ГоловнаПублікаціїЗаконодавствоКомунальникам пропонуть "партнерські" інвестиції

Комунальникам пропонуть "партнерські" інвестиції

Парламенту пропонується посилити умови передачі комунальних тепло- та водопостачальних підприємств у концесію, чіткіше закріпити зобов’язання сторін державно-приватного партнерства.
Верховна Рада оприлюднила проект закону №3247, зареєстрований головою парламентського Комітету з питань будівництва, містобудування, ЖКГ та регіональної політики Спірідоном Кілінкаровим та Петром Симоненко (обидва – фракція КПУ).
 
Документом пропонується посилити умови передачі комунальних тепло- та водопостачальних підприємств у концесію, чіткіше закріпити зобов’язання сторін державно-приватного партнерства. Зокрема, зміни передбачають виключення з тексту закону «Про особливості передачі в оренду чи концесію об'єктів централізованого водо-, теплопостачання і водовідведення, що перебувають у комунальній власності» поняття «оренда», спрощення процедури участі у конкурсі, та узгодження термінів концесії. 
 
Так планується для усунення недоліків чинного закону у новій редакції запропонувати механізм, який полягає у розробці та подальшому контролю за виконанням з боку органу  управління спеціальних програм  та введенні фінансових санкції щодо порушення умов виконання таких програм, а саме:
 
- Експлуатаційну програму, яка розробляється концесієдавцем та включає комплекс заходів, спрямований на ефективне використання об’єкту концесії, проведення відновлювальних робіт для підтримання об’єкту концесії у належному технічному стані (не гіршому ніж на момент передачі об’єкта концесії концесіонеру);
 
- Економічну програму - програма щодо поліпшення об’єкту концесії (модернізація, модифікація, добудова, реконструкція, тощо) з метою підвищення техніко-експлуатаційних можливостей об'єкту концесії (розробляється концесіодавцем);
 
- Програму підвищення ефективності об’єкта концесії, яка містить додатковий комплекс заходів щодо підвищення ефективності використання об’єкту концесії,  розробляється концесіонером та  затверджується концесієдавцем.
 
- Експлуатаційна та економічна  програми здійснюються концесіонером за рахунок власних або залучених (за винятком бюджетних) коштів. При цьому, у проекті Закону «Про особливості передачі в концесію об'єктів централізованого водо-, теплопостачання і водовідведення, що перебувають у комунальній власності» передбачено чітке розмежування джерел фінансування ремонтів в експлуатаційній та в економічній програмах.
 Джерелом виконання експлуатаційної програми є суми нарахованої амортизації на об’єкт концесії, які залишаються в розпорядженні концесіонера, при цьому метод нарахування амортизації визначає концесієдавець. Джерелом виконання економічної та програми підвищення ефективності об’єкта концесії є прибуток, отриманий підприємством  від концесійної діяльності або залучені (окрім бюджетних) кошти. Важливим у представленому законопроекті є наявність умов щодо надання концесіонером фінансових гарантій по виконанню вищевказаних програм та можливість застосування концесієдавцем штрафних санкцій при порушенні обсягів та графіків їх виконання. 
 
Поліпшення, здійснені концесіонером за рахунок власних або залучених (за виключенням бюджетних) коштів згідно економічної програми,  є власністю концесіонера і можуть бути компенсовані концесієдавцем. У разі компенсації, такі поліпшення стають    комунальною власністю та  включаються до  бази розрахунку концесійних платежів.
 
Майно, створене/придбане концесіонером за рахунок власних коштів у рамках програми підвищення ефективності, є власністю концесіонера.  Витрати концесіонера по виконанню програми підвищення ефективності після закінчення строку договору концесії можуть бути компенсовані концесієдавцем за залишковою вартістю створених/придбаних концесіонером об’єктів. Після компенсації таке майно переходить у  комунальну власність.
При розрахунках з концесіонером шляхом  компенсації витрат по виконанню ним економічної програми  пропонується врахувати бюджетні кошти, що надійшли концесіонеру від усіх видів державної підтримки, в тому числі і за рахунок фінансових механізмів, визначених законом про Державний бюджет України. 
 
В запропонованій редакції проекту Закону внесено норму, згідно якої концесіонер на період отримання необхідних дозвільних документів має право проводити господарську діяльність на об'єкті концесії на підставі дозвільних документів, що були видані підприємству, майно цілісного майнового комплексу якого (його структурного підрозділу) було передано в концесію, але користування вищеназваними документами має бути платним, тобто здійснюється за умов грошової компенсації концесіонером витрат підприємства, пов’язаних з отриманням дозвільних документів, пропорційно проміжку часу такого користування, починаючи з дня укладання договору концесії та до дня отримання концесіонером дозвільних документів. 
 
Скорочено строк організаційно-технічної підготовки об'єктів централізованого водо-, теплопостачання і водовідведення до передачі в концесію з 12 до 6 місяців. Це зроблено  з  метою підвищення ефективності роботи органів (підприємств), у господарському віданні або оперативному управлінні яких перебуває такий об'єкт. Також у законопроекті встановлюється строк дії концесійного договору – від 10 до 50 років (у діючому Законі – від 3 до 50 років). 

 

 
Коментарі (0)