Я придбала квартиру у червні 2011 року. Заборгованості за ЖКП не було. Між мною та ЖЕО був укладений договір із зазначенням затвердженого тарифу. За 2011 рік комунальні рахунки сплачені в повному обсязі. У січні 2012 року укладено новий договір з урахуванням тарифів 2011 року. Згідно цього договору оплата повинна здійснюватися за затвердженим тарифом, але з урахуванням фактичного обсягу виконаних робіт. Обсяг виконаних робіт десь на рівні 50%. Чи правомірна вимога адміністрації ЖЕО оплатити комунальні послуги за цей період за плановим тарифом? Якими нормативними документами регламентуються ці
дії ЖЕО?
Відповідь експерта:
Складно надавати консультацію лише за Вашими словами, необхідно вивчити текст підписаного Вами с ЖЕО договору, яким чином визначався обсяг фактичних послуг (актом виконаних робіт (наданих послуг), квитанцією про сплату тощо).
Питання 2:
Будинок, в якому мешкаю, належить МЖКП, в будинку були проблеми з каналізацією. Їх усунули, але підвал залитий. Директор МЖКП каже, щоб мешканці за свої кошти відкачували каналізаційні відходи з підвалу. Чи правомірні дії директора?
Відповідь експерта:
Звичайно, Ви маєте право звернутися до прокуратури чи районного суду і оскаржити таку відмову директора МЖКП, звичайно, якщо вона має письмовий вигляд. Але поки судовий спір тягнутиметься, запах із підвалу кращим не стане.
Питання 3:
Чи повинна я сплачувати борг за ЖКП, у стягненні якого відмовлено рішенням суду? Чи враховується ця сума, як борг при наданні пільг при сплаті до 20 числа, встановлених рішенням Київради з 2011 року?
Відповідь експерта:
Щоб дати кваліфіковану консультацію по Вашому питанню необхідно ретельно вивчити рішення суду, мотивувальну та резолютивну його частини, оскільки різні суди по різному трактують вирішення таких спорів. Надсилайте копію рішення в редакцію «У.К» будемо розбиратися разом.
Питання 4:
У нас
в будинку ліфт спеціально спроектований і побудований так, що зупиняється тільки між 5 і 4 поверхом. Чи повинні платити за ліфт жителі квартир 3 і 2 поверху?
Відповідь експерта:
Згідно п. 24 – 26 Порядку формування тарифів на утримання будинків, споруд та
прибудинкової території, затвердженого постановою КМУ № 869 від 01.11.2011 року не враховується лише площа 1-го поверху для нарахування накладних витрат по технічному обслуговуванню ліфтів. Разом з тим, тариф на утримання будинків, споруд та прибудинкової території повинен бути розрахований виконавцем для кожного будинку окремо. Поцікавтесь у Вашого виконавця послуг (ЖЕКу чи іншого) чи входить до структури тарифу плата за 3 и 2 поверх обслуговування ліфта.
Питання 5:
Я єдина власниця квартири. У квартиру я прописала свого сина і внучку після її народження (зараз 11 років). Син розлучився з дружиною і став жити в іншому місці, я повернулася в цю квартиру, але невістка не збирається залишати житлоплощу мотивуючи це тим, що дитина неповнолітня і прописаний тут, а вона як мати буде жити з нею стільки скільки завгодно. Що робити? Начебто маю житло, а спокійно жити не можу, виходить комуналка.
Відповідь експерта:
В цьому випадку, якщо мирним шляхом Ваш спір вирішити не можливо, Ви маєте право подати позов до суду до Вашої колишньої невістки про усунення перешкод в користуванні власністю, виселення та зняття з реєстраційного обліку.
Питання 6:
Чи має право місцевий водоканал в цьому випадку КП «Спектр» Полтавська обл. с. Тахтаулове встановлювати свої тарифи (4,55 грн водопровід і 2,15 водовідведення)? За останній рік ще підняли тариф на 25% нічим не мотивуючи. Як з цим можна боротися?
Відповідь експерта:
Шлях перший – написати скаргу до Полтавського територіального відділення антимонопольного комітету України про зловживання монополістом своїм монопольним становищем, шлях другий – оскаржити рішення Тахтаулівської сільської ради від 30.01.2013 року про встановлення тарифів для КП «Спектр» в Полтавському окружному адміністративному суді.
Питання 7:
Маю питання про ремонт даху п’ятиповерхового будинку, у якому 29 квартир приватизовані, одна квартира не приватизована. В облдержадміністрації зазначають, що квартири приватизовані, а тому матеріали для капітального ремонту даху закуповують мешканці за власний кошт, роботу сумнівної якості виконує ЖЕК. Як повернути кошти заматеріали після виконаних робіт?
Відповідь експерта:
Чинним законодавством повернення коштів, які Ви витратили на ремонт даху, або зарахування їх в рахунок квартплати не передбачено. Однак, судова практика однозначно стоїть на боці споживачів, оскільки за їхніми позовами визнають бездіяльність ЖЕКу та стягують суми за виконаний ремонт.
Питання 8:
Згідно з рішенням Державного комітету України з питань Технічного регулювання та споживчої політики №2-2011 від 27.04.2011 року
лічильник гарячої води багатотарифний «АРХИМЕД» занесений до Державного реєстру засобів вимірювальної техніки за номером У3147-11. Я звернувся до ЖЕКу (м. Київ) з проханням встановити в квартирі, де я проживаю з сім'єю, вищевказаний лічильник (придбаний за власні кошти) та прийняти на облік. Але мені відмовили з посиланням на те, що будинок не облаштований загальнобудинковим багатотарифним лічильником гарячої води і в жодній із квартир будинку не встановлені аналогічні лічильники. Прошу підтвердити законність дій ЖЕК або ж їх спростувати.
Відповідь експерта:
Згідно п. 10 постанови КМУ № 630 від 21.07.2005 року оплата послуг за показаннями квартирних засобів обліку провадиться лише у разі здійснення обліку в усіх точках розбору холодної та гарячої води у квартирі незалежно від наявності засобів обліку на вводах у багатоквартирний будинок. Таким чином, Ви маєте право оскаржити дії ЖЕКу щодо відмови у встановленні лічильника в суді.
Від редакції:
Шановні користувачі порталу «У.К.»! Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково
нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо»
читайте тут.