У сфері житлово-комунального господарства немає ні вихідного, ні прохідного – це надскладна система, яка дає можливість компаративіського повернення у вчорашній день і впорядковує не лише наше сьогодення, але й прийдешнє, тому досить важливо не загубитися у таких, здавалося б на перший погляд, простих побутових речах. Не знаєте, як бути, до кого звернутися? - «У.К.» продовжує освітлювати ваш шлях житлово-комунальними просторами.
На запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий.
Питання 1:
Контролер вмовила зробити техумови на встановлення лічильника холодної води заздалегідь. Заплатили 180 грн. Тепер, коли встановили лічильник, опломбувати не можуть, тому що техумови прострочені, треба їхати в інший кінець області, платити 350 грн на продовження, і тільки потім приїдуть пломбувати. А в мене троє діток і молодший грудний. Контролер знала, що я не буду ставити лічильник найближчим часом, але про терміни нічого не сказала. Чи правомірно це?
Відповідь експерта:
Якщо Вам були видані технічні умови на монтаж лічильника води і в них був дійсно зазначений термін їх дії, то Ви повинні були здійснити монтаж лічильника до цієї дати. Якщо Ви не знайдете поважних причин пропуску строку – Вам дійсно доведеться продовжувати термін дії технічних умов.
Питання 2:
Будинок відмовився від послуг технічного обслуговування та поточного ремонту внутрішньо-будинкових систем теплопостачання, які надавав ЖЕК. Хто повинен видавати акти готовності будинку до опалювального періоду?
Відповідь експерта:
Хотілося би знати, в якому вигляді мешканці Вашого будинку відмовилися від такої послуги, чи є двосторонній акт чи додаткова угода про взаємне припинення зобов’язань, підписаний усіма мешканцями і ЖЕКом, чи був переглянутий міською радою тариф на утримання будинків, споруд та прибудинкової території, встановлений для Вашого будинку. В будь – якому випадку, згідно п. 1.2. Правил підготовки теплових господарств до опалювального сезону акти готовності складаються представниками теплопостачальної організації та представниками власника (балансоутримувача) об’єктів теплового господарства.
Питання 3:
Багатоквартирний будинок у Києві здавався будівельниками
з лічильниками гарячої та холодної води. Тому у мене питання - кому в цьому випадку належать і на чиєму балансі перебувають ці лічильники, якщо вони, мабуть, входять в проектну вартість будинку, адже я їх окремо не купував і не встановлював. І хто в такому випадку повинен платити за демонтаж, транспортування, повірку, монтаж і пломбування, адже сума набігає чималенька, оскільки в квартирі чотири лічильника води.
Відповідь експерта:
Згідно п. 9 Правил надання послуг з централізованого опалення, холодного та гарячого водопостачання і водовідведення (постанова КМУ № 630 від 21.07.2005 року) у квартирі (будинку садибного типу) роботи з установлення засобів обліку води і теплової енергії (далі - квартирні засоби обліку) проводяться спеціалізованою організацією, виконавцем, виробником чи постачальником за рахунок коштів споживача. Квартирні засоби обліку беруться виконавцем на абонентський облік. Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) квартирних засобів обліку проводяться за рахунок виконавця. Поцікавтеся, чи визначений виконавець послуг з централізованого холодного та гарячого водопостачання і водовідведення у Вашому будинку.
Питання 4:
Відповідь експерта:
Згідно із ч. 2 ст. 128, ст. 129 ЖК Української РСР (діючого по цей час), ч. 1 п. 10 Примірного положення про гуртожитки, на підставі спільного рішення адміністрації підприємства, установи, організації чи органу кооперативної або іншої громадської організації та відповідного профспілкового комітету про надання жилої площі в гуртожитку адміністрація підприємства, установи, організації видає громадянинові спеціальний ордер, який є єдиною підставою для вселення на надану жилу площу. Отже, законом установлено, що єдиною підставою для вселення на надану житлову площу в гуртожитку є спеціальний ордер, який видає адміністрація підприємства, установи, організації на підставі спільного з профспілковим комітетом рішення про надання жилої площі в гуртожитку. Пунктом 17 Примірного положення передбачено, що вселення громадянами, які проживають у приміщеннях, що перебувають у їх відособленому користуванні, інших членів сім'ї, крім своїх неповнолітніх дітей, в указані приміщення допускається лише з дозволу адміністрації, профспілкового комітету, установи, організації та письмової згоди членів сім'ї громадянина, які проживають разом з ним. Право користування жилим приміщенням у гуртожитку такого члена сім'ї (або колишнього члена сім'ї) є похідним від права особи, якій у встановленому законом порядку виданий спеціальний ордер для проживання на період її роботи.
Питання 5:
Після запуску опалення у мене потекла рушникосушка. Звернулася в ЖКГ, де мені відповіли, що потрібно зливати воду з усього будинку і тягнути. Як мені змусити їх зробити заміну рушникосушки?
Відповідь експерта:
Якщо квартира Ваша є приватизованою, відповідно Ви є власником цієї квартири. Згідно ст. 322 Цивільного кодексу України власник несе тягар утримання майна. Згідно Правил підготовки теплових господарств до опалювального сезону власники об’єктів теплопостачання, яким є і рушникосушка, зобов’язані належним чином утримувати та підготовити їх до опалювального сезону. Якщо у Вас квартира неприватизована, Ви маєте право скласти з представником ЖКГ акт про аварійний стан та вимагати в тому числі і в судовому порядку ремонту.
Питання 6:
Згідно Закону України про житлово-комунальні послуги, Стаття 16. 4. Виконавець/виробник зобов'язаний проводити перерахунок розміру плати за
житлово-комунальні послуги у разі перерви в їх наданні, ненаданні або наданні не в повному обсязі у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. ч. 4 статті 16 в редакції Закону N3569-VI ( 3569-17) від 05.07.2011. Яким нормативно-правовим актом встановлено порядок перерахунку?
Відповідь експерта:
Це питання регулюється постановою КМУ №151 від 17.02.2010 року «Про затвердження Порядку проведення перерахунків розміру плати за надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення в разі ненадання їх або надання не в повному обсязі, зниження якості».
Питання 7:
Я живу у відомчому будинку Одеського іподрому. Квартира куплена.
За яким тарифом мешканці будинку (тобто населення) повинні оплачувати тепло? Загальнобудинкового лічильника немає. Якими правовстановлюючими документами визначаються, в цьому випадку, стосунки між Одеським іподромом та мешканцями? Договорів між мешканцями та балансоутримувачем будинку не укладено.
Відповідь експерта:
Правовідносини між Вами, іподромом та теплопостачальною організацією повинні регулюватися: Законами України «Про житлово-комунальні послуги», «Про теплопостачання», Постановою КМУ №630 від 21.07.2013 року, рішенням міськвиконкому про визначення виконавця послуг та встановлення тарифів на послуги теплопостачання». Без аналізу цих документів та положення про відомче житло іподрому складно відповісти на Ваше запитання.
Від редакції:
Шановні користувачі порталу «У.К.»! Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково
нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.