кооперативному будинку?

Відповідь експерта:

Ст. 1 Закону від 10.07.03 р. №1087-IV «Про кооперацію» визначає поняття «членський внесок» як неповоротний грошовий внесок, який періодично сплачується членом кооперативного об’єднання для забезпечення поточної діяльності кооперативу.  Якщо Ви не є пільговиком згідно законодаства України, то знижку в оплаті Вам може надати лише правління Вашого ЖБК.

Питання 5:

При включенні опалення сталося залиття моєї квартири на 5-му поверсі з горища будинку - прорвало трубу опалення, що проходить над моєю квартирою. ЖЕК провину заперечує, переводячи стрілки на Київенерго: мовляв, ті дали велику напругу, що і спровокувало аварію в декількох місцях труб поза домом і на горищі самого будинку. Лічильника теплової енергії будинок не має. Чи правомірна заява ЖЕКу про його непричетність до аварії, яка трапилася, адже оплату за послуги я плачу саме ЖЕКу?

Відповідь експерта:

Відповідь на питання про те, чи правомірні дії ЖЕКу, чи неправомірні, а також встановити ступінь вини та особу, яка має Вам відшкодовувати збитки надасть виключно суд. Згідно ст. 1166 Цивільного кодексу України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала. При цьому суд повинен дослідити належність трубопроводу та журнали гідравлічних випробувань.

Читайте також: Як встановити лічильник теплової енергії

Питання 6:

Квартира не приватизована. Прорвало батарею. ЖЕК зняв батарею і залишив кімнату без опалення. За чий рахунок проводиться заміна батареї у такому випадку?

Відповідь експерта:

Згідно ст. 64 Житлового кодексу України наймач та члени його родини несуть солідарно всі права та обов’язки за договором найму житла. Обов’язок по поточному ремонту житла лежить на наймачеві. Відтак Ви як наймач, якщо не хочете й надалі мерзнути, повинні понести витрати на заміну батареї.

Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»! Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.
 
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.
 
Коментарі (0)