ІНФОГРАФІКА:
Опалювальний сезон у Євросоюзі
Як Україна пройшла найважчий в історії опалювальний сезон
Яка мінімальна температура у приміщеннях у країнах Європи
Роз'яснення, як оплачувати комуналку під час війни
Що робити, якщо вдома холодні батареї
Стан інфраструктури «Укрзалізниці»
Перелік пільг на ЖКП, що передбачені для учасників бойових дій
Які нормативи використовуються при розрахунку субсидії
Як розраховується житлова субсидія та кому призначається
Скільки років має служити будинок, ліфт чи літак
Виробництво електроенергії з ВДЕ
Підсумки року: футбол подарував Україні розвиток
В Україні лише 8% укриттів є безбарʼєрними
У Києві розпочався сезон фонтанів
Литва будуватиме в Україні підземні школи-бомбосховища
Підготовка чемпіонату з футболу «Євро-2012» ще до його проведення вилилася українській владі більш ніж в 100 млрд грн. Незважаючи на стовідсоткову готовність найбільших об'єктів транспортної інфраструктури, державі доведеться протягом десяти років виконувати зобов'язання по банківських кредитах. При цьому бізнес втратив частину вкладених у підготовку засобів, у випадку, якщо європейські вболівальники будуть бойкотувати чемпіонат.
Нагадаємо, згідно з постановою Кабінету Міністрів №357, яким затверджена державна програма підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року, на ці цілі передбачено фінансування в розмірі 107,3 млрд грн, з них близько 53 млрд грн - державні кошти та кошти залучені під державні гарантії, а 3,7 млрд - кошти місцевих бюджетів.
Документ повинен був визначати основні завдання, які повинні були бути реалізовані в ході підготовки до проведення футбольного турніру. Разом з тим, в самій програмі цілі щодо витрачання коштів визначені не чітко: до кінця 2012 року програмою планується забезпечити проведення чемпіонату згідно з вимогами УЄФА, значно поліпшити транспортну інфраструктуру (аеропорти, автомобільні шляхи, загального користування, залізничний транспорт); залучити інвестиції в сумі, більше 80 млрд грн, у тому числі: приватні інвестиції в будівництво і реконструкцію спортивних споруд, розвиток транспортної інфраструктури, побудувати 4 стадіони. Що ж вдалося зробити?
Згідно з урядовою програмою, до матчу повинна була повністю приведена в порядок вся мережа автомобільних доріг загального користування, - а це понад 2 тис. км - у відповідність до європейських стандартів. За даними «Укравтодору», за 2011 рік було відремонтовано та побудовано більше 1,7 тис км доріг загального користування. Для порівняння в 2009 році було відкрито рух лише на
Читайте також: Україну забудують європейськими дорогами
Як повідомили «У.К.» в Харківській міськраді, місто буде повністю готове до проведення чемпіонату. « Аеропорт вже готовий на 100%. Залишилися незначна робота по ремонту автодоріг в районі стадіону, також ми завершуємо ремонт основної траси - проспект Гагаріна. Все це ми встигнемо зробити до 1 червня», - повідомив директор департаменту з підготовки до «Євро-2012» міськради Харкова Юрій Калгушкін.
При цьому найбільші проекти з будівництва об'єктів інфраструктури профінансовані за рахунок приватних інвестицій. Як заявляв раніше заступник глави Нацагентства з підготовки Євро-2012 («Укрєвроінфрапроект») Валерій Жалдак, засоби бізнес-структур, спрямовані на підготовку до чемпіонату склали більше 20 млрд грн. Найдорожчими стали будівництво стадіону в Донецьку - 310 млн євро і термінал аеропорту в Харкові - близько 200 млн євро.
Найбільший аеровокзал України - термінал «D» аеропорту Бориспіль під час чемпіонату стане головними «повітряними воротами» країни, приймаючи весь пасажирський потік, починаючи від команд та керівників УЄФА та ФІФА, перших осіб держав, закінчуючи численною армією вболівальників. Після запуску терміналу «D» буде приймати до 3 тис. осіб на годину (або 15 млн на рік). Вартість проекту склала 600 млн дол. У Львові та Донецьку нові термінали готові приймати пасажирів з 15 травня. Крім того, аеропорт «Львів» зможе приймати у 2,5 рази більше літаків.
З 27 травня з Київського залізничного вокзалу курсують шість швидкісних поїздів Hyundai, які з'єднають столицю з іншими містами, що приймають Євро - Львовом, Донецьком і Харковом. Фінансування поставок «Hyundai» здійснюється за рахунок кредитних і власних коштів «Укрзалізниці», зокрема, 85% від загальної вартості 10 електропоїздів (261 млн доларів) буде оплачуватися за рахунок кредитних коштів «Ексімбанку» Республіки Корея строком на 10 років. Втім нові потяги виявилися не готовими до України. Не будемо перераховувати всі поломки, але їздять вони через раз.
Читайте також: Захмарні держмільярди Євро-2012
Для трансфертів з аеропорту та для уболівальників Євро-2012 до Києва курсуватиме 40 великогабаритних автобусів. Це важливо, тому що за прогнозами УЄФА, більшість фанатів Євро-2012 прибудуть до Києва саме літаками. Це буде не менше 85% від прибуваючих із-за кордону уболівальників. Автобуси з «Борисполя» будуть перевозити до 4 тисяч осіб на годину. Для вболівальників, які мають квитки на матчі, трасферт зі столичного аеропорту буде безкоштовним. Для інших - він обійдеться всього в 15 гривень. Крім того, в Києві під час Євро-2012 працюватиме 200 державних таксі Sky Taxi. Вартість проїзду в таксі буде визначатися з розрахунку 6,5 грн/км до центру і 3,5 грн/км з центру в аеропорт. Що стосується міського транспорту - в столиці на маршрути громадського транспорту вийшло 60 нових тролейбусів і 150 автобусів, придбаних на кредитні кошти ЄБРР.
Як повідомили «У.К.» в Департаменті з підготовки до Євро-2012 Львівської міськради для зручного пересування під час чемпіонату було закуплено 32 нових автобусів. Всього витрати на підготовку до чемпіонату за всі роки склали з усіх джерел понад 1 млрд грн.
Голова Київської міської держадміністраціїОлександр Попов високо оцінив роботу столичних комунальних служб: «Завдяки ЄВРО 2012 усі комунальні служби міста стали працювати ще злагодженіше та ефективніше», цитує посадовця прес-служба КМДА.
Досвід підготовки та проведення у столиці чемпіонату Європи з футболу позитивно позначився на роботі всіх без винятку служб, які забезпечують життєдіяльність міста.Олександр Попов також подякував усім службам та організаціям, задіяним у проведенні чемпіонату, за злагоджену та ефективну роботу і висловив сподівання, що життєдіяльність столиці забезпечуватиметься на найвищому рівні і надалі.
«Міліція, медичний сектор, комунальні служби, будівельники, організатори, транспортники – всі служби працюють, як годинник. Миттєва реакція на кожну подію. В атмосфері, коли всі розуміють один одного з півслова, надзвичайно приємно працювати. Ми пройшли через дуже серйозний підготовчий етап, коли безліч проблем вдалося попередити, і колектив дійсно став злагодженим у роботі. Переконаний, що цей досвід позитивно позначиться на подальшій роботі всіх наших служб, які забезпечують життєдіяльність міста. Я хочу подякувати їм і побажати усім нам на такому ж високому рівні працювати надалі. Адже найскладніші дні ще попереду – на фінальний матч Чемпіонату до Києва приїде ще більше вболівальників, і ми маємо гідно їх зустріти», – наголосив Олександр Попов.
Читайте також: Життя після «Євро-2012»
Нагадаємо, столиця України готувалася до Євро-2012 за спеціально затвердженою програмою. Відповідне рішення Київської міської ради № 1273/4711 «Про затвердження Міської цільової програми підготовки та проведення в місті Києві фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу» було прийнято 15 липня 2010 року.
Загалом, за вирішення транспортних завдань, поставлених в рамках підготовки до Євро-2012, чинному голові КМДА можна поставити «четвірку з мінусом». Оцінка дещо завищена, особливо якщо врахувати, що за рахунок залучення кредитів зросло боргове навантаження на бюджет столиці. Проблема із зростанням заборгованості викликає критику опозиції в Київраді.